احتمال تاييد مجدد صلاحيت هاشمي‌

بهارنیوز: در پي اخبار موثق مربوط به ردصلاحيت آقاي هاشمي‌رفسنجاني، خبرنگار سياسي ما دقايقي پيش كسب اطلاع كرد با رايزني‌هاي صورت گرفته، احتمال تاييد و احراز صلاحيت ايشان طي چند ساعت پاياني به زمان ارسال ليست اسامي تاييد‌ شده‌ها توسط شوراي نگهبان به وزارت كشور افزايش يافته است.

 

 

در همين حال برخي سايت‌ها گزارش دادند: آیت الله حائری شیرازی نماینده فارس در مجلس خبرگان طی نامه ای به رهبری نسبت به شایعه رد صلاحیت آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد. آیت الله حایری شیرازی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان، طی نامه ای به رهبر انقلاب، تأکید کرد: «حماسه سیاسی در انتخابات و مشارکت حداکثری که همواره موردنظر رهبری بوده است، وقتی تحقق می یابد که افراد رده اول دو طرف در رقابت حاضر باشند.

مثلاً بازی استقلال و پیروزی، همه را در استادیوم حاضر می کند و جای خالی نمی ماند. حذفی یکی از این دو تیم حضور را به حداقل می رساند. همین طور حذف یک فرد برجسته از صحنه انتخابات در شرایط کنونی با هدف ایجاد حماسه سیاسی ناسازگار است. حتی اگر توجیهاتِ حذف، منطقی باشد.»
وی در پایان نامه خود از مقام معظم رهبری خواسته است که به شورای نگهبان بفرماید، «فعسى أن تكرهوا شيئاً و يجعل الله فيه خيراً كثيراً» ای بسا که شما از امری خوشتان نمی آید و خداوند در همان کار خیر کثیر قرار دهد در انتخابات حذف یک طرف یا حذف فرد برجسته آن در شرایط کنونی با مصلحت ضرورت ایجاد حماسه سیاسی سازگار نیست.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه