خرید بوت زمستانی و نکات مهمی در مورد آن

دسته بندي : دنیای مد,کیف و کفش
تاريخ : 19 دی

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

خرید بوت زمستانی و نکات مهمی در مورد آن

خرید بوت زمستانی و نکات مهمی در مورد آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

نکات مهم خرید بوت زمستانه

بوت زمستانی ساق بلند بخریم یا ساق کوتاه؟

وقتی هوا سرد می شود، نوع پوشش افراد تغییر می کند. کفش ها نیز به عنوان پاپوش از این امر مستثنی نیستند. در واقع با سرد شدن هوا، نقش محافظتی کفش از پا در مقابل سرما و بارندگی های فصلی پر رنگ تر شده و همه ترجیح می دهند از نوع پوشیده تر آن (یعنی بوت، پوتین یا چکمه) استفاده کنند. در نتیجه، این روزها بازار خرید این قبیل کفش ها بسیار داغ است.

 

یک جفت کفش و یا بوت های زمستانی کمک می کنند که حتی در سرمای سخت زمستان، پاهایمان گرم بمانند. اگر قصد خرید بوت دارید، برای انتخاب بوت مناسب، این مقاله را حتما بخوانید.

 

بوت زمستانی زنانه

برای خرید بوت (چکمه) نیز مانند کفش های معمولی بهتر است صبح هنگام را انتخاب نکنید؛ زیرا معمولا پاهای اغلب افراد بعد از استراحت طولانی شبانه، کمی کوچک تر از اندازه واقعی آن شده و در صورتی که شما برای خرید کفش، صبح راهی بازار شوید، احتمال این وجود دارد که کفش خریداری شده چند ساعت بعد، برای پاهایتان تنگ شده و حتی تحمل آن نیز غیر ممکن شود. این مشکل در مورد افرادی که به دلایل مختلف با مشکل ورم پا مواجه هستند، جدی تر است.

 

مد و عملکرد

پوشیدن کفش مناسب، معمولاً در ظاهر کلی افراد نقش بسیار مهمی دارد. بسیاری از خانم ها در روز های سرد زمستان، بوت می خرند و اکثر آن ها مطابق مد، بوت مورد نظرشان را تهیه می کنند.

 

اما هنگام خرید بوت زمستانی مانند هر محصول دیگر باید بدانید که بوت خود را برای چه منظوری خریداری می کنید و آب و هوای منطقه شما در فصل زمستان چگونه است.

مثلاً اگر در منطقه ای بسیار سرد و پر از برف زندگی می کنید، باید بوت هایی خریداری کنید که پاهایتان را کاملاً گرم نگهدارند.

 

از طرفی اگر شما اهل پیاده روی در برف های سرد کوهستانی هستید، قطعاً به بوتی نیاز دارید که مناسب این کار باشند.

 

معمولاً بوت های سبک و کاملاً گرم، مناسب تان است. بدین ترتیب هنگام پیاده روی در برف، احساس خستگی نمی کنید و پاهایتان هم گرم می ماند.

 

بوت های ساق بلند و ساق کوتاه

این دو مدل بوت، هریک مزایا و معایبی دارند. پرفایده ترین مزیت بوت های ساق بلند، حفاظت پا از روز های به شدت بارانی و همچنین پرف های عمیق است و در عین حال پاهایتان را تا ساق پا گرم و محفوظ نگه می دارند.

 

از طرفی بوت های ساق بلند مناسب پیاده روی در مسیر های برفی نیستند و پا ها را به شدت خسته می کنند. بوت های ساق کوتاه به دلیل اینکه با آن ها می توانید راحت تر راه بروید بسیار بهتر هستند؛ بنابراین اگر منطقه شما پر باران و برف نیست، بوت های ساق کوتاه مناسبتان هستند.

 

برخی از بوت های ساق کوتاه را حتی می توان کوتاه تر کرد و ساق آن ها را در مواقعی که باران و برف کمی شدت می گیرد، بلندتر از قبل نمود.

البته بهتر است بوت هایی انتخاب کنید که بتوانید دمپای شلوار را درون آن فرو برده تا از خیس شدن آن ها جلوگیری شود.

 

راحتی کفش و بوت

هنگام خرید بوت و کفش های زمستانی باید به راحتی و کارآیی آن نیز توجه کنید. جنس بوت و کفش انتخابی تان باید به گونه ای باشد که پاهایتان وقتی در آن قرار می گیرد، گرم و راحت باشد. همچنین ضخامت و جنس ته کفش نیز باید با کیفیت باشد. بوت های گرم و راحت معمولاً عایق های خوب و سبکی دارند که باعث می شوند بوت با وجود سبکی، بسیار گرم هم باشد.

در ضمن فراموش نکنید که جنس کفش و یا بوت خریداری شده باید از نوع ضد آب باشد.

 

جنس بوت

بوت های از جنس جیر پس از مدتی استفاده، نیاز به بازسازی ویژگی های مربوط به ضدآب دارند، در حالی که بوت های لاستیکی تا پایان عمر محصول، ضدآب باقی می مانند.

همچنین بوت های با مچ خز مصنوعی نیز مقاوم در برابر آب هستند.

این بوت ها نه تنها درز های آن چنان بسته و محکم هستند که موجب گرم ماندن پا ها می شوند، بلکه جلوی نفوذ باران و برف به درون بوت را هم می گیرند.

 

راحتی بوت

برخی از خانم ها موقع خرید کفش و بوت های زمستانی، راحتی را فدای سبک و مدل بوت می کنند. اما یادتان باشد که روز های سرد زمستان، داشتن بوت و یا کفش زمستانی راحت، پیاده روی در سرما را نیز برایتان جذاب می کند.

البته بوت های بسیاری هستند که در عین راحتی، بسیار شیک و زیبا هستند. در هرحال به کیفیت بوت بیش از مدل آن اهمیت بدهید.

 

اندازه بوت

بعضی از بوت ها در قسمت کف و پنجه پا، باریک تر هستند، در حالی که برخی دیگر بسیار جادار هستند و کمی بزرگ به نظر می آیند.

همچنین داخل برخی از بوت ها کفی اضافی نیز قرار می گیرد؛ بنابراین ممکن است با وجود بزرگی کاملاً اندازه پایتان نباشند؛ بنابراین موقع خرید بوت مراقب باشید به گونه ای باشد که به پایتان فشار نیاورد و یا خیلی راحت و گشاد نباشد. البته اگر بوتی انتخاب کنید که کمی جادارتر باشد، می توانید به راحتی جوراب های گرم و ضخیم بپوشید.

 

بندهای بوت

نوع بند های بوت روی اندازه آن تأثیر می گذارد و اگر می خواهید به راحتی بوت هایتان را پا کرده و یا درآورید، از بوت هایی بخرید که بند های بلند داشته باشند.

پوشیدن و درآوردن برخی از بوت های دارای بند های بسیار بلند و راحت برای باز و بسته کردن، بی دردسر هستند.

 

اما گاهی محکم بستن بند ها تا بالای پا بسیار سخت است.

هنگام خرید بوت بنددار، باید مراقب باشید که قسمت قوزک پا کاملاً در کفش راحت قرار بگیرد و زیاد گشاد و یا برعکس تنگ نباشد.

 

وزن بوت

هنگام خرید بوت به موضوع دیگری که باید توجه کنید، وزن آن است. تمام بوت های زمستانی معمولاً نسبت به کفش های معمولی، سنگین تر هستند، اما از نظر وزن با یکدیگر متفاوت اند. باید بوتی را انتخاب کنید که بسیار سبک بوده و حتی اگر تمام روز هم آن را پوشیده باشید، احساس خستگی نکنید.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي