تهران، بهشت كارتن‌ خواب‌ ها!

خبرگزاری ایلنا: رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به عملكرد مناسب شهرداری تهران در جمع‌آوری كارتن‌خواب ها از سطح شهر و انتقال آنها به گرم‌خانه‌ها، گفت:‌ متاسفانه تهران محلی برای كاسبی كارتن خواب‌ها شده است.

مرتضی طلایی در مورد وضعیت کارتن خوابان شهر تهران در نیمه دوم سال جاری، تاکید کرد: گزارشی مبنی بر افزایش یا به چشم آمدن کارتن خوابان به شورا ارسال نشده است و این بیانگر آن است که سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران به مسوولیت‌های واگذار شده در این بخش به خوبی عمل می‌کند.

او با اشاره به اینکه علت افزایش کارتن خواب‌ها در شهر تهران و حتی مشاهده زنان کارتن خواب در تهران ریشه در مهاجرت زیاد به تهران دارد، تصریح کرد: جابه‌جایی افراد متکدی و ولگرد متناسب با فصل‌های مختلف صورت می‌گیرد، به طوری که این افراد در فصول سرد به مناطق گرمسیری مهاجرت می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه بسیاری از افراد کارتن خواب فارغ از جنسیت، ولگرد و متکدی هستند که شهر تهران را برای کاسبی انتخاب کرده‌اند، گفت: بسیاری از زنان دست فروشی که در چهارراه‌ها و مراکز خیابان‌های پرترافیک دست فروشی می‌کنند افرادی هستند که به دنبال کاسبی هستند، برخی از آنها نیز صرفا در این مکان‌ها برای تکدی‌گری حضور دارند.

طلایی با بیان اینکه جمع‌آوری کارتن خواب‌ها از سطح شهر و انتقال آنها به گرم‌خانه‌ها و خدمات رسانی به افراد کارتن خواب به خوبی در حال انجام است، گفت: شهرداری تهران در احداث گرم خانه‌های جدید و مورد نیاز شهر تهران نیز گام‌های موثری برداشته است اما با این حال عده‌ای از کارتن خواب‌ها تمایلی ندارند در این مکان‌ها بخوابند و ترجیح می‌دهند در فضای شهر حضور داشته باشند.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه