خواص میوه ها و سبزیجات با توجه به رنگشان

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 28 بهمن

لیستی از میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف که حاوی مؤلفه های درمانی بی نظیر برای سلامتی هستند را به شما معرفی می کنیم. هر میوه و سبزی با رنگ های مختلف حاوی مؤلفه های درمانی بی نظیری است که برای سلامتی ما ضروری است.

اکثر مردم می دانند که خوردن پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بسیار مهم است. با خوردن میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف می توان بهترین مزایای سلامتی را برای همه به دست آورد.

خواص میوه ها و سبزیجات با توجه به رنگشان

خواص میوه ها و سبزیجات با توجه به رنگشان, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

هر میوه و سبزی با رنگ های مختلف حاوی مؤلفه های درمانی بی نظیری است که برای سلامتی ما ضروری است.

میوه ها و سبزیجات برای سلامتی ما بسیار مهم هستند ، زیرا آنها غذاهای کاملی هستند که توسط طبیعت ایجاد شده اند و سرشار از مقدار زیادی مواد مغذی هستند.


خواص میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ

این دسته  از میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان های بسیار مهمی مانند لیکوپن است که برای سلامتی قلبی عروقی مفید است و به محافظت از بدن در برابر برخی از سرطان ها کمک می کند.

میوه و سبزیجات قرمز حاوی لیکوپن ، اسید الاجیک ، کوئرستین و هسپریدین می باشند.

این مواد مغذی خطر ابتلا به سرطان پروستات ، کاهش فشار خون ، کاهش رشد تومور و کلسترول LDL ، کاهش رادیکالهای آزاد مضر و حمایت از پیوستن به بافت در موارد آرتریت را کاهش می دهد.

خواص میوه ها و سبزیجات با توجه به رنگشان, پورتال خبری فرهنگی گهر

انواع میوه و سبزیجات قرمز

چغندر ، پرتقال خونی ، گیلاس ، زغال اخته ، گواوا ، پاپایا ، گریپ فروت صورتی ، گریپ فروت صورتی / قرمز ، انار ، تربچه ، تمشک ، سیب سرخ ، فلفل قرمز ، انگور قرمز ، پیاز قرمز ، ریواس ، توت فرنگی ، گوجه فرنگی و هندوانه.


خواص میوه ها و سبزیجات نارنجی و زرد رنگ

این میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین A ، آلفاکاروتن و بتاکاروتن ، پتاسیم ، اسید فولیک ، ویتامین C و زاناتین هستند که همگی برای سلامت چشم بسیار توصیه می شوند. آنها همچنین به داشتن قدرت قوی سیستم ایمنی بدن معروف هستند.

این مواد مغذی باعث کاهش دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و خطر ابتلا به سرطان پروستات ، کاهش کلسترول LDL و فشار خون ، تشکیل کلاژن و مفاصل سالم می شوند ، با رادیکال های آزاد مضر مبارزه می کنند ، تعادل قلیایی را تشویق می کنند و با منیزیم و کلسیم برای ساختن استخوان های سالم کار می کنند.

خواص میوه ها و سبزیجات با توجه به رنگشان, پورتال خبری فرهنگی گهر

انواع میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی

زردآلو ، کدو تنبل ، نارگیل ،  انگور فرنگی ، هویج ، کیوی طلایی ، گریپ فروت ، لیمو ، انبه ، پرتقال ، پاپایاس ، هلو ، خرمالو ، آناناس ، ذرت شیرین ، سیب زمینی شیرین ، نارنگی ، سیب زرد ، چغندر زرد ، انجیر زرد ، گلابی زرد ، فلفل زرد ، سیب زمینی زرد ، گوجه فرنگی زرد ، هندوانه زرد.


خواص میوه ها و سبزیجات سبز رنگ 

این دسته از میوه ها و سبزیجات به دلیل داشتن منیزیم ، اسید فولیک و ویتامین های C و K شناخته شده هستند . آنها به قوی نگه داشتن استخوان و دندان ها کمک می کنند و به محافظت از سلامت چشم شما کمک می کنند.

این خوراکی های سبز رنگ حاوی : کلروفیل ، فیبر ، لوتئین ، زاكزانتین ، کلسیم ، فولات ، ویتامین C ، کلسیم و بتاکاروتن هستند

مواد مغذی موجود در این سبزیجات خطرات سرطانی ، کاهش فشار خون و کلسترول LDL را کاهش می دهد ، زمان هضم را عادی می کند ، از سلامت و بینایی شبکیه حمایت می کند ، با رادیکال های آزاد مضر مبارزه می کند و فعالیت سیستم ایمنی را تقویت می کند.

خواص میوه ها و سبزیجات با توجه به رنگشان, پورتال خبری فرهنگی گهر

انواع میوه ها و سبزیجات سبز رنگ 

کنگر فرنگی ، آروگولا ، مارچوبه ، آووکادو ، کلم بروکلی ، کرفس ، کدو ، کلم چینی ، خیار  ، سیب سبز ، لوبیا سبز ، کلم سبز ، انگور سبز ، پیاز سبز ، گلابی سبز ، فلفل سبز ، سبزیجات برگ ، تره فرنگی ، کاهو ، لیمو ، بامیه ، نخود فرنگی ، اسفناج .


خواص میوه ها و سبزیجات بنفش و آبی رنگ

این میوه ها حاوی لوتئین ، زاكزانتین ، رسوراترول ، ویتامین C ، فیبر ، فلاونوئیدها ، اسید اللاژیك و كورستین می باشند.

مشابه مواد مغذی قبلی ، این مواد مغذی از سلامت شبکیه ، کاهش کلسترول LDL ، تقویت فعالیت سیستم ایمنی بدن ، پشتیبانی از هضم سالم ، بهبود کلسیم و سایر جذب مواد معدنی ، مبارزه با التهاب ، کاهش رشد تومور ، به عنوان یک ضد سرطان در دستگاه گوارش عمل می کنند.

خواص میوه ها و سبزیجات با توجه به رنگشان, پورتال خبری فرهنگی گهر

انواع میوه ها و سبزیجات بنفش و آبی رنگ

تمشک سیاه ، زغال اخته ، آلو خشک ، بادمجان ، انگور ، آلو ، انار ، ، مارچوبه بنفش ، کلم بنفش ، هویج بنفش ، انجیر بنفش ، انگور بنفش ، فلفل بنفش ، و کشمش.


خواص میوه ها و سبزیجات سفید رنگ 

این میوه ها حاوی بتا گلوکان ها ، EGCG ، SDG و لیگنان ها هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. این مواد مغذی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ، پستان و پروستات را کاهش می دهند و سطح هورمون را متعادل می کنند و خطر ابتلا به سرطان های مرتبط با هورمون را کاهش می دهند.

خواص میوه ها و سبزیجات با توجه به رنگشان, پورتال خبری فرهنگی گهر

انواع میوه ها و سبزیجات سفید رنگ 

موز  ، گل کلم ، سیر ، زنجبیل  ، قارچ ، پیاز ، جعفری ، سیب زمینی ، شلغم ، ذرت سفید

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي