دستور درست کردن دسر انجیر و گردو

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 14 شهریور

سایت گهر روزانه با مطالب مختلفی در زمینه های فرهنگ و هنر، سبک زندگی، سلامت، دانلود، سرگرمی، اخبار و … بروزرسانی می شود. در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

دستور درست کردن دسر انجیر و گردو

دستور درست کردن دسر انجیر و گردو, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه دسر مقوی انجیر و گردو مخصوص سالمندان

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: از ترکیبات مفید برای سالمندان از جمله مبتلایان به آلزایمر مصرف دسر انجیر و گردو است؛ این ترکیب اثرات مثبتی در درمان بیماری دارد و باعث لینت مزاج و رفع یبوست می شود.

 

دسر مقوی مخصوص سالمندان

وی درباره خواص متعدد انجیر اظهار کرد: مصرف انجیر خشک در بیماری های خارش دار پوستی می تواند به تشدید بیماری منجر شود، خوردن انجیر خشک خیس خورده همراه با گردوی تازه هم عوارض پوستی آن را کاهش می دهد و منافع آن را دو چندان می کند.

 

وی افزود: مداومت غرغره با آبی که در آن انجیر پخته شده است برای تحلیل ورم لوزه ها و آدنوئید مفید است، مصرف روزانه انجیر خشک خیس خورده همراه با گردو از مکمل های درمانی مناسب در بیماران مبتلا به کمردرد مزمن است.

 

طرز تهیه دسری خوشمزه با انجیر و گردو برای سالمندان:

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران یادآور شد: از ترکیبات مفید برای سالمندان از جمله مبتلایان به آلزایمر مصرف دسر انجیر و گردو است؛ این ترکیب اثرات مثبتی در درمان بیماری دارد و باعث لینت مزاج و رفع یبوست می شود همچنین این دسر برای حفظ سلامت سالمندان و سردمزاجان نیز مناسب است.

 

وی عنوان کرد: برای تهیه این دسر به میزان لازم انجیر خشک، گردو و شیر مورد نیاز است؛ باید انجیرها را از قسمت سر باز کرده و با گردوی خرد شده پر کنند و در قابلمه یا “تابه” کنار یکدیگر ردیف کنند به طوری که سرشان به سمت بالا باشد، بعد از چیدن همه، روی آنها شیر بریزید تا جایی که روی انجیر‌ها را بپوشاند، سپس ظرف را روی حرارت ملایم بگذارند تا شیر کاملاً به خورد انجیرها برود، بعد از سرد شدن در یخچال بگذارند و بسته به اشتها، صبح ناشتا، قبل از وعده های غذا و قبل از خواب بخورند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي