مقایسه دیدنی اشک موقع خنده و گریه در زیر میکروسکوپ / عکس

تاريخ : 11 آذر

ما خوشحال که می‌شویم گریه می‌کنیم. ما ناراحت که می‌شویم هم گریه می‌کنیم. ما حتی با پیاز پوست کردن هم گریه می‌کنیم.  گاهی اوقات به گریه می‌افتیم چرا که نیاز به گریستن داریم.

این‌ها احساسات کاملا متفاوتی هستند، اما آیا ساختار و جنس اشک ریخته شده در احساسات مختلف نیز تفاوتی دارد؟

Rose-Lynn Fisher عکاسی است که سعی کرده پاسخی برای این سوال پیدا کند و در مجموعه عکس‌های خود این تفاوت را نشان دهد و برای این کار اشک خشک شده را که از احساسات مختلفی تولید شده در زیر میکروسکوپ قرار داد تا تفاوت میان آنها مشخص شود.

سه نوع اشک متفاوت وجود دارد. اشک ناشی از احساسات (شادی و غم)، اشکی که برای خیس نگه داشتن محیط چشم ترشح می‌شود و اشک غیرارادی (تاثیر پیاز و یا گاز اشک آور) که در نتیجه یک فرآیند خارجی بوجود می‌آید.

فیشر متوجه شد که این سه نوع اشک از مولکول‌های متفاوتی تشکیل شده‌اند. این امر منطقی به نظر می‌رسد! چرا که دلیل تولید این سه نوع اشک با یکدیگر کاملا متفاوت است. اما چگونه ممکن است اشک ناشی از غم و اندوه و اشکی که با خوشحالی ایجاد می‌شود و هر دو از یک منبع خارج می‌شوند با یکدیگر تفاوت داشته باشند؟ دلیل این امر شرایط است. با وجود اینکه آن قطرات اشک از جای یکسانی خارج شده‌اند. اینکه شما چه طور گریه می‌کنید و همچنین عوامل بیرونی بر اینکه این مولکول‌ها در پایان چه شکلی بگیرند تاثیرگذار است.

تصاویر گرفته شده از این قطرات اشک را می‌توانید در پایین ببینید:

مقایسه دیدنی اشک موقع خنده و گریه در زیر میکروسکوپ / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

مقایسه دیدنی اشک موقع خنده و گریه در زیر میکروسکوپ / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

مقایسه دیدنی اشک موقع خنده و گریه در زیر میکروسکوپ / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

منبع: عصر ایرن
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي