اینگونه پدری نمونه باشیم

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 28 تیر

اینگونه پدری نمونه باشیم

 

 

اینگونه پدری نمونه باشیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

برای کودکانتان زمانی را اختصاص دهید:
برای کودکان مهم نیست که شما در شرکت ترفیع گرفته‌اید و یا اینکه بزرگ‌ ترین و گران‌ ترین خانه محله را خریداری کرده‌اید، چیزی که برای آن‌ها مهم است این است که آیا شما برای انها در خانه هستید یا خیر، آیا آن‌ها را برای بازی به پارک می‌برید؟در صورتی که می‌خواهید پدر خوبی باشید، هر چقدر هم که مشغله دارید، باید زمانی را برای گذراندن با کودکانتان اختصاص دهید. اگر آنقدر خسته هستید که نمی‌توانید بلند شوید و کودک خود را به پارک ببرید، پس کار دیگری برای وی انجام دهید، مثلاً دیدن یک کارتون شاد یا یک بازی ورزشی. مهم است که شما در حد لازم، با کودکتان زمان بگذرانید. در اتفاقات مهم، کنار فرزندان خود باشید. اگرچه در نظر گرفتن “زمان پدر” در هر هفته، برای تقویت رابطه با فرزندان مهم است، ولی لازم است که در اتفاقات مهم زندگی نیز در کنار آن‌ها باشید.
زمان کاری خود را جوری تنظیم کنید که بتوانید در روز اول مدرسه، روز فارغ‌التحصیل شدن و … در کنار آن‌ها باشید. فرزند شما، در ادامه زندگی خود، این زمان‌ها را به یاد خواهد آورد، و اینکه شما در کنار آن‌ها حضور داشته باشید، برای آن‌ها خیلی مهم خواهد بود. ممکن است زمانی که اتفاق مهمی برای یکی از کودکان شما پیش می‌آید، سر شما خیلی شلوغ باشد، ولی در صورتی که شما آن واقعه را از دست بدهید، در آینده پشیمان خواهید شد.

درس‌های مهم را به فرزندتان یاد دهید:
لازم است که شما به عنوان یک پدر، برای یاددادن کارهای ساده زندگی، در کنار آن‌ها حضور داشته باشید. می‌توانید به فرزند خود روش مسواک زدن، استفاده از دست‌شویی، دوچرخه‌سواری، رانندگی، شنا و …. را یاد دهید. کودکان شما، لازم است که درس‌های بزرگ زندگی را، همانند درس‌های ساده روزانه از شما یاد بگیرند. این درس‌ها را با همسرتان تقسیم کنید. هر دو شما لازم است چیزهایی که در زمان رشد و بزرگ شدن به آن‌ها نیاز پیدا خواهند کرد را به آن‌ها یاد دهید.

به کودکان خود کمک کنید که از اشتباهات خود درس بگیرند:
در صورتی که آن‌ها کاری را اشتباه انجام دادند، شما لازم است به آن‌ها نشان دهید که علت اشتباه بودن آن چیست و اینکه چطور می‌توانند در آینده از انجام آن خودداری کنند، نه اینکه صرفاً بخواهید آن‌ها را به خاطر آن اشتباه تنبیه کرده و مسئولیت را از گردن خود باز کنید.

با اینکه گذراندن زمان با کودکان مهم است، ولی شما باید برای خودتان نیز زمانی اختصاص دهید:
این زمان می‌تواند صرف مطالعه، تعمیرات وسایل، ورزش، یا هر کار دیگری که شما به آن علاقه داشته و باعث حفظ روحیه شما می‌شود، بشود. اگر شما زمانی را برای انجام کارهای خود اختصاص ندهید، نخواهید توانست که آرامش داشته و باطری‌های خود را شارژ کنید. در این صورت، شما نمی‌توانید توجهی که کودکان به آن نیاز دارند را به آن‌ها داشته باشید.شما می‌توانید صندلی یا اتاقی خاص در خانه داشته باشید که کودکان شما بدانند که زمانی که شما در آنجا هستید، نباید مزاحم شما شوند.
سعی کنید با مفهوم “زمان شخصی” کنار بیایند و به آن‌ها توضیح دهید که شما برای یک مدت، کارهای خودتان را در آن انجام می‌دهید و نباید کاری به شما داشته باشند، مگر اینکه واقعاً مجبور باشند.

منبع : ۲daymag.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي