حواشی مرتبط با باخت تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی

علت باخت تیم ملی فوتبال آلمان چه بود ؟

کره جنوبی به رغم پیروزی در این بازی نتوانست به مرحله بعد صعود کند، اما پیروزی مقابل آلمان برای تیمی که در رتبه ۷۵ رده‌بندی جهانی قرار دارد، آن‌قدر لذت‌بخش بود که بازیکنان این تیم، پس از سوت داور جشن گرفتند.

حواشی مرتبط با باخت تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی, پورتال خبری فرهنگی گهر

آلمان در بازی نخست این گروه با نتیجه یک برصفر به مکزیک باخت و در بازی دوم در آخرین لحظات مسابقه توانست سوئد را ۱-۲ شکست دهد. آلمان در این مسابقه به پیروزی با تفاضل گل بالا نیاز داشت، اما پیروزی ۰-۳ تیم ملی فوتبال سوئد در بازی مقابل مکزیک موجب شد تا این دو تیم با کسب ۶ امتیاز و به عنوان تیم‌های اول و دوم صعود کنند.

آلمان که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با پیروزی مقابل آرژانتین قهرمان شد، دومین تیم پرافتخار تاریخ جام جهانی است.

این تیم پس از برزیل که ۵ قهرمانی در جام جهانی دارد، در کنار ایتالیا صاحب ۴ قهرمانی است. این اولین بار از سال ۱۹۳۸ است که آلمان (یا آلمان غربی) نتوانسته از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند. آلمان ۸۰ سال پیش با شکست ۲-۴ مقابل سوئیس از جام جهانی حذف شد، اما در آن زمان این تورنمنت از اول به صورت حذفی برگزار می‌شد و به این ترتیب تیم یوآخیم لو، اولین تیم در تاریخ فوتبال آلمان است که نتوانسته از گروه‌اش در جام جهانی صعود کند.

حواشی مرتبط با باخت تیم ملی فوتبال آلمان چیست ؟

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی آلمان امشب در آخرین دیدار مقدماتی خود به مصاف حریف آسیایی خود یعنی تیم ملی کره جنوبی رفت و در نهایت با نتیجه عجیب ۲-۰ مقابل این تیم شکست خورد تا با قرار گرفتن در رده آخر گروه خود علاوه بر حذف شدن از جام جهانی، بزرگ‌ترین شگفتی را هم رقم بزند.

اما تیم ملی آلمان در این دوره از مسابقات تنها یک برد سخت مقابل سوئد به دست آورد و عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داد. شاگردان یوآخیم لو جام جهانی را با شکست مقابل مکزیک آغاز کردند و نمایش بسیار ضعیفی از خود ارائه دادند. این تیم به خصوص در خط هافبک علی‌رغم بهره بردن از بازیکنان سرشناس طراوت و شادابی همیشگی را نداشته و مهاجمان خود را به خوبی تغذیه نمی‌کردند.

در این میان یکی از بازیکنان مانشافت که تحت فشار شدید انتقادات قرار گرفت، مسعود اوزیل بود. هافبک آلمانی باشگاه آرسنال در دیدار برابر مکزیک فراتر از حد تصور ضعیف ظاهر شد و در خلق موقعیت برای آلمان ناموفق عمل کرد. عملکرد اوزیل به حدی غیر قابل انتظار بود که درست یک روز پس از شکست آلمان‌ ها، اسطوره‌های فوتبال این کشور خواستار بیرون گذاشتن شماره ۱۰ تیم ملی شان از ترکیب شدند.

مانشافت پس از آن در دومین دیدار خود برابر سوئد قرار گرفت. یوآخیم لو در این بازی اوزیل را بر روی نیمکت قرار داد و به او بازی نرسید. در نهایت آلمان پس از حملات پی در پی با گل فوق‌العاده کروس برنده این دیدار شد تا امیدهای خود را برای حضور در مرحله حذفی زنده کند.

اما در بازی سرنوشت ساز امروز یوآخیم لو بدون توجه به انتقادات موجود، بار دیگر اوزیل را از ابتدا در ترکیب خود قرار داد به طوریکه بار اصلی حملات آلمان بر روی دوش این هافبک قرار گرفت. اما اوزیل در این مسابقه هم ناامید کننده ظاهر شد و تقریبا هیچ تاثیری بر روند هجومی تیمش از خود به جا نگذاشت تا با تحمل باخت تلخ مقابل کره جنوبی حذف زودهنگام و تلخی را از جام جهانی تجربه کند.

قهرمان سابق جهان حالا باید منتظر شنیدن انتقادات شدید از سوی اسطوره‌های خود باشد. علی‌الخصوص بازیکنانی مثل اوزیل، نویر، مولر و گومز که دور از انتظار ظاهر شدند و عملکرد مناسبی از خود به جا نگذاشتند.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي