لو رفتن گشت ارشاد 2 کار دست کارگردان داد

تاريخ : 31 اردیبهشت

متاسفانه و صد متاسفانه نسخه نمایش خانگی فیلم گشت ارشاد ۲ لو رفته و عملا فروش این فیلم در شبکه خانگی در حالی که هنوز آغاز نشده بسیار بسیار اندک خواهد بود.

لو رفتن گشت ارشاد 2 کار دست کارگردان داد, پورتال خبری فرهنگی گهر

لو رفتن گشت ارشاد ۲

سعید سهیلی در گفت‌وگویی با ما با بیان اینکه مدتی است فیلم «گشت ۲» که همچنان در برخی سینماها در حال اکران است و فروش بالایی هم دارد به طور غیرقانونی در بازار قاچاق شده است، بیان کرد: متأسفانه دست قاچاقچی‌ها در این مملکت از همه بازتر است و کسی نمی‌تواند آن‌ها را پیدا کند یا با آن‌ها برخورد کند.
او افزود: البته ظاهر قضیه این است که عده‌ای قاچاقچی فیلم «گشت ۲» را قاچاق کردند اما حدس و گمان من این است که اگر نقاب از چهره آن‌ها برداشته شود صورت‌های آشنایی را می‌بینیم. چون معتقدم پشت این قضیه یک برنامه‌ریزی کاملا هماهنگ شده و با زمینه‌چینی قبلی وجود دارد؛ چرا که نسخه قاچاق شده همان کپی فیلم است که به اداره بازرگانی صداوسیما جهت بازبینی فیلم برای گرفتن تیزر داده شده بود.

وی با بیان اینکه روی نسخه‌های قاچاق شده فیلم عبارات جهت بازبینی اداره صداوسیما حک شده است، ادامه داد: به نظر می‌رسد از روز اول عده‌ای دنبال این بوده‌اند که این فیلم را به زمین بزنند؛ چون مثلا وقتی دونده‌ای در حال دویدن و مسابقه است و به خط پایان نزدیک شده آن‌هایی که روی باخت او شرط‌بندی کرده‌اند بهترین راه را در این می‌بینند که به این دونده پشت پا بزنند. برای فیلم «گشت ۲» هم عده‌ای از ابتدا تلاش می‌کردند فیلم اکران نشود یا اگر قرار است ساخته و نمایش داده شود با سانسورهای زیاد همراه باشد اما وقتی هیچ کدام از آن‌ها اتفاق نیفتاد و با فروش بالای فیلم هم روبرو شدند تصمیم گرفتند که در نزدیکی خط پایان این گونه پشت پا بزنند.

سهیلی خاطرنشان کرد: با این حال این موضوع شاید چندان مهم نباشد بلکه مهم این است که دست ما به هیچ جایی نرسید. من ۱۰ روز است که به پلیس، قانون و دادگاه پناه برده‌ام اما در هیچ جایی نتوانستم کاری از پیش ببرم. احساس می‌کنم سینما و هنر بسیار بی‌پناه و بی‌پشتیبان است و هنرمندان تنها هستند. من به عنوان یک فیلمساز یکه و تنها از این دادگاه به آن دادگاه، از این بازپرسی به آن بازپرسی، از پلیس امنیت به پلیس فتا، از فتا به کمیته صیانت از آثار سینمایی رفتم اما هیچ نتیجه‌ای که نگرفتم بماند بلکه متوجه شدم هیچ حامی هم وجود ندارد.

او در این‌باره گفت: متأسفانه نه از خانه سینما، نه از وزارت ارشاد، نه از کمیته صیانت از آثار سینمایی و نه هیچ بخش دیگری تماس و پیگیری صورت نگرفت تا کمکی کنند و متأسفم که پس از پیگیری‌های متعددم یک دوستی به من گفت شکایت خود را به همان دولتی ببر که از آن حمایت کردی. همین حرف‌ها بیشتر باعث می‌شود بر این باور باشم که از این فیلم یا حتی خود من انتقام گرفته شده است. البته نه فقط به خاطر مسائل سیاسی بلکه انتقام از «گشت ۱» که آن طور ذبح شد و «گشت ۲» که این گونه آن را زجرکش کردند.

این فیلمساز همچنین گفت: نکته مهم و عجیب دیگر این است که برای فیلم «گشت ۲»‌ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از رقم فروش باید مالیات دهم و نمی‌دانم این حدود سه میلیارد تومان مالیات را برای چه باید پرداخت کنم وقتی در چنین ماجرایی هیچ حمایت و پشتیبانی هم وجود ندارد.

سهیلی با اشاره به اینکه در زمانی که با توجه به انتخابات برگزار شده خوشحالی عمومی وجود دارد کام او و عوامل فیلم «گشت ۲» با قاچاقی که صورت گرفته تلخ شده است، گفت:‌ الان که پیگیری‌هایم در قوه قضاییه و ارگان‌های مربوط به نتیجه نرسیده است، فکر می‌کنم بهتر بود از همان ابتدا موضوع را فریاد می‌زدم و از مردم می‌خواستم که حق‌الناس را وارد خانه‌های خود نکنند و همان طور که تا به حال از فیلم «گشت ۲» استقبال کرده‌اند از این پس هم با قبول نکردن نسخه‌های قاچاق از این فیلم حمایت کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي