کنسرت مشترک خواننده های ایرانی و ترکی

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : کنسرت مشترک خواننده های ایرانی و ترکی
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

کنسرت مشترک خواننده های ایرانی و ترکی

.

کامران رسولزاده و مورات ککیلی – خواننده ترکیه‌ای- در شب موسیقی ایران و ترکیه در شهر استانبول به روی صحنه می‌روند.

به گزارش روابط عمومی این کنسرت بزرگ، این دو خواننده به زودی در سالن کنگره ی خلیج استانبول اجرایی مشترک خواهند داشت.
کامران رسولزاده در خصوص این رویداد بین المللی گفت:”موسیقی زبان مشترک ملت هاست.من همواره در تلاش بوده ام که موسیقی وطنم که یکی از عمیق ترین و پرمحتواترین موسیقی های جهان است را به مردم دنیا معرفی کنم.کنسرت مشترک من و مورات می تواند نقطه ی عطفی در آغاز مناسبات درست و اصولی این قبیل حرکات باشد.”
وی در ادامه افزود: “برگزاری این کنسرت که باحمایت و یاری دفتر موسیقی وزارت ارشاد میسر شده است، اتفاقی ست که بی شک در تاریخ موسیقی ایران ثبت خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم با اجرایی درخور فرهنگ ایرانی، رضایت مخاطبان ایرانی و ترک این کنسرت را جلب کنیم.”
مورات ککیلی که پیش از این قرار بود به بهانه ی جشنواره مقاومت با رسولزاده در تهران به اجرای موسیقی با این خواننده بپردازد،در این کنسرت قطعاتی را مشترکا با کامران خواهد خواند.

مورات ککیلی درباره ی آشنایی با این خواننده و همکاری با وی گفت: “چند سال پيش شخصی٬ که بعدها فهميدم نامش کامران رسولزاده است و در ایران ترانه سرا و خواننده است٬ برای من نسخه فارسی ترانه معروف “همين امشب میميرم” را فرستاد و همين موجب آشنایی من با موسيقی ایران شد. بعد از شنيدن این آهنگ موافقت خودم را با استفاده از ملودی آهنگم اعلام کردم و در نهایت محصول کار ترانه ای به نام “همين امشب میميرم” شد. کامران ترانه سرایی و خوانندگی کرده بود و من خيلی پسندیدم و همين مسئله باعث شد ما با همدیگر یکی٬ دو بار در ترکيه دیدار کنيم و این دیدار در نهایت به یک دوستی عميق و خوب رسيد. در یکی از این دیدارها کامران برای من نمونه کاملی از موسيقی ایران را به عنوان هدیه آورده بود که انجمن موسيقی ایران آن را تهيه کرده بود و من این مجموعه را گوش دادم و معتقدم موسيقی ایران قابليتهای بالایی دارد و آثار ارزشمندی در این چند ساله در ایران منتشر شده که نشان از سابقه طولانی ایران در موسيقی دارد.”

سالن کنگره ی خلیج که در مرکز استانبول قرار دارد،با بیش از سه هزار نفر یکی از مدرن ترین و مجلل ترین سالن‌های اجرا در اروپاست که سالانه هنرمندهای تراز اول در آن به اجرای موسیقی می‌پردازند.

این کنسرت که با صدور مجوز رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ترشاد اسلامی و به تهیه کنندگی بحش خصوصی به سامان خواهد رسید، نخستین اجرای مشترک یک خواننده ی ایرانی و یک خواننده ی ترک زبان است که به زودی در استانبول به روی صحنه می‌رود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه