هشدار درباره بطری های آب معدنی

علی اکبر کمالی اردکانی کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:اگر آب معدنی ها در معرض حرارت نباشند مصرف آن ها تا یک سال هم مانعی ندارد اما اگر در شرایطی نگهداری و عرضه شوند که تحت تاثیر مستقیم حرارت باشند حتی قبل از 6 ماه هم غیر قابل مصرف است.

هشدار درباره بطری های آب معدنی

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند از این آب معدنی ها استفاده نکنند، زیرا مواد مضر بعد از جدا شدن در آب و مصرف محتویات آن، افراد را دچار بیماری های خطرناکی همچون سرطان می کند.

وی ادامه داد: ترکیبات شیمیایی موجود در بطری های پلاستیکی بیشتری تاثیر خود را بر غدد چربی و لنفاوی می گذارند و در برخی بافت های بدن، باعث بروز تومور می شوند.

وی افزود: برخی افراد بطری های آب معدنی را در فریزر می گذارند تا یخ بزند سپس هنگام بیرون رفتن از منزل آن را برمی دارند تا بتوانند آب خنک بنوشند در حالی که این کار برای سلامتی بدن ضرر دارد.

وی در ادامه افزود: اگر بطری های پلاستیکی در معرض آب جوش قرار گیرد مواد شیمیایی مضر آب 10 برابر حالت معمولی آزاد می شوند هر چند که این بطری ها در شرایط مناسب نگهداری شوند ضرورتی ندارند ولی سعی کنید در مواقعی که به شیشه ی آب دسترسی ندارید و در مواقع ضرورت از بطری های پلاستیکی استفاده کنید استفاده مداوم و همیشگی از این بطری ها توصیه نمی شود زیرا نوشیدن آب از بطری های پلاستیکی خطر داخل شدن مواد شیمیایی سمی به درون بدن را افزایش خواهد داد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه