راه های فروش خودرو

برای فروش خودرو راه های زیادی وجود دارد که در این یادداشت خیلی کوتاه به برخی از آنها شاراه می کنیم تا با رعایت آنها بتوانید سریع تر خودروی خود را بفروشید

راه های فروش خودرو

اولین گام : تعیین قیمت خودرو

با توجه به نوسانات قیمت خودرو های داخلی شاید شما نتوانید آن چنان که باید و شاید خودروی خود را به قیمت دلخواه بفروشید.

اگر یک خودرو ملی دارید یا به عبارتی خودروی شما سمند است باید قیمت محصولات ایران خودرو را بدانید و اگر فرضا پراید دارید باید قیمت محصولات سایپا را بدانید. آگاهی از قیمت ها به شما کمک می کند تا با دادن قیمت مناسب وارد بازار فروش شوید.

برخی از افراد قیمت خودرو را کاملا سلیقه ای انتخاب می کنند . فرضا بدون آگاهی از قیمت خودرو ، اقدام به فروش خودروی خود می کنند و یا مبنای را  قیمت محصولات ایران خودرو قرار می دهند.

شاید از یک دیدگاه این قیمت گذاری درست باشد اما وقتی میان قیمت قیمت محصولات مدیران خودرو با آنچه که در بیرون یا به اصطلاح بازار آزاد وجود دارد تفاوت است شما نمی توانید بر مبنای قیمت خودرو را این جوری انتخاب کنید.

پیش از هرچیز بدانید که یک خریدار بعد از پس زده شدن از اعلام قیمت توسط شما، برای بار دوم تماس نمی‌گیرد. از سویی دیگر، قیمت‌گذاری پایین‌تر از استاندارد نیز شما را با دردسرهایی نظیر چانه‌زدن بیش از اندازه، شک و شبهه نسبت به سلامت کالا و نگرانی از مشکلات پنهانی خودرو روبه‌رو می‌کند. پس سعی کنید به‌صورت واقع‌بینانه قیمتی بُرد-بُرد برای خودرو تعیین کنید.

 دومین گام : انتخاب بازار

بر پایه نوع و کارکرد و قیمت می توانید بازار خودرو را انتخاب کنید . برخی تصور می کنند که هر اتومبیلی را می توانند در هر مرکز خریدی بفروشند.

البته اگر اتومبیل شما یک خودرو داخلی است و بر پایه قیمت بروز محصولات ایران خودرو انتخاب شده طبعا این شانس را دارید که در بسیاری از مرکز خرید فیزیکی یا آنلاین حضور پیدا کنید.

اما اگر فرضا خودروی شما برای باربری است طبعا باید در مکان هایی آن را بفروشید که صاحبان کارخانه و کارگاه وباغ ها حضور دارند.

سومین گام : انتخاب مشتری

با توجه به قیمت خودرو چه کسانی می توانند مشتری خودروی شما باشند؟ آیا یک خودروی چند صد میلیونی مانند یک خودروی 50 میلیونی به فروش می رود. آیا مشتریان این دو خودرو می توانند یک نفر باشند؟ طبعا پاسخ منفی است. شما باید مشتریان خودرو خود را انتخاب کنید و در صورت لزوم به آنها اطلاع رسانی کنید. یک خودروی لامبورگینی مانند محصول ایران خودرو نیست.

چهارمین گام : تعادل سطح انتظار

هر فروشنده یا سطح توقع و انتظاری دارد. تعادل و تناسب درست میان این دو می تواند باعث شود تا شما زودتر خودروی خود را بفروشید. قیمت خودرو می تواند یکی از این عوامل باشد. قیمت محصولات ایران خودرو مانند قیمت خودروهای خارجی نیست.

بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که خودروی ایرانی را مانند خودروهای ژاپنی بخرند. سطح انتظار عامل مهمی در فروش خودرو به شمار می آید که شما با هوشمندی می توانید  این تعادل را ایجاد کنید

پنجمین گام : ابزارهای فروش

یک فروشنده خوب کسی است که از همه ابزارها و امکانات فروش استفاده می کند. نمایشگاه های فیزیکی یکی از مکان هایی است که شما می توانید به آنجا رفته و خودرو را برای فروش عرضه کنید.

فضای آنلاین و سایت های مهم خودرویی نیز می تواند ابزار خوبی برای معرفی خودروی شما باشد تا خریدار با اطلاعات کافی به سراغ خودروی شما بیاید. همچنین مراکز خرید و فروش خودرو در سطح شهر در روزهای تعطیل مکان بسیار مناسبی برای فروش به شمار می روند.

حتی شما می توانید روی یک کاغذ معمولی بنویسید این اتومبیل به فروش می رود و شماره تلفن خود را  روی آن بگذارید. شاید کمی ساده به نظر برسد نصب این آگهی ساده در پشت شیشه خودرو می تواند عاملی برای معرفی خودروی شما باشد.

شما برای رسیدن به هدف فروش از همه ابزارهای موجود برای فروش نهایت استفاده را ببرید.

ششمین گام : تمیز و مرتب بودن خودرو

برخی از افراد خودروی خود را بدون این که به کارواش ببرند و دستی روی آن بکشند وارد بازار فروش می کنند. وقتی به آنها بگویید چرا خودرو را تمیز نمی کنی می گوید: خودرو باید از نظر فنی سالم باشد. بله درست است خودرو با معاینات فنی  معلوم یم شود که سالم است یا خراب. اما در نظر اول تمیز و مرتب بودن می تواند نظر خریدار را جلب کند و به سمت اتومبیل شما بیاید.

منظور از تمیز کردن خودرو، نظافت همه‌جای آن است. غیر از فضای بیرونی که اولین تأثیر را می‌گذارد، سعی کنید حتی ریزه‌کاری‌های داخل کابین را نیز تمیز کنید. جاروکشی زیر صندلی‌ها، لای درب‌ها، صندوق عقب و حتی تمیز کردن سقف خودرو تأثیری چشم‌گیر بر مشتری واقعی دارد. با احتیاط تمام فضای زیر کاپوت یا اتاقک موتور را نیز از شر روغن سوخته و سایر نشتی‌ها پاک کنید. شست‌وشوی قالپا‌ق‌ها، دور لنت‌ها و لاستیک‌ها حساسیت شما را نسبت به نگهداری از خودروتان به رخ می‌کشد. آینه‌ها را نیز برق بیندازید. حتی آینه‌ی وسط. مشتری حتما یک‌بار هم که شده پشت فرمان خودرو قرار می‌گیرد.

اینها دستور العمل های ساده ای بود که شما می توانید با اجرای آنها زودتر خودروی خود را به قیمت مناسب بفروشید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه