سریالهای ماه رمضان 93 + ساعت پخش

سریالهای ماه رمضان ۹۳ + ساعت پخش

 امسال به روال سال‌های گذشته صداوسیما سریال‌های متنوعی برای پخش در نظر گرفته و علی‌رغم تاکید رئیس سازمان مبنی بر اینکه امسال همه شبکه‌ها سریال پخش نخواهند کرد، باز هم جدول پخش شبکه‌های اصلی با پخش سریال‌های پیاپی پر شده است.

سریالهای ماه رمضان 93 + ساعت پخش, پورتال خبری فرهنگی گهر

سریالهای ماه رمضان ۹۳ + ساعت پخش


در ادامه این گزارش جزئیات سریال‌هایی که برای ماه مبارک رمضان سال ۹۳ در نظر گرفته شده را می‌خوانیم:

**شبکه یک: مدینه
مجموعه تلویزیونی «مدینه» به کارگردانی سیروس مقدم ساخته می‌شود.

تصویربرداری سریال مدینه که درباره زندگی زنی به نام مدینه است، روز اول اردیبهشت با حضور مدیران شبکه یک، مشاور امور زنان و خانواده تلویزیون و دو مادر شهید آغاز شد. به گفته مقدم، بزودی چند بازیگر جدید نیز به جمع بازیگران این سریال اضافه خواهد شد.

در این سریال پریوش نظریه نقش مدینه را بازی می‌کند و آتیلا پسیانی در نقش جهان ظاهر می‌شود.

مهدی سلطانی نقش عبدی، بهزاد فراهانی نقش بلبل، مجید صالحی نقش عزیز، شبنم مقدمی نقش روحی، رضا رویگری نقش شهرام، مهرداد صدیقیان نقش بهمن، مهرداد ضیایی نقش خسرو، مریم بوبانی نقش طاهره و آناهیتا افشار نقش هانیه را برعهده دارند.

شیوا ابراهیمی، حسن سلطانیان، بهنوش صادقی، لیندا کیانی، داریوش سلیمی، علی صالحی، نوید خداشناس، شیوا خسرومهر، امیر حیدرزاده، علیرضا مهران و کریم قربانی نیز از دیگر بازیگران این سریال هستند. تصویربرداری این سریال از خانه اعظم و عبدی که بهنوش صادقی و مهدی سلطانی نقش آنها را ایفا می‌کنند، آغاز شده است. اعظم همسر سابق جهان است و دردسرهایی برای مدینه ایجاد می‌کند.

سریال تلویزیونی مدینه درباره زنی به نام مدینه است که پس از فوت همسرش جهان می‌خواهد به همراه پسر خوانده‌اش کارخانه جهان را به بهترین شکل ممکن اداره کند، اما همسر اول جهان مانع جدی اوست. این سریال در ۳۰ قسمت به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه یک آماده می‌شود و قرار است در ایام ماه رمضان هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک پخش شود. سعید نعمت‌الله فیلمنامه این سریال را نوشته است.

**شبکه دو: فاخته
سریال «فاخته» کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما است که در ۳۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای برای پخش در ماه مبارک رمضان در حال تولید است.

فیلمنامه این سریال که علی اکبر محلوجیان آن را می‌نویسد، درباره دختری از یک خانواده فرهیخته است که درست اول ماه رمضان به سن تکلیف رسیده و تمام اعمال دینی بر او واجب می‌شود.

این سریال با بازی ثریا قاسمی (مادربزرگ)، عبدالرضا اکبری (پدر خانواده)، کمند امیرسلیمانی (مادر خانواده)، فرخ نعمتی (پدربزرگ)، شهرام عبدلی (عمو)، رحیم نوروزی، متین ستوده (دختر بزرگ خانواده)، نگین معتضدی (زن عمو) و هنرمند خردسال سپیده کاشانی در نقش اصلی و دختر کوچک خانواده روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت.

از دیگر عوامل این سریال می‌توان به محسن حسن‌پور دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، پژمان شفیع‌پور دستیار دوم کارگردان، مرتضی قیدی مدیر تصویربرداری، سامان شهامت صدابردار، جلال موسوی طراح گریم، مهدی دیلم صالحی صحنه، سیدرضا حسینی مدیر تولید، آزاده قچاق پست پروداکشن و آرش سلطانی عکاس اشاره کرد.

مجموعه تلویزیونی «فاخته» برای پیش از اذان مغرب و افطار در نظر گرفته شده و ساعت ۱۸ برای پخش آن پیش بینی شده است.

**شبکه سه: هفت سنگ
مجموعه تلویزیونی «هفت سنگ» به تهیه‌کنندگی مجید مولایی و کارگردانی علیرضا بذرافشان در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای، داستان سه زوج از گروه‌های سنی مختلف را در بر می‌گیرد و درباره سه خانواده است که کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. داستان‌های متفاوتی با یک مضمون مشترک در هر قسمت مطرح می‌شود که این سه داستان سرانجام به یک برآیند می‌رسند.

این مجموعه تلویزیونی که در قالب طنز ساخته شده، اولین سریالی است که بلافاصله پس از اذان مغرب به روی آنتن می‌رود.

علیرضا بذرافشان، سارا خسرو آبادی، حسین تراب نژاد و فروغ فروهیده نیز گروه نویسندگان این مجموعه را تشکیل می دهند.

مهدی سلطانی سروستانی، بهنام تشکر، الهام پاوه نژاد، سعید پورحسینی، شبنم مقدمی، فرناز رهنما و عزت ا.. مهرآوران بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

مهدی سلطانی ماه مبارک رمضان سال گذشته نیز در نقش اردلان سریال مادرانه حضور داشت اما امسال با شخصیتی متفاوت و شیرین در سریال هفت سنگ ایفای نقش کرده است. یکی از نکات قابل توجه دیگر حضور مهدی سلطانی به صورت هم زمان در سریال مدینه به کارگردانی سیروس مقدم است.

**شبکه تهران: شاید برای شما هم اتفاق بیافتد
 مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد» چند سالی است که به صورت اپیزودیک ساخته می‌شود و در مناسبت‌های گوناگون نظیر ماه مبارک رمضان به روی آنتن می‌رود.

این مجموعه در هر قسمت موضوعی اخلاقی را دستمایه خود قرار می‌دهد و در هر قسمت نیز ماجرای مجزایی را دنبال می‌کند.

این سریال در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۳ از شبکه تهران پخش خواهد شد و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۱۹ خواهد بود.

**شبکه قرآن: صاحبدلان
سریال صاحبدلان مجموعه‌ای تکراری است که پیش از این و برای اولین بار در سال ۸۵ از شبکه یک سیما پخش شد.

این مجموعه به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شده و در زمان پخش خود نیز با موفقیت بسیاری روبرو شد. علی رغم اینکه پس از آن این سریال به دفعات مختلف و از شبکه‌های مختلف پخش شده، اما این بار شبکه قرآن و معارف سیما تصمیم گرفته صاحبدلان را هر روز ساعت ۱۴:۳۰ به روی آنتن ببرد.

در این سریال حسین محجوب، محمد کاسبی، ثریا قاسمی، پوریا پورسرخ، باران کوثری و … ایفای نقش کرده‌اند.

ماجرای این سریال درباره زندگی دو برادر به نام خلیل و جلیل را دنبال می‌کند که در انتخاب مسیر زندگی خود راه‌هایی کاملا جدا از هم را پیش گرفته‌اند اما اتفاق‌هایی این دو را دوباره سر راه هم قرار می‌دهد…

**شبکه آی فیلم: پایتخت ۳ و زیرزمین
سری سوم از سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم که نوروز ۹۳ از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت، اکنون قرار است از شب اول ماه مبارک رمضان جایگزین سریال در حال پخش «مثل یک کابوس» در شبکه آی‌فیلم شود.

همچنین «زیرزمین» به کارگردانی علیرضا افخمی از دیگر سریال‌های ماه رمضانی سال ۸۵ تلویزیون است که قرار است از شب اول ماه مبارک رمضان هر شب از آی‌فیلم پخش شود.

«زیرزمین» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید محصول شبکه سه سیما بود که بازیگرانی چون فتحعلی اویسی‌، ابوالفضل پورعرب‌، مهتاج نجومی‌، سروش صحت، رضا توکلی‌، بهاره رهنما‌، مهران رجبی و … در این مجموعه‌ طنز حضور داشتند.

**شبکه تماشا: جمعی از سریال‌های تکراری
شبکه تماشا نیز به طور مستقل در حال پخش سریال‌های تکراری تلویزیون است و برای ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است که هنوز اسامی نهایی این سریال‌ها مشخص نشده است. 

منبع:farsnews.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي