نکاتی برای خواب خوب

تاريخ : 23 شهریور

نکاتی برای خواب خوب

نکاتی برای خواب خوب, پورتال خبری فرهنگی گهر

این قدر در رختخواب مان راحتیم که دوست داریم همچنان بخوابیم اما صبح شده و باید روزمان را آغاز کنیم !

خوشبختانه چند راهکار بسیار ساده وجود دارد که به ما کمک می کند به راحتی از خواب بیدار شویم و هوشیاری مان را به طور کامل به دست آوریم .

 

۱. استحمام صبحگاهی
اگر به دنبال روشی موثر هستید که خواب به طور کامل از سرتان بپرد ، استحمام صبحگاهی را به شما پیشنهاد می دهیم که راهی بسیار خوب برای به دست آوردن نشاط است تا به طور کامل از خواب بیدار شوید اما دقت کنید با آب داغ حمام نکنید چرا که بر عکس ، می تواند باعث خواب آلودگی و سستی شما بشود.

 

۲. خوردن صبحانه ای مقوی و کامل
جای تاسف است که بسیاری از مردم صبحانه نمی خورند .صبحانه خوردن را هیچ گاه فراموش نکنید ؛نخست به این دلیل که مهم ترین وعده غذایی روز است و انرژی مورد نیاز را برای شروع یک روز خوب ، فراهم می کند و دوم این که راهکاری مناسب برای سرحال آوردن شماست .

 

۳. انجام دادن حرکات کششی
هنگامی که در رختخواب چشمان تان را باز می کنید ، برای چند دقیقه به حالت نشسته ،حرکات کششی انجام دهید. با این کار ظرف چند لحظه ، هوشیار و کاملا از خواب بیدار می شوید . همچنین ، هنگامی که ازتختخواب بلند شدید، انجام حرکات کششی و نرمشی را از سر و گردن شروع کنید و تا پا ادامه دهید؛ این حرکات کمک می کند که روند فعال شدن مغز تسریع شود .

 

۴. انجام دادن تمرینات ورزشی
تنها ۱۵ دقیقه ورزش صبحگاهی می تواند ما را کاملا سرحال کند. آیا دوچرخه ثابت یا تردمیل در منزل دارید؟ از آنها بهره ببرید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه با این دستگاه ها ورزش کنید؛ خواهید دید که نه تنها کاملا بیدار شده،بلکه انرژی فراوانی نیز کسب کرده اید .

 

۵. نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه
نمی توان بدون این که از این راهکار محبوب سخن گفت، لیستی از راهکارهای بیدار شدن در صبح تهیه کرد. برای آنها که اطلاع ندارند می گوییم که نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه داغ در صبح می تواند کمک کند که ما کاملا سرحال شویم و خواب از سرمان بپرد.

 

۶. پیاده روی صبحگاهی
صبح ها، برای پیاده روی در هوای آزاد به بیرون بروید! خواهید دید که این پیاده روی صبحگاهی چقدر برای شما مفید خواهد بود! در این هنگام هنوز خیابان ها خلوتند و هوا تازه است ؛پس نهایت بهره را ببرید؛ در حین پیاده روی نفس عمیق بکشید و مطمئن باشید که روزی بسیار پر نشاط را آغاز خواهید کرد.

 

۷. گوش دادن به موسیقی
موسیقی اغلب برای بسیار از مردم ، منبع انگیزه است، حال اگر علاوه بر آن به شما کمک می کند که سرحال شوید؛ چرا از آن بهره نبرید؟ در حالی که به کارهای صبح تان می پردازید به موسیقی گوش کنید .

 

۸. بیدار شدن با صدای رادیو
استفاده از رادیو به جای زنگ ساعت علاوه بر تنوع ، در بسیاری از افرادی ایجاد انگیزه می کند که رختخواب را ترک کنند.

 

۹. گوش دادن به اخبار صبحگاهی
اگر صبح ها به اخبار گوش کنید، هم خواب از سرتان می برد، هم از آنچه که در سرتاسر جهان می گذرد مطلع می شوید.اگر اخبار گوش دادن را دوست ندارید، هر برنامه دیگری را که می پسندید و به شما احساس خوبی می دهد، انتخاب کنید.

 

۱۰. چک کردن ایمیل
صبح ها ،در حالی که صبحانه می خورید یا چای می نوشید ، از وقت تان بهره ببرید و پیام ها یا ایمیل های تان را چک کنید. مطالعه و پاسخ دادن به این پیام ها، شما را از عالم رویا بیرون می آورد و کمک می کند که کاملا هوشیار شوید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي