آموزش فعال کردن تماس صوتی تلگرام

تاريخ : 25 فروردین

تماس صوتی تلگرام بامداد ۲۵ فروردین ۹۶ برای کاربران ایرانی فعال شد اما دسترسی به آن برای بعضی کاربران مشکل است که راه و روش آن را در زیر می توانید بخوانید

آموزش فعال کردن تماس صوتی تلگرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

علاوه بر آنکه باید در نسخه ۳.۱۸.۱ تلگرام باشید، باید ابتدا تماسی از یک شماره ایرانی دریافت کنید تا این ویژگی برای شما فعال شود. این موضوع ممکن است به دلیل تازه فعال شدن این ویژگی باشد و تا چند ساعت آینده بدون نیاز به این موضوع، ایکون تماس برای تمام کاربرها اضافه شود. اما در حال حاضر برای آن که این ویژگی به اکانت شما اضافه شود لازم است تا تماسی از یک شماره ایرانی دریافت کنید.

آموزش برقراری تماس صوتی تلگرام

آموزش فعال کردن تماس صوتی تلگرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

بعد از بروز کردن تلگرام خود به آخرین نسخه، کافی است تا با مراجعه به صفحه‌ی پروفایل کاربر مورد نظر به گزینه‌ی Call دسترسی داشته باشید. با لمس این گزینه، اگر شخص مقابل تلگرام خود را به روز کرده باشد و همچنین اگر امکان دریافت تماس صوتی را برای اکانت خود خاموش نکرده باشد تماس شما با وی برقرار خواهد شد و می‌توانید با او به گفتگو بپردازید. در غیر این صورت پیامی مبنی بر آپدیت نبودن تلگرام شخص مقابل، یا عدم اجازه‌ی او برای برقراری تماس صوتی مواجه خواهید شد.

گزینه ی تحت عنوان Call نیز به منوی کناری تلگرام اضافه شده است که می توانید گزارش تماس های ورودی یا خروجی خود را در آن مشاهده کنید.

نکته ی جالب، عدم نیاز به شماره تلفن کاربر برای تماس است. اگر تنها آیدی یک کاربر را دارید نیز می توانید با او تماس صوتی برقرار کنید. (البته اگر شخص مقابل تماس صوتی را برای همه باز گذاشته باشد)

بعد از آن که مکالمه برقرار شود، سه آیکون به صفحه‌ی تماس اضافه خواهد شد. توسط آیکون اول می‌توانید صدای میکروفون را قطع کنید. توسط آیکون دوم می‌توانید صدای شخص مقابل را به بلندگوی گوشی انتقال دهید و توسط آیکون سوم نیز می‌توانید در حین گفتگوی صوتی، به صفحه‌ی چت بازگردید.

کیفیت صدا و تماس

آموزش فعال کردن تماس صوتی تلگرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

کیفیت صدا در تماس‌های صوتی به‌صورت هوشمند و بر اساس “سرعت اینترنت شما” تعیین خواهد شد تا با عملکردی مانند سایت‌های پخش ویدیوی آنلاین، امکان تداوم تماس بدون وقفه و تأخیر میسر شود. به این معنا که هرچه سرعت محدود و پایین‌تری داشته باشید کیفیت صدای شما بیشتر کاهش داده خواهد شد تا با کم شدن حجم صدا، رد و بدل کردن آن سریع‌تر شود. نکته‌ی جالبی که وجود دارد نیز نظرپرسی تلگرام در رابطه با کیفیت تماس شما در پایان هر مکالمه است.

بعد از قطع گفتگوی آنلاین، پنجره‌ای برای شما نمایش داده خواهد شد که شما می‌توانید بنا به رضایت یا عدم رضایت خود از کیفیت یا سرعت رد و بدل شدن صدا، از ۱ تا ۵ ستاره به مکالمه‌ی خود امتیاز دهید تا تلگرام قادر به کنترل کیفی خدمات صوتی خود در آینده باشد.

میران مصرف دیتا

آموزش فعال کردن تماس صوتی تلگرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

همانطور که گفته شد کیفیت تماس صوتی، و در نتیجه حجم مصرفی در هر دقیقه به کانکشن اینترنت شما بستگی خواهد داشت. در تستی که با اینترنت ۲ مگابیت انجام دادیم ۱ دقیقه تماس صوتی، حدودا ۳۶۰ کیلوبایت حجم مصرف کرد (۲۰۰ کیلوبایت صدای ارسالی و ۱۶۰ کیلوبایت صدای دریافتی) که مقدار اندک و به صرفه‌ای به حساب می‌آید.

اگر احساس می‌کنید مصرف دیتای تماس‌ها زیاد است، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات تلگرام و بخش Data and Storage Settings، گزینه‌ی Use Less Data را فعال کنید تا با کاهش نامحسوس کیفیت “صدای شما” در تماس، حجم مصرفی نیز کاهش یابد. با روشن کردن این ویژگی، بخش دیتای ارسالی، یعنی صدای ما، از ۲۰۰ کیلوبایت به ۱۶۰ کیلوبایت کاهش یافت.

حریم شخصی

آموزش فعال کردن تماس صوتی تلگرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

خوشبختانه تلگرام به فکر “آزادی انتخاب” کاربران خود بوده و ویژگی تماس صوتی را به آن‌ها تحمیل نکرده است. هر کاربر می‌تواند در صورت عدم نیاز به این ویژگی یا بنا بر هر دلیل دیگری، امکان دریافت تماس را به مخاطبین خود محدود (MyContacs)، یا به‌طور کل خاموش (Nobody) کند. به این ترتیب می‌توانید با مشخص کردن افرادی که اجازه‌ی تماس گرفتن با شما را دارند یا حتی غیرفعال کردن کامل این ویژگی، از مزاحمت‌های احتمالی در امان بمانید. در صورت انجام این کار، هنگامی که دیگران با شما تماس می‌گیرند پیغام “Dosent Accept Call” را (تصویر بالا) مشاهده خواهند کرد.

توجه: حتی اگر دریافت تماس‌های صوتی خود را خاموش کرده باشید، همچنان قادر به برقراری تماس صوتی با دیگران خواهید بود و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت.

امنیت تماس

آموزش فعال کردن تماس صوتی تلگرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

رمزنگاری محبوب و ایمن End-to-End که پیش از این، در سکرت چت‌های تلگرام به کار رفته بود، در مکالمات صوتی این اپلیکیشن نیز حضور خواهد داشت و باعث ایمن‌سازی مکالمات صوتی شما می‌شود؛ به‌طوری که حتی سازندگان برنامه نیز قادر به شنود صحبت‌های شما نخواهند بود. تلگرام برای آنکه شما را از برقرار بودن امنیت مطمئن کند، شیوه‌ی جالبی در پیش گرفته است. این اپلیکیشن کدهای پیچیده و رمزنگاری‌شده را در قالب ۴ اموجی به کاربر نشان می‌دهد تا درک و بررسی آن برای کاربران ساده و سریع باشد. در صورتی که این ۴ اموجی در گوشی مبدأ و مقصد یکسان باشند، امنیت مکالمه برقرار است و می‌توانید با خیالی آسوده مکالمه‌ی خود را به انجام برسانید.

آموزش غیرفعال سازی دریافت تماس صوتی

آموزش فعال کردن تماس صوتی تلگرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

همانطور که در بالاتر نیز گفته شد تلگرام تصمیم گیری در رابطه با اینکه از این ویژگی استفاده کنید یا خیر را به عهده ی خود شما گذاشته است. در صورتی که احساس می کنید این امکان ممکن است باعث مزاحمت های ناخواسته برای شما شود می توانید از طریق تنظیمات تلگرام، آن را به طور کامل غیرفعال، یا آن را به مخاطبین خود محدود کنید. با انجام اینکار اگر شخصی قصد تماس با شما را داشته باشد با پیغامی با مضمون “کاربر مورد نظر اجازه ی برقراری تماس صوتی را صادر نکرده است” رو به رو خواهد شد. توجه داشته باشید که حتی در صورت مسدود یا محدود کردن دریافت تماس صوتی، شما همچنان می توانید بدون محدودیت با دیگران تماس برقرار کنید.

در پایین همین صفحه بخشی جالب و کاربردی با عنوان Exception وجود دارد. از این قسمت می توانید به عنوان بلک لیست (در صورتی که تماس را فعال گذاشته باشید) یا به عنوان لیست سفید (در صورتی که تماس را بسته باشید) استفاده کنید.

  • در صورتی که تماس صوتی را به طور کامل غیرفعال کرده اید: می توانید با استفاده از گزینه Exception در پایین همین صفحه، افرادی را به عنوان استثنا مشخص کنید تا در عین آنکه امکان برقراری تماس صوتی با شما برای همه غیرفعال است، اشخاص حاضر در این لیست امکان برقرار کردن تماس را با شما داشته باشند.
  • در صورتی که تماس صوتی را باز گذاشته اید: می توانید از گزینه Exception به عنوان یک بلک لیست (لیست سیاه) استفاده کنید. برای مثال اگر مزاحمی دارید، می توانید به جای مسدود کردن کلی تماس ها، او را به این لیست اضافه کنید تا اجازه ی تماس گرفتن با شما را نداشته باشید. البته این لیست تنها افراد حاضر در مخاطبین شما را پوشش می دهد. در صورتی که مزاحم شما یک فرد ناشناس است و شماره ای از او مشاهده نمی کنید کافیست اکانت او را Block کنید.

در پایان مجدد تاکید میکنیم که برای فعال شدن این ویژگی علاوه بر آنکه باید در نسخه ۳.۱۸.۱ تلگرام باشید، باید ابتدا یک تماس یا میس کال از شماره ایرانی دریافت کنید تا این ویژگی برای شما فعال شود.

توجه۱: در صورتی که قصد تماس با دوستان خود و فعال کردن ویژگی تماس صوتی برای آن ها را دارید بهتر است مراقب باشید چرا که برقراری تعداد زیاد تماس صوتی در بازه زمانی کوتاه، قابلیت تماس صوتی شما را مسدود خواهد کرد. (احتمالا به صورت موقت)

توجه۲: متاسفانه مشاهده شده است که عده ای سودجو از این موضوع سواستفاده کرده و برای فعال سازی تماس صوتی کاربران درخواست هزینه می کنند. دقت داشته باشید که فعال سازی کاملا رایگان است و تنها کافیست یک شخص ایرانی با شما تماس بگیرد.

تماس صوتی تلگرام,تماس صوتی تلگرام اندروید,تماس صوتی با تلگرام,تماس صوتی در تلگرام,تماس صوتي با تلگرام,تماس صوتی وتصویری تلگرام,برنامه تماس صوتی تلگرام,تماس صوتی برای تلگرام,تماس صوتی رایگان با تلگرام

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي