مواد غذایی مفید برای درمان میگرن

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 19 آبان

مواد غذایی مفید برای درمان میگرن را در ادامه به شما معرفی می کنیم

مواد غذایی مفید برای درمان میگرن, پورتال خبری فرهنگی گهر

بیماران میگرن عذاب واقعی را می شناسند. آن ها علاوه بر سر درد باید تهوع، دل پیچه و حساسیت به نور و صدا را نیز تحمل کنند. قدرت میگرن به قدری است که می تواند به طور دائم ساختار مغز را تغییر دهد.

محققان دانشگاه کپنهاگ در دانمارک دریافته اند کسانی که مشکل میگرن رایحه ای دارند در مقایسه با کسانی که مشکل میگرن ندارند ۶۸% بیشتر در معرض خطر ضایعات ماده سفید مغزی قرار می گیرند و این حقیقت ما را به حل هر چه سریع تر مشکل وا می دارد.

استفاده داروهای میگرن به تنهایی نتیجه معکوس دارد

رایج ترین راه برای آرام کردن سردردهای میگرن استفاده از قرص و مسکن است.بیشتر داروهای پزشکی عوارض جانبی دارند و وضعیت را بدتر از آن چه که هست می کند. در یکی از تحقیقات اخیر که در مجله Headache منتشر شده است تقریبا دو سوم بیماران میگرن اعتراف کرده اند که بعد از مصرف دارو دچار مشکلاتی چون خواب آلودگی، خستگی، تپش قلب و عدم توانایی در درست فکر کردن می شوند. بنابراین این سوال در ذهن بیماران ایجاد می شود که آیا روش دیگری به جز دارو هم برای درمان میگرن هست؟

طبیعی ترین راه حل برای جلوگیری از سردردهای میگرنی با برنامه غذایی شما آغاز می شود. بنابراین باید تمرکز و توجه بیشتری به غذاهایی که مصرف می کنید داشته باشید و یک سری تغییرات ساده در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

مراقب غذاهای هورمونی باشید

هنگام خرید گوشت به خصوص گوشت گاو و مرغ که دربردارنده هورمون هستند حواستان را جمع کنید. سعی کنید گوشت های تازه و ارگانیک انتخاب کنید و از گوشت های دارای فسفو پروتئین پرهیز کنید. فسفو پروتئین های موجود در شیر کازئین نام دارند که ۸۰ درصد پروتئین شیر را تشکیل می دهد و یکی از محرک های میگرن و انواع سردردهاست. معمولا پزشک ها سعی می کنند این پروتئین را کاملا از برنامه غذایی بیماران شان حذف کنند. این پروتئین معمولا روی لیبل بسته ها تحت عنوان کازئینات سدیم، کازئینات کلسیم یا پروتئین شیر درج می شود.

از غذاهای شامل کربوهیدرات ساده و قند فرآوری شده پرهیز کنید

یکی از دلایل سردردهای میگرن واکنش قند خون و گلوکز بعد از غذاخوردن است. کربوهیدرات های ساده مثل شکر سفید و پاستا باعث میگرن می شوند. هنگام خوردن کربوهیدرات ساده قند خون بالا می رود و بدن انسولین اضافی تولید می کند تا مقدار قند خون را پایین بیاورد. این فرآیند باعث می شود سطح قند خون پایین بیاید و این نزول در قند خون باعث ایجاد سردرد می شود.

به بدن آبرسانی کنید اما نوشیدنی های الکل دار نخورید

یکی از رایج ترین دلایل میگرن و سر درد خشکی و کم آبی بدن است. پزشکان پیشنهاد می کنند که حتما روزانه مقداری مایعات مثل آب مصرف کنید و از خوردن نوشیدنی های الکل دار پرهیز کنید. همچنین از خوردن نوشیدنی هایی مثل چای، قهوه، نوشابه و دیگر نوشیدنی هایی که حاوی کافئین و شکر هستند منع می کنند.

نوشیدنی ها و غذاهای سرد را آهسته مصرف کنید

همه ما این را تجربه کرده ایم که هنگام خوردن غذاهای سرد مغزمان یخ می زند. پزشکان به این سردردها سردردهای ناشی از محرک های سرد می گویند. این سردرد بلافاصله بعد از خوردن غذاهای سرد و یخ در وسط پیشانی، پشت چشم ها، بینی در کوتاه مدت کمتر از ۵ دقیقه طول می کشد. این پدیده میگرن را نیز تحریک می کند بنابراین سعی کنید غذاهای سرد مثل بستنی را خیلی آرام بخورید.

بنابراین فقط با چند تغییر ساده در برنامه ها و عادت های غذایی می توانید سر دردهای میگرنی را کاهش داده و مانع ایجاد تغییرات در مغز شوید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي