بیمه پوست با ویتامین

بیمه پوست با ویتامین

بیمه پوست با ویتامین

احتمالش وجود دارد که پوستتان به اندازه ی کافی مواد مغذی دریافت نکند. ریچارد پارکر شیمیدان، نکاتی مختصر و مفید درباره ی ویتامین های مورد نیاز پوست شما و چگونگی افزایش آنها بیان می کند:

ویتامین A

رتینول، پالمیتات رتینیل، و آلدهید رتینال، شکل های مختلف ویتامین A هستند که کلاژن را افزایش می دهند، منافذ پوست را می بندند، و لکه و خطوط ریز را به حداقل می رسانند. ریچارد پارکر می گوید: معروف ترین آنها رتینول است، اما موجب تحریک پوست می شود، در حالیکه آلدهید رتینال، فعال تر است و روی اکثر پوست ها بخوبی جواب می دهد.

ویتامین B

ویتامین B شامل یک گروه از ویتامین های مختلف، اما مرتبط است، و پارکر پیشنهاد می کند که به دو تا از آنها بیشتر توجه کنید:ویتامین B3 (نیاسین آمید) برای محافظت از سلول های ایمنی پوست، تقویت لایه های بیرونی پوست، کمک به کنترل رنگدانه ها، و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست؛ و مرطوب کننده ی ویتامین B5 که مانند یک عامل ضد التهابی عمل می کند.

ویتامین C

اسید ال-اسکوربیک، شکلی از ویتامین C است که در تولید کلاژن و رنگدانه نقش دارد. پارکر می گوید: به دنبال فرمولاسیون های حاوی اسید اسکوربیک محلول در روغن باشید زیرا بسیار پایدار و بادوام هستند و مانند یک آنتی اکسیدان، افزایش دهنده ی کلاژن، و مرطوب کننده عمل می کنند.

ویتامین D

این ویتامین، از طریق پوست وارد بدن می شود و به تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن کمک می کند. حتی با اینکه میزان کمبود این ویتامین بالاست، استفاده از کرم های ضد آفتاب ضروری است. پارکر می گوید: به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که حاوی پرو ویتامین D هستند، زیرا وقتی توسط نور خورشید فعال شوند، سطح ویتامین D پوست را افزایش می دهند.

ویتامین E

پارکر می گوید: ۸ فرم مختلف از ویتامین E وجود دارد که بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کنند، جلوی سرطان پوست را می گیرند، و رنگدانه ها را متعادل می کنند. یک آنتی اکسیدان موضعی مناسب، باید شامل هر ۸ فرم باشد –آلفا، بتا، گاما، دلتا توکوفرول، و توکوترینول های مشابه.

ویتامین F

ویتامین F یک نام مشترک برای اسیدهای چرب ضروری خود پوست است که پوست را نرم نگه می دارند. پارکر می گوید:مهم ترین آنها اسید گاما لینو لنیک، و اسید لینو لئیک هستند. یک مرطوب کننده ی با کیفیت باید حاوی هر دوی آنها باشد، ترجیحا به شکل روغن گل گاوزبان که غنی ترین منبع طبیعی از اسیدهای چرب ضروری است.

سایر نکات زیبایی:

– پپتیدها: این پروتئین های کوچک، پوست شما را فعال می کنند تا با واکنش های درست، سالم تر شود.

-آنتی اکسیدان ها: یعنی هر ماده ای که میزان آسیب رادیکال های آزاد را به پوست کاهش می دهد.

-گلیکان ها: این مولکول های پیام رسان، ارتباط بین سلول ها را در لایه های مختلف پوست تسهیل می کنند و تولید کلاژن پوست را افزایش می دهند. با بالا بردن میزان گلیکان بطور مصنوعی یا برنامه ریزی دوباره ی گلیکان های قدیمی در پوست های پیر، شاید این پوست ها جوان تر بنظر برسند.

-اسیدهای هیدروکسی: آلفا (گلیکولیک، لاکتیک و اسید سیتریک) و بتا (سالیسیلیک). این اسیدها پوست را لایه برداری می کنند تا صاف و نرم باقی بماند.

سرامیدها: این چربی های طبیعی، مانند سد عمل می کنند و خاصیت انعطاف پذیری پوست را حفظ می کنند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند