چرا پنير را با گردو می خوریم

جام جم آنلاين: نون و پنير و گردو را يادتان است؟! مي‌دانيد چرا پنير را با گردو مي‌خورند؟مشخص شده خوردن گروه لبنيات با مقداري ريزمغذي خشكباري مانند بادام يا گردو علاوه بر تامين بخشي از نياز بدن به فسفر، جذب كلسيم را نيز بهتر و راحت‌تر مي‌كند، اما نكته جالب‌تر قضيه اين است كه پنير، حاوي ماده‌اي به نام تيرامين است.

چرا پنير را با گردو می خوریم

گفته شده تجمع اين ماده در مغز باعث كندي ذهن مي‌شود، ولي در فعاليت‌هاي شيميايي، بدن آنزيمي توليد مي‌كند كه از اين امر جلوگيري مي‌كند.

با اين حال آنزيم مذكور فعاليت اندكي دارد و وقتي پنير مي‌خوريد و تيرامين افزايش مي‌يابد، آنزيم نمي‌تواند چنان كه بايد آن را بشكند.

اينجاست كه گردو با منبعي حاوي مقداري مس به كمك توليد و فعاليت بيشتر آنزيم ياد شده رفته، تعادل برقرار مي‌شود.

گردو افزون بر اين سرشار از اسيدهاي چرب امگا3 است و خوردن تنها دو عدد از آن در هر وعده صبحانه مقدار كلسترول بالاي خون را كاهش مي‌دهد.

كمتر بخر، تازه‌تر بخور

سبزيجات و برخي ميوه‌ها زود فاسد مي‌شود و سريع‌ مواد مفيد و مغذي خود را از دست مي‌دهد. براي آن‌كه پولتان را بابت خريد موادي كم‌ارزش از نظر غذايي هدر نداده باشيد، قانون «كمتر بخر، تازه‌تر بخور» را رعايت كنيد.

قانون كمتر بخر در مورد سبزيجات باعث مي‌شود وقت‌تان هم براي پاك كردن آنها كمتر گرفته شود. همچنين از آنجا كه قابليت نگهداري خانگي اين دسته مواد طولاني نيست، حتي در صورت به كار بردن بهترين شيوه نگهداري، باز هم برخي مواد مغذي و مفيدشان از بين مي‌رود بنابراين خريد كمتر سبب مي‌شود همواره از سبزيجات و ميوه‌هاي تازه‌تري استفاده كنيد.

 

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه