معرفی کامل انواع تابلو ال ای دی

تاريخ : 11 فروردین

معرفی کامل انواع تابلو ال ای دی. در ادامه این مطلب سایت گهر مطالبی در همین مورد می خوانید

معرفی کامل انواع تابلو ال ای دی, پورتال خبری فرهنگی گهر

تابلو ال ای دی یک نوع نمایشگر دیجیتال است که المان های آن لامپ های LED هستند.این نوع تابلوها جایگزین بسیار مناسبی برای انواع قدیمی تابلوها یعنی فلکس،بنر،نئون و … می باشد.در زیر انواع و اقسام این تابلوها و همچنین توضیح در مورد هرکدام از انواع را خواهید دید. تابلو ال ای دی را در یک دسته بندی کلی می توان به دو خانواده بزرگ ثابت و روان تقسیم بندی کرد و همانطور که از نام این خانواده ها پیداست، تابلو ال ای دی ثابت مانند نئون و تمامی تابلوهای ثابت تبلیغاتی،ثابت است!یعنی توانایی حرکت دادن به متون و حملات را ندارد. اما تابلو ال ای دی روان،متحرک است.یعنی متون و جملات می توانند در آن حرکت کنند.در این نوع می توان از انواع افکت ها و جلوه های متن و انیمیشن برای جذابیت بیشتر و جلب توجه استفاده کرد.

۱) تابلو ال ای دی ثابت: این نوع تابلو ها جایگزینی مناسب برای نئون می باشد.از مزایای بسیار زیاد این تابلو نسبت به نئون تنها به ذکر چند مورد بسنده میکنیم مزایای تابلو روان ال ای دی: مصرف برق بسیار پایین تر،کم خطرتر،شکنندگی کمتر،طول عمر بیشتر،نور سالم تر برای چشم و خیره کننده تر،امکان تنظیم میزان نور،ضد آب بودن و …
۲) تابلو ال ای دی روان : این خانواده انواع و اقسام مختلفی دارد.
الف( تابلو ال ای دی روان تک رنگ : این نوع از تابلو ال ای دی روان متون و انیمیشن های خود را بصورت تک رنگ و تنها با یک رنگ نمایش می دهد.مثلا تابلوی تک رنگ سبز تمامی جملات خود را تنها با رنگ سبز نمایش می دهد.
ب) تابلو ال ای دی روان سه رنگ،هفت رنگ و یا به طور کلی چند رنگ : این خانواده از تابلو روان ال ای دی می توانند متون خود را با چند رنگ نمایش دهند.مثلا نوع سه رنگ با رنگ های قرمز،آبی و بنفش،می تواند جمله ای را با سه رنگ نمایش دهد.
ج) تابلو  روان رنگی (فول کالر یا تمام رنگی): این نوع از تابلو ال ای دی کاملترین و جدیدترین نوع می باشد.به این نوع تابلوها،نمایشگر ال ای دی تمام رنگی و یا تلویزیون شهری LED هم گفته می شود.
د) تابلو ال ای دی روان رنگی
هر آنچه از یک نمایشگر دیجیتال انتظار دارید با این محصول برآورده می شود.نمایش فیلم،عکس، تیزرهای تبلیغاتی و … به همراه پخش صدا. حتی بصورت آنلاین امروزه تلویزیون های غول پیکر شهری ( تابلو روان ال ای دی رنگی یا فول کالر ) در تمامی جوامع توسعه یافته و در حال توسعه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع نمایشگرها به دو دسته فضای باز و فضای بسته تقسیم می شوند.نوع فضای بسته برای محیط داخل سالن مناسب است و نوع فضای باز برای محیط بیرونی.نوع فضای باز کاملا ضد ضربه و ضد آب است و همچنین شدت نور بالایی دارد جهت دیده شدن در زیر نور آفتاب .اما نوع فضای بسته ضد ضربه و ضد آب نیست و معمولا شدت نور کمتری دارد. به دلیل اذیت نشدن چشم بینندگان در فضای داخلی این نوع از تابلوها در محیط های خصوصی و عمومی مثل فروشگاه‌های خرده فروشی، هتل‌ها، رستوران‌ها و شرکت‌هاو هچنین در میادین شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي