آموزش استفاده صحیح از دئودورانت

تاريخ : 20 آذر

آموزش استفاده صحیح از دئودورانت را در این مطلب گهر برایتان اماده کرده ایم

آموزش استفاده صحیح از دئودورانت, پورتال خبری فرهنگی گهر

در حال حاضر احتمالا فکر می‌کنید که در رعایت بهداشت مناسب، کاملا استاد هستید، بخصوص وقتی چیزهایی بسادگی استفاده از یک دئودورانت وجود دارد. اما اگر زیر بغل‌هایتان بوی خوشی ندارند یا می خارند، احتمالا کاری را اشتباه انجام می‌دهید. یکی از تصورات غلط رایج این است: دکتر مارک مالک، یک جراح زیبایی در آریزونا می‌گوید که دئودورانت‌ها در واقع جلوی عرق کردن را نمی‌گیرند!

خب، آماده اید که از شر تصورات این چنینی خلاص شوید؟ با اجتناب کردن از این اشتباهات متداول شروع کنید:

۱. از محصول اشتباهی استفاده می‌کنید

همانطور که گفتیم، دئودورانت و ضد عرق، دو محصول متفاوت هستند. اگر فقط نگران بوی بد هستید، دئودورانت انتخاب درستی است. دکتر دلفین لی، متخصص پوست در مرکز بهداشت پروویدنس می‌گوید تفاوت بارز بین دئودورانت‌ها و ضد عرق‌ها این است که دومی، حاوی کلرید آلومینیوم (ماده‌ای که برای مسدود کردن غدد عرق مورد استفاده قرار می‌گیرد) است. مالک می‌گوید: من فکر می‌کنم که اگر بشدت عرق می‌کنید، استفاده کردن از ضد عرق‌ها، انتخاب بهتری برای شماست.

۲. در زمان درستی از آن استفاده نمی‌کنید

مالک می‌گوید: دئودورانت می‌تواند در هر زمانی در طول روز مورد استفاده قرار گیرد، اما هنگام شب معمولا بهترین زمان برای استفاده از ضد عرق‌هاست، زیرا در این زمان، زیاد عرق نمی‌کنید. در حالیکه این یک قانون ثابت نیست، اما این کار به ضد عرق اجازه خواهد داد قبل از آنکه به سطوح تعریق حداکثر در طول روز برسید، بهتر به پوستتان بچسبد.

۳. از مقدار کافی استفاده نمی‌کنید

گاهی اوقات، یک دور مالیدن ضد عرق برای کاهش میزان تعریق، کافی نیست. برای جلوگیری از یک تعریق شدید و غیر منتظره (مثلا هنگامیکه در یک جلسه هستید) مقدار زیادی ضد عرق را به کل ناحیه زیر بغلتان بمالید تا مطمئن شوید تمام مجراهای عرق پوشیده می‌شوند. مالک می‌گوید: شما باید غدد عرق را بطور کامل بپوشانید.

۴. از یک دئودورانت معطر استفاده می‌کنید

زیر بغلتان خارش می‌گیرد؟ مالک می‌گوید خانم‌هایی که دچار اگزما یا سایر حساسیت‌های پوستی هستند، باید از دئودورانت‌های بشدت معطر اجتناب کنند، چون آنها می‌توانند باعث تحریک پوست شوند. قبل از استفاده از آن در زیر بغل تان، محصول را روی مچ دستتان تست کرده یا یک دئودورانت بدون عطر را امتحان کنید.

۵. از دوران راهنمایی محصول یکسانی استفاده کرده اید

اگر بطور منظم از ضد عرق استفاده می‌کنید اما زیر بغل‌هایتان همچنان عرقی هستند، ممکن است وقت آن باشد که محصولتان را عوض کنید. لی می‌گوید: ممکن است آن اتفاق به این دلیل باشد که غدد عرق شما به آن محصول عادت کرده اند. بدن شما می‌تواند به یک ضد عرق مقاومت پیدا کند، و اگر شما قادر نباشید جلوی عرق کردن را بگیرید، زیر بغلتان مرطوب و خیس می‌شود. این رطوبت به رشد میکروب‌ها منجر شده که به ایجاد بوی ناخوشایند کمک می‌کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي