پیام غافلگیرکننده ۱+۵ به رژیم صهیونیستی

جلسه رسیدگی به پرونده محمود احمدی‌نژاد برگزار شد؛ ولی وی در دادگاه حضور نیافت.

پیام غافلگیرکننده ۱+۵ به رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران دیروز را برای رسیدگی به پرونده محمود احمدی‌نژاد با شکایت کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی و شاکیان حقیقی این پرونده تعیین کرده بود. قرار بود وی ساعت 10 صبح دیروز در دادگاه حاضر شود. سیامک مدیرخراسانی قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرده بود که به دلیل این ‌که پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، حضور متهم در دادگاه الزامی است. محسن افتخاری، سرپرست دادگاه کیفری استان تهران دیروز پس از ختم جلسه تحقیقات مقدماتی دادگاه احمدی‌نژاد، گفت: نتیجه تحقیقات با مشورت سه قاضی مجرب ظرف یک هفته دیگر اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی در یک نشست خبری، افزود: نتیجه تحقیقات به احتمال زیاد در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه اعلام خواهد شد. افتخاری خاطرنشان کرد: جلسه تحقیقات مقدماتی بدون حضور رئیس‌جمهور سابق از ساعت 9 و 45 دقیقه آغاز شد و به مدت دو ساعت ادامه یافت.سرپرست دادگاه کیفری استان تهران اظهار کرد: این جلسه در دو بخش شکات حقیقی و حقوقی برگزار شد که اظهارات شکات در دو بخش استماع شد و نتیجه این تحقیقات مقدماتی، پس از مشورت سه قاضی مجرب (خراسانی، جلالی و ملکی) بعد از یک هفته مشخص خواهد شد. به گفته سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران، تاکنون احمدی‌نژاد یا وکیلی از سوی او برای مطالعه پرونده به دادگاه مراجعه نکرده است.

درخواست 1+5 از اسرائیل برای توقف اقدامات ضدایرانی

یک روزنامه صهیونیستی از تماس‌ها و پیام‌های مخفی یا آشکار سران کشورهای 1+5 با مقامات رژیم صهیونیستی و تاکید آنها بر لزوم متوقف شدن اقدامات ضدایرانی تل‌آویو با توجه به توافق حاصل شده در ژنو، خبر داد.به گزارش مهر به نقل از هاآرتص، به گفته دیپلمات‌های غربی، مقامات 1+5 در پیام‌های خود به سران رژیم صهیونیستی گفته‌اند که توافق با ایران حقیقتی است که بوقوع پیوسته و بهتر است به جای انتقاد از آن، اسرائیل روی این نکته تمرکز کند که چگونه می‌تواند در این شش ماه به کشورهای 1+5 کمک کند.

به نوشته هاآرتص، این موضوعات مهم‌ترین بخش از مکالمه تلفنی روز یکشنبه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را که 30 دقیقه طول کشید، به خود اختصاص داده بود. براساس این گزارش، علاوه بر اوباما، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس نیز به سران رژیم صهیونیستی پیغام داده که از مانع تراشی بر سر راه توافق هسته‌ای ایران، خودداری کنند.

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به‌معنای تأیید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه