آموزش و راهنمای خرید کارت بلیط مترو

همانطور که می دانید برای استفاده از وسایل نقلیه مانند مترو باید از بلیط استفاده کرد. در ایران برخی از شهرها مانند تهران و مشهد و شیراز دارای مترو هستند. برای بقیه استان ها نیز راه اندازی مترو در دستور کار قرار گرفته است. برای آشنایی با روش خرید کارت بلیط مترو این بخش گهر را بخوانید. در ادامه در مورد خرید بلیط مترو و نحوه خرید بلیت مترو و استفاده از کارت بلیط مترو می خوانید.

آموزش و راهنمای خرید کارت بلیط مترو

آموزش و راهنمای خرید کارت بلیط مترو

خرید کارت بلیط مترو

برای خرید کارت بلیت الکترونیک تهران، کارت منزلت ویژه سالمندان بالای 65 سال که دارای کارت منزلتمی باشند و کارت اقشار خاص ویژه جانبازان بالای 25درصد و معلولین زیر نظر سازمان بهزیستی به وب سایت  eticket.tehran.ir مراجعه نمایید.

در صورتی که قصد خرید کارت را دارید قبل از خرید قوانین و مقررات خرید را حتماً مطالعه کنید. برای خرید کارت مراحل زیر را تکمیل کنید:

  1. برای خرید کارت بلیط ابتدا در سایت ثبت نام نمایید و مدارک درخواستی را جهت تهیه هر کارت بر روی سایت قرار دهید بعد از تایید مدارک توسط کارشناسان کارت بلیط صادر خواهد شد نقص یا تایید مدارک از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید
  2. برای استفاده از خدمات سایت ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید، برای ثبت نام در سایت کد ملی خود و کلمه عبور را به دلخواه وارد کنید و تکرار رمز عبور را در محل مربوطه وارد کنید. اگر متن داخل عکس ناخوانا باشد می توانید روی دکمه کنار تصویر کلیک کرده و تصویر جدیدی ایجاد نمایید، بعد از وارد کردن کدملی و کلمه عبور روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

نکته مهم: کلمه عبور خود را برای ورود های بعدی به خاطر بسپارید. کلمه عبور باید بالای 6 کاراکتر باشد و از حروف فارسی برای رمز عبور خود استفاده نکنید.

نکته مهم: در صورتی که قبلا در سایت ثبت نام کرده اید روی دکمه قبلاً ثبت نام کرده ام” را انتخاب کنید و کدملی و رمزی را که هنگام ثبت نام وارد کرده اید را وارد کنید.


  1. *بعد از ورود به سایت پنل کاربری را مشاهده خواهید کرد، اگر می خواهید کارت جدیدی خریداری کنید روی دکمه “ثبت سفارش” کلیک کنید، لطفا توجه کنید اگر قبلاً سفارش جدید را انتخاب کرده اید و تعدادی از مراحل را نیز طی کرده اید دوباره برای سفارش کارت روی دکمه سفارش جدید کلیک کنید.

برای مشاهده سفارش هایی که قبلا در سیستم ثبت کرده اید روی دکمه “پیگیری سفارش” کلیک کنید.

لطفا توجه داشته باشید اگر قبلا سفارشی را در سایت ثبت کرده اید و آن سفارش را کامل نکرده اید برای تکمیل سفارش تنها کافی است روی دکمه “سفارش جدید” کلیک کنید.

در صورتی که بخواهید رمز عبور خود را تعویض کنید روی دکمه “تغییر رمز” کلیک کنید.

اگر پیامکی حاوی نقص مدارک برای شما ارسال شد برای تکمیل مدارک باید مجدداً وارد سایت شوید و روی دکمه “رفع نقص مدارک” کلیک کنید.

 

 

  1. *در صفحه جدید براساس شرایط خود کارت مورد نظر را انتخاب کنید. لطفا قبل از خرید کارت صفحه قوانین و مقررات کارت را مطالعه کنید. بعد از انتخاب کارت روی دکمه “ثبت سفارش” کلیک کنید.
  1. *در صفحه بعد نحوه ی تحویل سفارش را انتخاب نمایید. اگر نحوه ی تحویل کارت را “تحویل حضوری در باجه بلیت الکترونیک یکی از ایستگاه های مترو” انتخاب کنید کارت پس از چاپ و صدور به باجه بلیت الکترونیک مترو که انتخاب کرده اید ارسال خواهد شد، پس ار ارسال کارت به محل مورد نظر پیامکی برای شما ارسال خوهد شد. در صورتی که گزینه “ارسال از طریق پست” را انتخاب کنید بعد از صدور کارت بلیت، کارت تحویل اداره پست برای تحویل به آدرس پستی خواهد شد، در صورت تحویل کارت به پست با پیامک وضعیت اطلاع رسانی خواهد شد.
  1. *پس از ثبت سفارش شرایط کارت را با دقت مطالعه کنید و در صورت پذیرش شرایط تیک “شرایط فوق را مطالعه کرده ام و قبول دارم” را بزنید و روی دکمه “مرحله بعد” را کلیک کنید.

 

  1. *در صفحه جدید مشخصات خود را وارد کنید و برای پر گزینه ها به موارد زیر دقت کنید:
    1. *این مشخصات روی کارت چاپ خواهند شد.
    2. *تلفن همراه برای پیامک کردن وضعیت صدور و ارسال کارت می باشد.
    3. *آدرس و کدپستی ده رقمی برای ارسال کارت توسط پست ضروری می باشند.
  1. در صفحه جدید مدارک مورد نیاز را آپلود کنید و دقت کنید که این مدارک بازبینی و در صورت صحت مدارک کارت ارسال خواهد شد.
  1. پس از تکمیل و انتخاب کارت مورد نظر خلاصه ایی از مشخصات و محصول مورد نظر را در این صفحه مشاهده می کنید در صورت موافقت دکمه “بانک سامان” را انتخاب کنید تا به صفحه بانک هدایت شوید.
  1. آخرین مرحله فاکتور پرداخت می باشد که در صورت پرداخت موفقیت آمیز، وضعیت پرداخت به حالت پرداخت شده تغییر خواهد کرد و کدرهگیری در پایین صفحه نمایش داده می شود.

لطفا به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. در صورت هرگونه مشکل می توانید با شماره های 88653000 الی 6 (شنبه تا چهارشنبه در ساعات اداری) تماس بگیرید.
  2. تا مرحله ایی که شما مبلغ را پرداخت نکرده باشید می توانید مجدداً از مرحله 1 راهنمای فوق اقدام به انتخاب و پر کردن فیلدها نمایید اما پس از پرداخت مبلغ دیگر نمی توانید مشخصات خود را تعویض و یا نوع کارت خود را تعویض نمایید.
  3. اشخاصی که از تهیه کارت بلیط منصرف شده و خواهان دریافت مبلغ پرداختی خود هستند در پنل کاربران شماره شبا را وارد نموده تا مبلغ به آنها مسترد گردد
  1. کارت منزلت توسط شهرداری تهران صادر میگردد و جهت صدور آن به دفاتر پستی سطح شهر مراجعه کنید
  2. برای ثبت نام کارتهای دانشجویی و یا دانش آموزی در صفحه مربوط به این کارت اطلاعات تحصیلی خود را وارد نمایید
  1. اگر خواهان کارت بلیطی هستید که در دو نقش کارت بانکی بانک شهر و کارت مترو دانش آموزی باشد هستید در مراحل ثبت نام دکمه ادامه و در غیر اینصورت دکمه قصد ایجاد حساب بانکی ندارم را کلیک نمایید
  2. برای دریافت کارت بانکی بانک شهر و کارت مترو دانش آموزی مشخصات قیم خود را به طور کامل وارد نمایید
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه