گرانترین هنرپیشه‌های زن هالیوود در سال ۲۰۱۴

تاريخ : 4 شهریور

گرانترین هنرپیشه‌های زن هالیوود در سال ۲۰۱۴

گرانترین هنرپیشه‌های زن هالیوود در سال ۲۰۱۴, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

سَندرا بولاک، هنرپیشه زن سرشناس هالیوود، با کسب درآمدی ۵۱ میلیون دلاری در مدت ۱۲ ماه گذشته مقام نخست جدول پولسازترین هنرپیشه‌های زن جهان را به خود اختصاص داد.

ه نوشته روزنامه گاردین، بولاک با دریافت دستمزد ۵۱ میلیون دلاری برای نقش‌آفرینی در فیلم موفق «جاذبه» با پشت سر گذاشتن دو «جنیفر» سودآور  – جنیفر لارنس و جنیفر انیستون – توانست نام خود را در صدر جدول گرانترین بازیگران زن جهان تثبیت کند.

گفته می‌شود که بولاک پنجاه ساله با گنجاندن یک بند در قرارداد خود با آلفونسو کوارون، با این سازنده فیلم «جاذبه» شرط کرد که از محل فروش فیلم در گیشه نیز درصدی سود عایدش شود. فروش نجومی ۷۱۶ میلیون دلاری این اثر سینمایی موفق و درو کردن هفت جایزه اسکار بولاک را باری دیگر به بالای جدولی کشاند که یک بار دیگر در سال ۲۰۱۰ نیز مقام اولی آن را از آن خود کرده بود. در آن سال درآمد ۵۶ میلیون دلاری بولاک بابت فیلم‌های «نقطه کور» و «پیشنهاد» این هنرمند را به صدر جدول پولدارترین‌ها رسانده بود.

در جایگاه بعدی جنیفر لارنس ۲۳ ساله ایستاده که دستمزد ۳۴ میلیون دلاری وی در سال جاری برای بازی در فیلم «بازی‌های هانگر» و «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» بود. لارنس همچنین نامزد دریافت سه جایزه اسکار شد و سال گذشته این جایزه به خاطر ایفای نقش در فیلم «دفترچه امیدبخش» به این هنرمند جوان رسید.

لارنس امروز به رغم سن کم به یکی از قدرتمندترین زنان هالیوود تبدیل شده و همچنان مسیر موفقیت را طی می‌کند.

بانوی بعدی این فهرست جنیفر انیستون ۴۵ ساله است. انیستون که بعد از بولاک و لارنس در جایگاه سوم پولسازترین زنان بازیگر ایستاده با دریافت مبلغ ۳۱ میلیون دلار برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «ما میلرها هستیم» و «رئیس‌های وحشتناک» سومین زن پولساز جهان معرفی شده است.

نفر چهارم گوئینت پالترو است که امسال ۱۹ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. پالترو درآمد خود را مدیون بازی در فیلم گیشه پسند «مرد آهنین ۳» است که فروش آن حدود «یک میلیارد دلار» برآورد شده است.

در همین حال آنجلینا جولی، که سال پیش مقام اول جدول را از آن خود کرد، امسال با چهار پله تنزل به جایگاه پنجمین هنرپیشه زن ثروتمند جهان رسید. جولی با درآمدی ۱۸ میلیون دلاری مقام پنجم فهرست زنان پولساز را کسب کرده است.

اما چهار جایگاه بعدی فهرست به ترتیب به کامرون دیاز (با ۱۸ میلیون دلار درآمد)، اسکارلت جوهانسون (۱۷ میلیون دلار)، ایمی آدامز (۱۳ میلیون دلار) و ناتالی پورتمن (۱۳ میلیون دلار) اختصاص یافته است. کریستن استیوارت، گرانقیمت‌ترین بازیگر زن هالیوود در دوسال پیش، امسال با ۱۲میلیون دلار دستمزد نفر دهم این فهرست است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي