خواص باورنکردنی سیب زمینی سرخ کرده

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 27 آذر

خواص باورنکردنی سیب زمینی سرخ کرده

خواص باورنکردنی سیب زمینی سرخ کرده, پورتال خبری فرهنگی گهر

خواص باورنکردنی سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده به علت خوش خوراک بون آب از لب و لچه ی همه به راه می اندازد. اگر جزو افراد رژیم بگیر هستید و همیشه چپ چپ به ظرف حاوی آن نگاه می کنید باید بگوییم که سخت در اشتباهید. اصل کلام اینکه به هیچ وجه سیب زمینی سرخ کرده باعث چاقی نمی شود. مخلص کلام اینکه سیب زمینی برای سلامتی مضر نیست. برعکس سیب زمینی برای سالم و سرحال بودن بدن لازم و ضروری است. این سبزی نشاسته ای از اسیدهای پیچیده ای تشکیل شده است که حدود ۵۰ درصد نیازهای ما را تامین می کند. البته همه ی این خصوصیات مخصوص سیب زمینی سرخ کرده های خانگی است نه سیب زمینی سرخ کرده های چرب و مضر صنعتی. در این مطلب می خواهیم از سیب زمینی رفع اتهام کنیم و بهترین روش آماده کردن آن را عنوان کنیم. لطفا با ما همراه باشید.
سیب زمینی سرخ کرده دشمن قسم خورده ی رژیم بگیرها و دوست محبوب بچه ها و البته خیلی‌ها است. امکان ندارد کسی ظرف سیب زمینی سرخ کرده را ببیند و ناخنکی نزد. اما همیشه این باور وجود دارد که این ماده ی غذایی دشمن سلامتی و تناسب اندام است. اما بهتر است بدون سرزنش خود از طعم آن لذت ببرید چون برخلاف باورهای رایج سیب زمینی سرخ کرده برای سلامتی مضر نیست.
ارزش غذایی سیب زمینی
سیب زمینی حاوی فیبرهای غذایی، ویتامین B1 و ویتامین C و همچنین آهن و پتاسیم است. تمام این ترکیبات برای سلامتی و تناسب اندام مفید هستند.
سیب زمینی سیر می کند
نشاسته ی موجود در سیب زمینی باعث ایجاد احساس سیری زود هنگام می کند. در نتیجه احساس گرسنگی تان زود برطرف شده و کمتر غذا می خورید.
سیب زمینی آرامش می دهد
سیب زمینی حاوی تریپتوفان است. این ترکیب موجود در مواد غذایی نشاسته ای باعث بروز آرامش روحی و حتی فراهم کردن خوابی راحت می شود.
سیب زمینی برای خوش خلقی
سیب زمینی باعث ترشح آندورفین می شود که به هورمون خوشبختی معروف است. هر چه میزان این هورمون در مغزتان بیشتر باشد حالتان بهتر می شود و خوش خلق تر خواهید بود.

توجه داشته باشید که بدن ما به روزانه حداقل ۳ قاشق چایخوری از اسیدهای چرب موجود در روغن های گیاهی نیازمند است و حذف هر نوع روغنی از برنامه ی غذایی برای سلامتی مضر خواهد بود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي