معرفی برنده جایزه اراسموس

تاريخ : 3 اسفند

در این مطلب به معرفی برنده جایزه اراسموس می پردازیم

معرفی برنده جایزه اراسموس, پورتال خبری فرهنگی گهر

جایزه «اراسموس» هلند به «میشل لامانت» جامعه‌شناس کانادایی تعلق گرفت.

«نیوز وایر» نوشت: «میشل لامانت» استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه «هاروارد» و استاد مطالعات آفریقایی، آمریکایی و مطالعات اروپایی، به‌عنوان برنده جایزه ۱۵۰ هزار یورویی «اراسموس» ۲۰۱۷ معرفی شد.

او این جایزه را به پاس فعالیت‌های خود در زمینه پژوهش‌های علوم اجتماعی و رابطه بین دانش، قدرت و تنوع دریافت خواهد کرد.

«لامانت» در حوزه علوم اجتماعی و بیشتر با تمرکز بر این مسئله که شرایط فرهنگی چطور نابرابری‌ها و تبعیض‌های اجتماعی را شکل می‌دهند، فعال است. او بیشتر روی مسئله طبقه اجتماعی، قومیت، نقش آن در شکل‌ دادن واقعیت پیش چشم انسان‌ها و تأثیر رفاه اقلیت‌ها بر رفاه قشر وسیع‌تر اجتماع تمرکز داشته است. او در مطالعات دانشگاهی و مقایسه‌های بین‌المللی در جریان تحقیقات خود، به این نتیجه رسید که گروه‌های محروم می‌توانند شکل‌های جدیدی از عزت‌ نفس و احترام را به دست بیاورند.

«میشل لامانت» ۶۰ ساله متولد تورنتوی کاناداست و در کبک رشد پیدا کرده است. او در اوتاوا و پاریس تحصیلات خود را ادامه داد و فعالیت‌های آکادمیک‌اش را در دانشگاه‌های «استنفورد» و «پرینستون» آمریکا شروع کرد. این جامعه‌شناس در سال ۲۰۰۳ تدریس در دانشگاه «هاروارد» را آغاز کرد و تا کنون چند جلد کتاب و مقاله درباره موضوعات فرهنگ، نابرابری اجتماعی، تبعیض، نژادپرستی، قومیت‌ها، نهادها و علوم به نگارش درآورده است.

جدیدترین اثر او «یافتن احترام» نام دارد که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. او که یک جامعه‌شناس تأثیرگذار در سطح جهان محسوب می‌شود که نقش مهمی در ارتباط دادن حوزه‌های اروپایی و آمریکایی و تحقیقات علوم اجتماعی داشته است. او در سال گذشته میلادی موفق به کسب دکتری افتخاری دانشگاه آمستردام شد.

جایزه «اراسموس» سالانه به شخص یا نهادی اعطا می‌شود که فعالیت‌های استثنایی در حوزه علوم انسانی، اجتماعی یا هنری به سرانجام رسانده باشد. این جایزه که از سوی پادشاه کشور هلند حمایت می‌شود، شامل مبلغی ۱۵۰ هزار یورویی است و در نوامبر ۲۰۱۷ به «لامانت» اعطا خواهد شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي