موارد استفاده تخم مرغ در زیبایی پوست

تاريخ : 10 اردیبهشت

موارد استفاده تخم مرغ در زیبایی پوست

آیا می خواهید  پوستی نرم و لطیف داشته باشید؟ از تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ، شامل لوتئین می باشد که پوست را هیدراته و انعطاف پذیر میکند. پروتئین موجود در تخم مرغ، سبب ترمیم بافت پوست و محکم کردن آن می شود. این پروتئین

موجب استحکام و درخشندگی مو نیز می گردد. در واقع، پروتئین تخم مرغ، برای رشد مو و ناخن بسیار حایز اهمیت است. بنابراین، سعی نمایید حتما تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

موارد استفاده تخم مرغ در زیبایی پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

موارد استفاده تخم مرغ در زیبایی پوست:

۱- یک تخم مرغ را برداشته و انقدر آن را با همزن بزنید تا پر از کف شود. سپس آن کف را بر روی تمام پوست صورت و گردن خود بمالید. صبر کنید تا آن، کاملا بر روی پوست شما خشک گردد. سپس آن را با آب ولرم بشویید. با انجام این عمل، پوست شما بهبود یافته و سفت می گردد.

۲- سفیده تخم مرغ، سفت کننده منافذ پوست می باشد. یک تخم مرغ را بردارید و سفیده و زرده آن را از هم جدا نمایید. سفیده آن را آنقدر بزنید تا کاملا سفت شود. سپس آن را روی صورت خود بگذارید. پس از خشک شدن آن بر روی پوست، می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک به سفت شدن فولیکول ها و درمان آکنه کمک می کند.

۳- تخم مرغ می تواند پف زیر چشم را نیز کاهش دهد. به منظور درمان، با پوشش نازکی از سفیده تخم مرغ، زیر چشم خود را پوشش دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه به همان حالت بماند. سپس با آب سرد، پوست خود را بشویید. استفاده از سفیده ی تخم مرغ، یک روش درمانی ساده ی پف چشم محسوب می گردد.

۴- کسانی که پوست چرب دارند، سفیده یک تخم مرغ را خوب بهم بزنند و آن را با کمی آرد جوی دو سر مخلوط کنند. این ترکیب را بر روی پوست صورت و گردن خود قرار دهند.

توجه:

زمانی که از ماسک های تخم مرغ استفاده می کنید، پوست خود را کاملا بی حرکت نگه دارید و از خندیدن و صحبت کردن و حرکاتی مانند آنها اجتناب نمایید تا پوست شما دچار کشیدگی و چروک نگردد.

منبع:hidoctor.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي