قیمت لبنیات باز هم سربالا رفت

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 21 مرداد

قیمت لبنیات باز هم سربالا رفت

قیمت لبنیات باز هم سربالا رفت, پورتال خبری فرهنگی گهر

 برخی صنایع لبنی در هیاهوی استفاده از روغن پالم اقدام به افزایش قیمت محصولات لبنی کم‌چرب کرده‌اند.

برخی صنایع لبنی پس از گذشت کمتر از ۲ ماه از گران کردن محصولات‌شان باز هم اقدام به افزایش قیمت تولیدات‌شان کردند.

براساس این گزارش، در اوایل ماه مبارک رمضان، صنایع لبنی شیر و محصولات لبنی تولیدی‌شان را علی‌‌رغم انکار برخی از مسئولین ۱۵ درصد گران کردند به طوری که قیمت کلیه محصولات لبنی از ۱۰۰ تا هزار تومان افزایش یافت.

براساس این گزارش، هنوز طعم تلخ افزایش قیمت محصولات لبنی از اذهان مردم پاک نشده که صنایع لبنی باز هم ، قیمت محصولات‌شان را در بحبوحه موضوع افزودن روغن پالم به شیر و محصولات لبنی پرچرب افزایش دادند.

ظاهراً این افزایش قیمت به دلیل کاهش مصرف محصولات لبنی پرچرب که سود زیادی را نصیب کارخانه‌ها می‌کرد، اتفاق افتاده و صاحبان برخی از کارخانه‌ها برای جبران سودهای از درست رفته، این بار اقدام به افزایش قیمت محصولات کم چرب کرده‌اند.

براساس این گزارش هفته گذشته وزیر بهداشت و درمان به افشای استفاده از روغن گیاهی مضر پالم در صنایع پرچرب لبنی پرداخت و به دنبال آن مصرف شیر و لبنیات مخصوصاً از نوع پرچرب آن در بین مردم کاهش یافت.

این گزارش می‌افزاید، از سال ۸۲ حدود ۵۰ درصد از روغن وارداتی کشور را روغن پالم تشکیل داده است و براساس آخرین اطلاعات سالانه حدود ۷۶۰ هزار تن از این روغن به کشور وارد می‌شود.

سالانه حدود ۵۰ هزار تن از روغن پالم در صنایع لبنی و فروآورده‌های پرچرب این صنعت استفاده می‌شود و بقیه‌ روغن وارداتی به مصرف خوراکی مردم در صنایع غذایی دیگر می‌رسد.

روغن پالم روغن گیاهی مضری است که از کشورهای سنگاپور، مالزی و برخی کشورهای آفریقایی به کشور وارد می‌شود و استفاده از این روغن باعث انسداد عروق قلب و در نتیجه بروز سکته‌های قلبی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي