مهران مدیری از محسن تنابنده شکایت کرد

تاريخ : 8 آذر

به تازگی خبرهایی مبنی بر اینکه مهران مدیری از محسن تنابنده شکایت کرده است شنیده می شود. در این مطلب به جزییات اختلاف این دو و جزییات کامل این خبر می پردازیم.

مهران مدیری از محسن تنابنده شکایت کرد, پورتال خبری فرهنگی گهر

همیشه همکاری غول های تلویزیون با یکدیگر و حضور سوپراستارها در کنار هم جذاب بوده. اگر این همکاری بین غول های طنز باشد که جذابیت و اهمیتش برای عامه مردم دو چندان هم می شود. درست مانند زمانی که جواد رضویان با مهران مدیری همکاری می کرد. این همکاری آنقدر جذاب بود و خوب جواب داد که همکاری دوباره آنها بعد از سال ها در سریال «در حاشیه» خبرساز شد و مثل بمب در رسانه ها صدا کرد.

سال گذشته خبر دیگری از این جنس، دل خیلی از هواداران و اهالی رسانه را خوش کرده بود. خبر اتفاقی که خیلی ها انتظارش را می کشیدند. باز هم یک طرف ماجرا «مهران مدیری» بود اما طرف دیگر این خبر جذاب، «محسن تنابنده» بود.

قرار بود این دو ستاره طنز تلویزیون در پروژه ای همبازی شوند اما حالا بعد از یک سال که از انتشار این خبر می گذرد، گویا اتفاقاتی خارج از چارچوب تلویزیون باعث شده این همکاری به سرانجامی نرسد و این غول های تلویزیونی دیگر کنار هم در یک قاب قرار نگیرند.


ماجرا چه بود؟

گفته می شود حسین هدایتی بیش از یک میلیارد تومان را در اختیار مدیری گذاشته بود تا بتواند فیلم کمدی به اسم «این بچه مال کیه؟» را بسازد؛ فیلمی به تهیه کنندگی محمد کمالی پور که احمد رفیع زاده، فیلمنامه اولیه آن را نوشت و خشایار الوند نیز آن را بازنویسی کرد.

گویا در همان زمان کمالی پور با بهروز افخمی هم به توافق رسید و به این کارگردان نیز چکی ۷۰۰ میلیون تومانی داد؛ چکی که شامل دستمزد کارگردان و تمام هزینه های تولید فیلم بود.

اما طبق خبری که آن روزها منتشر شد، ۵۰۰ میلیون تومان از پول حسین هدایتی به عنوان دستمزد در اختیار مهران مدیری و رقمی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان هم در اختیار محسن تنابنده دیگر بازیگر فیلم قرار گرفت تا قرارهای دیگرشان را بی خیال شوند و با هم در یک فیلم سینمایی بازی کنند و رکوردهای فروش یکی یکی شکسته شود.

مهران مدیری با محبوبیت ذاتی اش و تنابنده با خلاقیت و طنازی بی نظیر نقی پایتخت، حتما ستون های سینما را می لرزاندند؛ فیلمی که قرار بود – حتی – پیش از جشنواره فیلم فجر روی پرده برود.

ماجرا چه شد؟

درست سه ماه بعد از آغاز پیش تولید بود که خبرهایی از اختلاف مالی بین کمالی نژاد و عوامل فیلم به ویژه مدیری و تنابنده منتشر شد. در همان زمان به علت این اختلافات پرداختیم. ماجرا از این قرار بود که مدیری بعد از مدتی و با مطرح شدن نام افخمی، سراغ پروژه دیگری رفت و از این کار انصراف داد اما چون طرف حساب او شخصی حسین هدایتی بود، در شرایطی که سخت درگیر یک پروژه ساختمانی در لواسان بود، بازپرداخت این دستمزد را به بعد موکول کرد هر چند در همان زمان هدایتی اعلام کرد که اختلاف مالی او با مدیری و تنابنده حل شده است اما خبرهای درگوشی، چیزی خلاف این را می گوید.

شنیده های ما حاکی از آن است که مبلغ رد و بدل شده برای این پروژه چیزی نزدیک به دو میلیارد تومان بوده و هدایتی توانسته با استفاده از روش های خاص خودش (!) به هر ضرب و زوری، این پول را از طرف حساب هایش پس بگیرد.

شنیده های ما دوباره می گوید که مدیری کل این پول را با هر ترتیبی برگردانده و حساب های مالی همه را با هدایتی تصفیه کرده است (حساب ها را صاف کرده و در نتیجه تصفیه درست است و نه تسویه!)

نتیجه چه می شود؟

حالا بعد از گذشت بیش از یک سال از آن ماجرا حسین هدایتی به طلبش رسیده و خوش و خرم به بقیه خبرسازی هایش ادامه می دهد اما این اختلافات مالی همچنان در بین خود گروه ادامه دارد؛ می گویند مدیری بابت ۵۰۰ میلیون تومانی که از جانب تنابنده به هدایتی پرداخت کرده، از او شکایت کرده است.

این در حالی است که ظاهرا هیچ سندی درباره پولی که ابتدا به تنابنده پرداخت شده، وجود ندارد. گویا تنابنده هم از اساس این رد و بدل شدن پول را منکر شده است.

حالا باید دید این اختلاف و شکایت به کجا کشیده می شود. آیا این ماجرا باعث می شود هیچ وقت نتوانیم مدیری و تنابنده را در یک قاب ببینیم؟ آیا ممکن است پس از حل این اختلاف بار دیگر همکاری این دو سوپراستار تیتر اخبار شود؟ ۵۰۰ میلیون پول کمی نیست و این دلخوری هم اتفاق کوچکی نیست!

سراغ خشایار الوند رفتیم که هم فیلم نامه نویس پروژه بوده و هم با هر دو غول این روزهای تلویزیون ما در ارتباط است. او از ماجرای به سرانجام نرسیدن پروژه گفت اما از شکایت مدیری اظهار بی اطلاعی کرد. هر چند که در طول مصاحبه متوجه می شوید که او از ماجرا چندان هم بی خبر نیست اما دلش نمی خواهد رسانه ای شود…

سرنوشت «این بچه مال کیه» چه شد؟

– فیلمنامه را تمام کردم و تحویل دادم اما ظاهرا به دلیل طولانی شدن پروسه تولید، آقای مدیری کار «در حاشیه» را شروع کردند و آقای تنابنده و آقای افخمی هم سراغ کار دیگری رفتند. آقای کمالی پور ظاهرا موفق نشد پیش تولید را کلید بزند و کارگردان هم عوض شد. آقای مسعود اطیابی آمدند و پروانه ساخت هم گرفتند اما هنوز نتوانسته اند کار را کلید بزنند. گهگاهی آقای کمالی پور با من در تماس هستند و بخشی از دستمزد مرا هم نداده اند و می گویند که دنبال سرمایه گذار می گردم.

اما ما شنیده ایم که آقای مدیری از آقای تنابنده سر مبلغی در این پروژه شکایت کرده اند. شما اطلاعی دارید؟

– خیر. من اطلاعی ندارم. شما از کجا شنیده اید؟ (می خندد) وقتی می گویید شکایت، انگار به مسئولان رده بالا شکایت شده است…

بله، گویا به مسئولان ارجاع شده…

– نمی دانم والا… (سکوت می کند) به هر حال پروژه وقتی مطرح شد بسیار جذاب بود و به دلیل بازیگران و کارگردان و قصه و … به یکباره همه چیز از هم پاشید. کمی مدیریت پروژه ضعیف بود و کمی هم پروسه تولید طولانی شد. به هر حال آدم ها که معطل یک پروژه نمی مانند و سراغ کارهای دیگر می روند. آقای کمالی پور موفق نشد در تایمی که باید پروژه را به انجام برساند و گروه هم پخش و پلا شد. ان شاءالله که بتواند همه را دوباره جمع کند.

قرار گرفتن آقای مدیری و تنابنده در کنار هم اتفاق جذابی بود. ممکن است این دو دوباره در این پروژه یا پروژه های دیگر با هم در یک قاب قرار بگیرند؟

– نمی دانم… اما خب این کار چند جذابیت داشت؛ بازیگرهایش جذاب بود. بهروز افخمی قرار بود کار کمدی انجام دهد. فیلمنامه به نظرم بانمک شده بود و در کل کار مردم پسند و جذابی شده بود و رویکرد متفاوتی با کمدی های دیگری که بچه ها کار کرده بودند داشت. حیف شد که ساخته نشد. می توانست فیلم پرفروش و عامه پسند و با آبرویی هم شود.

با توجه به اینکه شما با هر دو نفر در ارتباطید و با روحیات هنری هر دو بازیگر آشنا هستید، فکر می کنید ممکن است با هم در پروژه ای بازی کنند؟

– در این سی و چند سالی که در تلویزیون و سینما هستم از این مسائل زیاد دیده ام. آدم هایی که قسم خورده اند دیگر مقابل هم قرار نگیرند اما در پروژه ای کنار هم قرار گرفته اند و بالعکس دو نفر با هم رفیق بوده اند اما در پروژه بعدی سایه همدیگر را با تیر می زدند. من هیچ بعید نمی دانم آقای حاتمی کیا روزی دوباره با بهداد و عرب نیا در یک فیلم کار کند یا همین اتفاقی که شما می گویید، بیفتد. به هر حال تلویزیون و سینما گرد است و ما تعداد کمی هستیم.

من هیچ بعید نمی دانم آقای حاتمی کیا روزی دوباره با بهداد و عرب نیا در یک فیلم کار کند یا همین اتفاقی که شما می گویید، بیفتد. به هر حال تلویزیون و سینما گرد است و ما تعداد کمی هستیم. ما کلا خانواده ای دویست سیصد نفره ایم. به هر حال هر کدورتی هم که بین هر کدام از بچه ها به وجود آمده باشد، هم قابل رفع است و هم دوباره می توانند با یکدیگر کار کنند.

پس شما این ماجرا را تایید می کنید و البته امیدوارید که به خیر و خوشی تمام شود؟

– ممکن است اتفاق افتاده باشد (می خندد) من می گویم قبل از اینکه به این نقطه برسد، باید این قضیه مدیریت می شد؛ حالا توسط هر کسی، وقتی به این نقطه می رسد از بیرون می گویند چرا دو آدم باید با هم مشکل پیدا کنند که کار به شکایت برسد؟ حتما یک جای کار ایراد دارد. این دو آدم اصلا تداخل منافع نباید پیدا کنند.

هر دو بازیگر پروژه اند. حالا آقای مدیری یک جورهایی چون از روز اول در کار بوده، ممکن است از نظر مالی پولی به کار تزریق کرده باشد یا بابت آقای مدیری کسی پول داده باشد و وقتی آقای مدیری رفته، آن جریان مالی قطع شده و پول های آدم ها پرداخت نشده است. به هر حال این پروژه ای است که هر کسی دوست دارد سرمایه گذار آن باشد تو اصلا ریسک ندارد. هر موقع ساخته و اکران شود، پول خودش را برمی گرداند و فروش خوبی هم خواهد داشت و سود هم می دهد. چرا باید این پروژه بخوابد. این دیگر عدم مدیریت است و قضیه شخصی و خصومت بین دو آدم نیست.

احتمالا اگر این پروژه استارت بخورد، این مشکلات مالی هم حل می شود.

– بله، مشکلات سر قضایای مالی پیش می آید دیگر… اگر آقای کمالی پور بتواند مشکلات مالی اش را حل کند که بعید می دانم، آدم ها مگر بدشان می آید که کار موفقی در کارنامه شان داشته باشند و دستمزد خوبی هم بگیرند؟ وقتی همه آمده اند و قرارداد بسته اند، حتما پروژه جذابی بوده است برایشان. اگر نتوانی برای پروژه ای با این مختصات سرمایه ای فراهم کنی بهتر است این کار را کنار بگذاری و بروی سراغ یک شغل دیگر. الان یک سال و خرده ای گذشته.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي