آموزش تهیه معجون رازیانه

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 19 آذر

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

آموزش تهیه معجون رازیانه

آموزش تهیه معجون رازیانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه معجون رازیانه

روزهای قاعدگی، روزهایی هستند كه به راحتی سپری نمی‏ شوند و در بیشتر مواقع با درد و ضعف همراهند، به همین دلیل پای قرص ‏های مسكن مثل ژلوفن، بروفن و… به میان می‏ آید. اما فراموش نكنید كه داروهای گیاهی در این زمان نقش بسزایی ایفا می‌كنند و عوارض مواد شیمیایی را هم ندارند. رازیانه از آن دست گیاهانی است كه قادر است انقباض های قاعدگی را كنترل و تنظیم كند. یكی دیگر از مزیت‏ های این گیاه در این دوران كاهش درد قاعدگی است. با نوشیدن این معجون، به دلیل ترکیب نشاط آوری که دارد، می ‏توانید با خیال راحت به كارهای روزمره تان بپردازید.

 

مواد لازم برای معجون رازیانه برای ۱ نفر :

سیب ۱ عدد
 رازیانه ۱ فنجان
 هویج متوسط۲ عدد
 زنجبیل ۱ قاشق غذاخوری
آب سیب۱ فنجان
آبلیمو۱ قاشق مرباخوری
كرفس۱/۲ ساقه

 

طرز تهیه معجون رازیانه :

تخم رازیانه را بكوبید و فراموش نكنید كه باید كاملا به پودر تبدیل شود وحتی دانه‌ای از آن نکوبیده باقی نماند.

 

تمام مواد را داخل میكسر بریزید. اما فراموش نكنید كه این معجون به‌دلیل موادی كه دارد باید بیشتر از معجون‏های قبلی معرفی شده داخل میكسر هم زده شود. شاید بین ۱۵ تا ۲۰دقیقه زمان برای مخلوط شدن مواد با هم كافی باشد. چون هویج، سیب و كرفس به‌راحتی با یكدیگر مخلوط نمی‏ شوند.

 

این معجون به‌دلیل داشتن گیاه رازیانه می‏تواند نقش یك آبمیوه درمانی برای روزهای قاعدگی بانوان را داشته باشد. فراموش نكنید كه كرفس و رازیانه به‌دلیل دارا بودن ماده «فیتواستروژن»  (ماده‌ای شبیه هورمون زنانه) قادر هستند اختلال‌های ناشی از خونریزی و اسپاسم‏های قاعدگی را كاهش دهند.

 

همچنین وجود زنجبیل در این معجون نشاط آور است. این مزیت برای روزهای قاعدگی كه بیشتر خانم‏ها كسل و بی‌حوصله هستند، می ‏تواند نقش بسزایی داشته باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي