با کاشت ناخن مصنوعی ناخن خود را از بین نبرید

تاريخ : 5 مرداد

با کاشت ناخن مصنوعی ناخن خود را از بین نبرید

با کاشت ناخن مصنوعی ناخن خود را از بین نبرید, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

خلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو گفت: در خصوص عوارض مربوط به کاشت ناخن شایع‌ترین حساسیت، واکنش به چسبی است که برای چسباندن ناخن مصنوعی از آن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر واکنش‌های حساسیتی گاهی خود چسب نیز موجب تخریب ساختمان اصلی ناخن می‌شود روی سطح ناخن فرو رفتگی‌ها و برجستگی‌هایی ایجاد می‌شود که ناشی از تخریب سطح ناخن بر اثر چسب است.

وی اظهار داشت: نکته دیگری که باید در کاشت ناخن توجه داشت این است که اگر بر روی ناخن اصلی کاملا ناخن چسبیده نشده باشد و در بعضی قسمت‌ها فضای بازی وجود داشته باشد در هر نوبت که فرد دستان خود را مورد شست و شو قرار می‌دهد آب و مواد شوینده بین دو ناخن قرار می‌گیرند که در این صورت منجر به ایجاد فضای مرطوب در آن ناحیه شده و زمینه رشد قارچ را فراهم می آورد.

وی خاطر نشان کرد: فضای مرطوب در ناحیه بین دو ناخن، بیماری‌های میکروبی و ویروسی را نیز به وجود می آورند شخصی که از ناخن مصنوعی استفاده می کند باید حتی‌الامکان در کارهای داخل منزل از جمله شستن ظروف از دستکش استفاده کند که در غیر اینصورت باعث قرار گرفتن جرم بین دو ناخن می‌شود و همچنین تیرگی سطوح ناخن را به دنبال دارد.

صداقت پیشه گفت: در پایین ترین یا ابتدایی ترین قسمت که ناخن شروع به ساخته شدن می کند ناحیه‌ای به نام لانوما وجود دارد که اگر آن قسمت آسیب ببیند شکل ناخن تغییر پیدا می‌کند و باعث ناهمواری سطح ناخن می‌شود.

وی بیان کرد: در صورتی که ناخن حالت قاشقی پیدا کند و پهن شود در این حالت دو طرف ناخن از هم دور می‌شوند باید توجه داشت که برای کاشت ناخن حتما فرد باید به افراد متخصص این کار مراجعه کند تا دچار عوارض ناشی از کاشت نشود.

وی تصریح کرد: کلمه کاشت اصطلاح نادرستی است که برای ناخن به کار برده می‌شود چرا که این عمل، چسباندن ناخن مصنوعی بر روی ناخن اصلی فرد است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي