بیلبوردهای تبلیغاتی بهرام رادان در پاسداران تهران

بیلبوردهای تبلیغاتی بهرام رادان در پاسداران تهران

این روزها هر کسی در تهران از چهارراه پاسداران عبور کند، چشمش به یک بیلبورد تبلیغاتی ویژه می‌‌خورد، بیلبوردی که محصولات ۲۰۱۴ نوین چرم را تبلیغ می‌کند اما نکته ویژه آن حضور تصویر درشت بهرام رادان است که روی بیلبورد خودنمایی می‌‌‌کند.

ممنوعیت حضور سلبریتی‌های سینما، ورزش و موسیقی در چند سال گذشته در تبلیغات باعث شده بود که چهره‌های سرشناس کمتر روی بیلبوردها دیده شوند.
اما چه اتفاقی افتاده که بهرام رادان بدون مشکل در تهران روی بیلبورد تبلیغاتی نوین چرم رفته؟

-مشکل از کجا آغاز شد؟

حضور ستاره‌ها در تبلیغات تا چند سال پیش مشکلی نداشت. حتی در دوران اوج ماجرا هم که رضا گلزار، بهرام رادان ، جمشید مشایخی و ستاره‌های ورزش روی بیلبوردها دیده می‌شدند، هیچ حساسیتی روی این موضوع وجود نداشت. گویا همه چیز از روزی شروع شد که بنیامین به عنوان مدل تبلیغاتی لوازم خانگی BEEM روی بیلبورد رفت. یک منبع آگاه گفت: «شنیده می‌شود حضور بنیامین در این تبلیغ حساسیت یکی از مدیران ارشد را به همراه داشته. گویا این مدیر ارشد همراه راننده‌اش در اتوبان صدر بوده که بیلبورد بنیامین را می‌‌بیند و از راننده‌اش می‌پرسد او کیست؟ وقتی متوجه می‌شود مدل تبلیغات این بیلبورد یک خواننده است، عصبانی می‌شود. آن روزها شایعه شد که وزارت ارشاد با حضور ستاره‌های سینما و ورزش روی بیلبوردها مشکلی ندارد، اما چهره‌های موسیقی حساسیت بیشتری روی‌شان است.»

بیلبوردهای تبلیغاتی بهرام رادان در پاسداران تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر
البته این موضوع هم باعث نشد که حضور ستاره‌ها در تبلیغات به مشکل بخورد. تیر خلاص را حسین رضا‌زاده زد. او در آگهی تلویزیونی مشاور املاک رابینسون امارات حضور داشت و از مردم ایران دعوت می‌کرد تا پولشان را از ایران خارج کنند و در دبی خانه بخرند. این موضوع باعث شد مدیران وزارت ارشاد دستورالعملی را در «شورای فرهنگ عمومی» صادر کنند، دستورالعملی که در‌ آن حضور ستاره‌ها در تبلیغات ممنوع شد.

-مشکلی به نام خروج ارز از ایران

در یکی دو سال گذشته رایزنی زیادی برای برداشتن این دستورالعمل انجام شد. البته از سوی دیگر در غیاب ستاره‌های ایرانی، جا برای تبلیغات چهره‌های خارجی باز شد. بازیگر نقش جومونگ به ایران آمد و به عنوان مدل تبلیغاتی با چند کمپانی قرارداد بست. اینجا بود که تلاش برای برداشتن دستورالعمل ممنوعیت حضور ستاره‌ها جدی‌تر دنبال شد. علیرضا باذل، مدیر برنامه‌‌های بهرام رادان گفت: «یک مثال جالب می‌زنم. زمانی بود که بهرام رادان با LG قرارداد تبلیغاتی داشت و ۱۱۰ هزار دلار گرفت. این دلارها، ارزی بود که از خارج از ایران به بانک‌های ایرانی می‌آمد. اما بعد از ممنوعیت ستاره‌ها چه اتفاقی افتاد؟ کمپانی‌ها دنبال جومونگ رفتند تا پولی که به او دادند از ایران خارج شود». این موضوع چند بار در جلسات جدی با مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشته شد. حتی در این جلسات بحث به این سمت رفت که از چهره‌های سرشناس برای حمایت از تولیدات داخلی استفاده شود. گویا آن رایزنی‌ها مشکلات را برطرف کرده است.

-روی خوش صداوسیما به حضور ستاره‌ها

بهرام رادان روی بیلبورد رفت و جواد نکونام در تیزر تلویزیونی روغن موتور کاسپین حضور داشت. با این تفاوت می‌توان حدس زد که احتمالا مشکلات برای حضور ستاره‌ها در تبلیغات برطرف شده است. علیرضا باذلمی گوید: «ما روزی که با نوین چرم قرارداد بستیم، مدیران نوین چرم این مسوولیت را برعهده گرفتند تا مشکلات حضور ستاره‌ها در تبلیغات را خودشان حل کنند. البته انگار این مشکل کم‌کم‌ در حال رفع شدن است. تا جایی که ما در جریان هستیم چند هفته پیش بیلبوردها در چند شهر شمالی نصب شد و حالا هم مدتی می‌شود که در تهران این اتفاق افتاده است.» البته این بار صداوسیما هم از حضور ستاره‌ها در تیزر تبلیغاتی استقبال کرده است. شنیده می‌شود برای پخش تیزر تبلیغاتی جواد نکونام، مدیر بازرگانی سازمان صداوسیما در نامه‌ای مشخص اجازه پخش تبلیغ را صادر کرده است. اما باید دید این دستورالعمل چقدر عمر می‌کند

منبع: خبرنو

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي