کاهش درآمد سامسونگ در نیمه اول 2014

کاهش درآمد سامسونگ در نیمه اول2014

کاهش درآمد سامسونگ در نیمه اول 2014

Samsung گزارش اولیه از عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده است. سازنده تلفنGalaxy S5 در این فصل توانسته به درآمد ۵۱.۴ میلیارد دلار و سود عملیاتی ۷.۱ میلیارد دلار دست یابد که نه تنها در مقایسه با فصل قبل کم‌تر است بلکه نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته هم کاهش یافته است.

Samsung در سه ماهه دوم سال جاری موفق به کسب درآمد ۵۲ تریلیون وون معادل ۵۱.۴ میلیارد دلار و سود عملیاتی ۷.۲ تریلیون وون معادل ۷.۱ میلیارد دلار شده است. این درآمد نسبت به سه ماهه اول سال جاری و سه ماهه دوم سال گذشته، کاهش داشته است.

Samsung یکی از دلایل کاهش درآمد را در کاهش تقاضا برای خرید تبلت دانسته چرا که چرخه تعویض تبلت و خرید تبلت جدید بیشتر از تلفن‌های هوشمند است و کاربران هر ۲ تا ۳ سال یکبار تبلت جدید خریداری می‌کنند.

Samsung همچنین گفته است تلفن‌های ۵ و ۶ اینچی نیز بین کاربران محبوب شده‌اند و همین عامل باعث شده است تا فروش تبلت‌های ۷ و ۸ اینچی تحت تاثیر قرار گرفته و با کاهش تقاضا روبرو شوند.

Samsung به سرمایه گذاران خود وعده داده، درآمد و متقابلا سود این شرکت در سه ماهه سوم به لطف عرضه تلفن‌های هوشمند جدید Galaxy افزایش یابد. گفته می‌شود Samsung در سه ماهه سوم علاوه بر Galaxy Note 4 از پرچمدار فلزی خود با نام Galaxy F نیز رونمایی خواهد کرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند