بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری باتومی

باتومی یکی از شهرهای زیبای گرجستان است. اگر قصد سفر به باتومی را دارید این بخش گهر را تا پایان مطالعه نمایید چرا که بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری باتومی را معرفی می کنیم.

بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری باتومی

بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری باتومی

باتومی یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهرهای قفقاز گرجستان به حساب می آید که در سال های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی های توریستی عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کرده که موجب پیدایش طرفداران زیادی برای تور گرجستان شده است.

مجسمه یادبود مدیا

این مجسمه سمبلی است از شاهزاده اساطیر یونانی که در شهر باتومی گرجستان واقع شده است. مدیا نام زنی می باشد در اسطوره‌ها و داستان‌های یونانی که از اهالی منطقه کولخیس در گرجستان بوده است. زمانی که یاسون برای یافتن پشم زرین به کولخیس می آید مدیا عاشق او شد و یاسون را در انجام شرط‌ های سخت پدر و سرانجام ربودن پشم زرین یاری داد بعد از آن آنها با هم گریختند و ازدواج کردند. بعدها یاسون او را رها کرد تا با گلاوکه، دختر کرئون ازدواج کند مدیا از شدت حسادت و خشم، گلاوکه و کرئون و فرزندان خود را کشت. امروزه این مجسمه یکی از دیدنی های باتومی می باشد که در منطقه ای زیبا قرار گرفته است.

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی، در ۱۰ کیلومتری شمال بندر باتومی قرار دارد و حدود 110 هکتار وسعت دارد. گیاه شناس روس آندری نیکلاویچ کراسنوف به کمک دو باغبان زبده گرجی این باغ را در سال ۱۸۸۰ میلادی بنیان گذاشت و رسما در۱۹۱۲ مورد گشایش قرار گرفته است. این باغ ۵۰۰۰ گونه‌ی گیاهی دارد که ۱۲۰۰ گونه‌ی آن رز می باشد. بخش های مهم باغ شامل بخش های: غرب آسیا، زلاند نو، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا، مدیترانه، قفقاز، پارک ساحلی و باغ رز می باشد. به گفته استاد مایکل سوکو، هیچ کشور دنیا تنوع گیاهی و جانوری گرجستان را ندارد. مرداب های نیمه حاره ای، مناطق نیمه بیابانی، مناطق آلپاین و قله های پوشیده شده با برف در اینجا به فاصله صد کیلومتری از هم دیده می شوند. در کشور گرجستان ۱۴ محوطه طبیعی حفاظت شده، ۸ پارک، ۱۲ محوطه طبیعی حفاظت شده با مدیریت، ۱۴ بنای طبیعی و ۲ باغ حفاظت شده وجود دارد که مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.

آکواریوم باتومی

این آکواریوم جز مکانهای پر بازدید و کم نظیر در باتومی است که مردم از دیدنی های آبی آن بسیار لذت می برند. در واقع هر کس مسافر گرجستان شود خاطره ای از این آکواریوم را برای خود خلق خواهد کرد. آکواریوم باتومی باطراحی منحصر به فردی که از ساحل باتومی، الهام گرفته توانسته یک مکان جذاب باشد. طراحی  آکواریوم باتومی به گونه ای می باشد که شما می توانید آن را به عنوان صخره ای موج آورده تصور کنید. داخل این آکواریوم ۴ بخش جداگانه دارد که اگر از بیرون به آن نگاه کنید حس می کنید که با ۴ سنگ بزرگ روبرو هستید. در هر کدام از این نمایشگاه ها دیدنی های جذابی در دسته بندی های خاصی قرار گرفته اند و این گونه ها در واقع از دریای اژه و و دریای سرخ و سیاه و اقیانوس کم نظیری مثل هند برداشت شده اند.

پارک آبی باتومی

پارک آبی باتومی که در 3 کیلومتری مرکز شهر و در فاصله 30 کیلومتری از دریا قرار گرفته است یکی دیگر از مکانهای دیدنی و تفریحی شهر باتومی می باشد که در آن انواع سرسره های آبی و استخر های برای بازی و سرگرمی وجود دارد. همچنین مجموعه پارک آبی  باتومی دارای اینترنت و پارکینگ می باشد که می توانید از آن ها استفاده کنید و یک محیطی سرشار از هیجان را کنار خانواده یا دوستان خود به وجود آورید.

دریاچه Nurigeli lake

یکی از دریاچه های دیدنی گرجستان دریاچه نوریگلی باتومی می‌باشد که در محدوده شهری و به فاطله 130 متری از دریایه سیاه قرار گرفته است. این دریاچه حدود 5.5 هکتار وسعت دارد که در وسط پارک 13 هکتاری منطقه قرار گرفته است. عمق این دریاچه حدود 7-8 متر می باشد که از طریق آبهای زیر زمینی شکل گرفته است و از طریق کانالی به دریای سیاه متصل شده می شود. این دریاچه دارای گونه های از ماهی ها می باشد که گردشگران و ماهیگیران را به سوی خود می کشاند. در اطراف این دریاچه چند مجموعه قایق رانی، پارک کودک، باغ وحش کوچک، نیمکت برای استراحت، دوچرخه سواری و… برای استراحت و لذت بردن بیشتر از این دریاچه فراهم شده است. 

بلوار باتومی

شاید کسی پیدا نشود که به باتومی سفر کرده باشد و خود را در این بلوار ندیده باشد. بلوار باتومی یا همان باتومیس بلواری، پارکی به طول یک و نیم کیلومتر است و مقابل ساحل اصلی کشیده شده است. این بلوار پر از مسیرهای پیاده‌روی، درختان زیبا، کافه‌ها، بار های زیبای ساحلی و… است. علاوه بر این ها در این بلوار یک چرخ و فلک غول پیکر نیز وجود دارد که منعکس‌کننده‌ی روح زندگی و جاری در این بلوار می باشد. همچنین در قسمتی از این بلوار فواره های زیبای موزیکالی قرار گرفته است که هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

موزه استالین

استالین یکی از رهبران شوروی سابق اهل گرجستان بوده است. استالین بین سال‌های ١٩٠١ و ١٩٠٢ تنها چند ماه در این ساختمان ساکن بود و در طی این مدت اقامتش در باتومی، به سازماندهی کارگران قیرکار کمک کرد و یک مرکز چاپ غیر قانونی هم به راه انداخت هرچند که او دو دهه بعد مشهور شد و هنگام اقامتش در باتومی، شاید فقط این کارگران قیرکار و کارمندان مرکز چاپ، پدر، مادر و اقوامش او را می‌شناختند. وسایلی از او به جا مانده که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند و از میان آن‌ها می‌توان به تختی که او در آن می‌خوابید و همچنین یک حوله‌ی بیدخورده اشاره کرد. استالین اهل باتومی نبوده است بلکه او در گوری، یک شهر کوچک در گرجستان، به دنیا آمده است اما  این موزه در باتومی به نام او و یک بنای سرگرم‌کننده است که توریست ها را با زندگی او آشناتر می‌کند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه