ايران قهرمان جام جهاني کشتي آزاد شد

ايسنا: فينال جام جهاني کشتي آزاد با حضور حدود 15 هزار تماشاگر در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران بين ايران و روسيه برگزار شد که ملي پوشان ايران در يک مصاف جانانه حريف خود را شکست دادند و ضمن تکرار قهرماني سال قبل، انتقام شکست کشتي فرنگي از روسها را هم گرفتند.

ايران قهرمان جام جهاني کشتي آزاد شد

حسن رحيمي، مسعود اسماعيل پور، صادق گودرزي، احسان لشگري، حامد تاتاري و کميل قاسمي شش برد ايران را مقابل روسيه رقم زدند و تنها مهدي تقوي کشتي اش را واگذار کرد.

اين قهرماني در حضور دکتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور کشور بدست آمد.وي در حال ورود به سالن با تشويق بسيار تماشاگران مواجه شد.

نتايج انفرادي مسابقه فينال

ايران 6- روسيه 1

55 کيلوگرم: حسن رحيمي 5 – نريمان اسرافيلوف 0 (3-0 و 2-0)

کشتي در وقت اول به کلينچ کشيد که گوي آبي يک خم را در اختيار رحيمي قرار داد. رحيمي هم با دو خم حريف را به پل زد و 3-0 برنده شد. رحيمي در وقت دوم اسرافيلوف را اسير حملات خود کرد و با دو زيرگيري تماشاگران را غرق در شادي کرد.

60 کيلوگرم: مسعود اسماعيل پور 3 – الکساندر بوگوموئف 1 (1-1 و 2-1)

در 30 ثانيه به پايان وقت اول اسماعيل پور خاک شد اما در 4 ثانيه به پايان وقت دست زير کتف حريف کرد و هر طور شده او را در خاک نشاند تا برنده شود. اسماعيل پور در وقت دوم هم اجازه خودنمايي به حريف روس نداد و با يک خاک و بارانداز 2 امتياز گرفت.

66 کيلوگرم: مهدي تقوي 1 – آلن گوگايف 4 (0-1 کلينچ و 1-3)

تقوي در حالي به مصاف نايب قهرمان سال 2010 جهان رفت که با داشتن دو مدال طلاي جهان در ويترين افتخاراتش، عناوين او به حريف روسش مي چربيد. گوگايف در وقت اول کشتي را بست و کلينچ هم به نفع او بود تا 1-0 برنده شود.

در وقت دوم گوگايف 90 ثانيه دفاع کرد اما در يک فرصت زير تقوي را گرفت که تقوي کنده کشي کرد و سپس به پشت حريفش رفت. داور وسط 2 امتياز براي روي پل رفتن به هر دو کشتي گير داد اما رئيس تشک تنها يک امتياز به تقوي داد. اعتراض مربيان ايران هم نتيجه نداد و تقوي اين کشتي را باخت.

74 کيلوگرم: صادق گودرزي 9 – کاهابر هوبژتي 6 (4-2، 0-1 و 5-3)

در ثانيه هاي پاياني وقت اول گودرزي براي زير رفت که هر دو کشتي گير نيم تيغ شدند. داور 3 امتياز به گودرزي و 2 امتياز به هوبژتي داد. اعتراض مربيان روس به راي داوران نتيجه اي نداشت و گودرزي يک امتياز ديگر گرفت.

يک دقيقه از وقت دوم گذشته بود که کشتي گير روس به پاي گودرزي رسيد اما صادق پايش را درآورد. چند ثانيه بعد هوبژتي گودرزي را در خاک نشاند و پيش افتاد تا 1-0 کشتي گير روسيه پيروز شود.

گودرزي که بدنش کم اورده بود در شروع تايم سوم دو بار خاک شد. گودرزي در ثانيه 50 يک امتياز را با زيرگيري جبران کرد اما بلافاصله باز هم خاک شد تا 3-1 عقب بيفتد. در 35 ثانيه به پايان گودرزي يک امتياز ديگر را هم جبران کرد و در 20 ثانيه به پايان امتياز چهارم را هم گرفت تا سالن منفجر شود. گودرزي در ثانيه پاياني هم باز حريف روس را خاک کرد تا ايران 3 بر يک از روسيه پيش افتد.

84 کيلوگرم: احسان لشگري2 – ماگومد ابراگيموف 0(1-0 کلينچ و 1-0 کلينچ)

وقت اول اين کشتي به کلينچ کشيد که گوي به نفع لشگري بيرون آمد و يک بر صفر برنده شد.

در ثانيه 59 از تايم دوم لشگري حريفش را به بيرون برد اما داوران به خاطر هل دادن امتيازي ندادند. تيم دوم هم به کلينچ کشيد که گوي باز هم به سود لشگري بيرون آمد و 1-0 پيروز شد تا با چهارمين برد انفرادي، ايران قهرمان جام جهاني شود.

96 کيلوگرم: حامد تاتاري 5 – يوري بلونوفسکي 0 (3-0 و 2-0)

تاتاري مانند کشتي هاي قبلي اش بسيار مطمئن نشان داد و تايم اول را با يک خاک و بارانداز برد. او در وقت دوم هم دو بار حريف روس را خاک کرد تا پنجمين برد ايران رقم بخورد.

120 کيلوگرم: کميل قاسمي 4– فليکس تسارکايف 0 (1-0 و 3-0)

قاسمي در يک کشتي برتر چند بار حريفش را در خاک نشاند تا ششمين برد ايران رقم بخورد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه