بیوگرافی سلما بابایی + عکسهای سلم بابایی دختر شهید بابایی

این روزها خانواده شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی دوباره خبرساز شده است . در مطلب امروز بیوگرافی سلما بابایی را برایتان به همراه عکسهای سلم بابایی دختر شهید بابایی برایتان می گذاریم.

بیوگرافی سلما بابایی 

عکسهای سلم بابایی دختر شهید بابایی

 

سلما بابایی دختر شهید بابایی که این روزها مجموعه « دیدار در آشیانه » به کارگردانی وی در شبکه امید روی آنتن است. درباره دوران کودکی خود و خاطراتی که از پدر دارد، گفت:

من هم مانند بچه های دوران خودمان خیلی خاطرات زیادی از زمان کودکی ندارم و خیلی مسایل از ذهن من بیرون آمده است.

به خصوص از پدر چیز زیادی در ذهنم نیست و این مساله به این دلیل است که ایشان بیشتر اوقات در مناطق جنگی بودند و ما اصلا پدر (شهید بابایی) را نمی دیدیم اما برخی اوقات وقتی در خواب بودیم حس می کردیم که پدر بالای سرمان است و ما را نوازش می کرد و می بوسید.

مادر و برادر سلما بابایی

وی ادامه داد: کمی که بزرگتر شدم بابا برای نماز صبح من را بیدار می کرد و بعد از نماز سوره یاسین را با هم می خواندیم. دوران کودکی ما بیشتر با مادرم سپری می شد اما زمان هایی را به یاد دارم که ما مشکلی داشتیم و پدر کنار ما حاضر می شد.

دختر شهید بابایی در ادامه با اشاره به فعالیت های هنری خود و ساختن مجموع «دیدار در آشیانه» گفت:

من از زمانی که دیپلم گرفتم علاقه به کار بازیگری داشتم اما در آن زمان خیلی روی خوشی با این رشته نشان داده نمی شد. خانواده ها حساسیت داشتند که بچه هایشان در دبیرستان ریاضی و یا تجربی بخوانند و من هم مانند بیشتر دختران هم سن خودم به سمت هنر نرفتم و رشته تجربی را خواندم.

علاقه شدید به هنر

اما این مساله باعث نشد که علاقه ام به هنر کم شود اما به خاطر شرایط و جوی که نسبت به بازیگری وجود داشت مادرم خیلی رضایت ندادند که من به سمت این حرفه بروم.

دختر شهید بابایی

افزود: این مسایل گذشت تا اینکه یک روز با خودم گفتم من باید فعالیتی در زمینه هنر داشته باشم. روزها در مورد این مساله فکر کردم و گفتم من بازیگر نمی شوم اما می توانم فیلم بسازم چون من آدمی نیستم که به عنوان بازیگر بنشینم تا یک نفر بیاید و من را انتخاب کند. از همین موقع بود که در دوره های فیلمسازی و کارگردانی شرکت کردم.

بابایی عنوان کرد: من اینقدر به کلاس های کارگردانی علاقه مند بودم که هر هفته یک فیلم جدید می ساختم تا جایی که یک بار استاد کلاس گفتند شما آرشیو دارید؟ که خیلی من ناراحت شدم و گفتم من هر هفته تلاش می کنم و کار می سازم.

اواخر دوره بود که اعلام کردند که می توانیم برای جشنواره « رویش » فیلم بسازیم و من اولین نفری بودم که اعلام آمادگی کردم و کار تقریبا ۱۵ دقیقه ای «دیوار» را ساختم  که در جشنواره شرکت کرد.

کار سانتریفیوژ سلامت

وی ادامه داد: خوشبختانه در آن زمان کسی من را به اسم دختر شهید بابایی نمی شناخت و فیلم من در جشنواره جایزه ای نبرد.

اما شروع خوبی برایم بود چون پس از آن کار فیلمسازی را به صورت جدی شروع  کردم و آقای علی اکبر صالحی به عنوان رییس وقت سازمان انرژی اتمی اولین کسی بود که به من اعتماد کرد و به من سفارش کار « سانتریفیوژ سلامت » را داد.

 بابایی گفت: کار بعدی من به سفارش نیروی هوایی بود، البته خودم اقدام کردم و نزد فرمانده نیروی هوایی رفتم و پیشنهاد دادم در مورد شهدای نیروی هوایی که کمتر مطرح شده اند کار بسازم. خیلی ها توقع داشتند من در مورد پدر خودم فیلم بسازم که در پاسخ به آنها گفتم شهید بابایی به اندازه کافی به مردم معرفی شده و وظیفه ما این است که شخصیت شهدای دیگر را به جامعه نشان دهیم.

بابایی بیان کرد: بعد مینی سریال ۵ قسمتی « طعمه » را ساختم که به عنوان تله فیلم « هم پرواز » از شبکه یک رسانه ملی پخش شد و برای بار دوم من مستند « سانتریفیوژ سلامت۲ » را به نمایش در آوردم، و در آخر هم مجموعه « دیدار در آشیانه » بود.

خانم سلما بابایی و الهام حمیدی

فرزندان شهید بابایی ـ در مراسم فوت مادر ( صدیقه حکمت )

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. ز says:

    من به شما خانم بابایی افتخار میکنم.حالا هر کسی از شما خوشش نیاد خب نیاد.مهم این هست که شما فرزند شهید بزرگوار عباس بابایی هستید

  2. زینب says:

    خانم سلما بابایی بسیار زیبا و متین مانند پدر و مادرشون زیبا هستند.موفق باشند