مطالب پيشنهادي

سه قدم برای کاهش وزن واقعی و اصولی

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۱۲ آبان
بازديد : 167

هنوز معلوم نیست که کدام تا چه حد بر چاقی تاثیر دارد، ولی به هر حال ما می ‌توانیم راه ‌هایی برای اجتناب از آنها ارائه کنیم

2a669a9d 54df 4bab b206 c0a209dc57e6 سه قدم برای کاهش وزن واقعی و اصولی

ضمن اینکه بعضی از این راه‌ ها خیلی ساده تر و بی ‌دردسرتر از رژیم گرفتن و پیاده ‌روی طولانی هستند. قبل از اینکه در مورد جزئیات کاهش وزن بخوانید بهتر است از قدم های اصلی و موثری که شما را به وزن مورد نظر خود نزدیک می کند آگاه باشید:

قدم اول برای کاهش وزن : هدف خود را تعیین کنید

در صورتی که می خواهید به وزن ایده آل خود برسید باید واقع بین باشید. اینکه دوست دارید طی چه مدت زمانی به چه وزنی برسید باید به صورت منطقی امکان پذیر باشد. پس هدف گذاری خود هم منطقی و البته جدی انجام دهید. هدف گذاری باید دقیق تر و فراتر از مواردی همچون «من می خواهم وزن خود را کم کنم» و موارد مشابه باشد. باید یک هدف هوشمندانه و موثر برای خود انتخاب کنید.

موارد قابل اندازه گیری را در هدف گذاری خود لحاظ کنید

دقت کنید که به هنگام هدف گذاری از اعداد استفاده کنید. برای مثال واحدی مانند وزن، سایز لباس یا دور کمر را انتخاب و اندازه های مورد نظر خود برای هر کدام یا یکی از آنها هدف قرار دهید.

قدم دوم برای کاهش وزن : تغذیه مناسب را فراموش نکنید!

از صبحانه غافل نشوید

صبحانه مهمترین وعده غذایی هر انسان سالم است. افرادی که صبحانه را از وعده های غذایی خود حذف می کنند، در دراز مدت ضررهای زیادی را متحمل می شوند. یکی از آنها افزایش وزن است. صبحانه نخوردن منجر به گرسنگی مفرط در فاصله زمانی میان صبحانه و نهار می شود. بدین ترتیب بدن برای جلوگیری از ضعف ناشی از نخوردن صبحانه، هورمونهایی ترشح می کند. این هورمون ها پس از گذشت مدتی منجر به چاق شدن فرد می شوند.

مصرف شکر، آرد و غذاهای سرخ شده را متوقف و یا حداقل کم کنید

در نیم قرن اخیر، غذای قشر وسیعی از جوامع مختلف تغییرات بسیاری داشته است و غذاهای فراوری شده به سرعت وارد بسیاری از غذاها و وعده های غذایی ما شده اند. می توانید از مواد غذایی که به صورت طبیعی شیرین هستند استفاده کنید یا از نان جو به جای نان گندم استفاده کنید. همچنین به جای سرخ کردن غذاها نیز می توانید آن ها را آب پز نمایید. اگر شما معتاد به شیرینی هستید سعی کنید برای رسیدن به هدف خودتان هم که شده (کاهش وزن) حداقل سه روزی یک بار دست از خوردن شیرینی جات بردارید. با مصرف غذاهای طبیعی، علاوه بر تاثیری که در کاهش وزن خود شاهد خواهید بود، زندگی سالم تر و پر انرژی تری را می گذرانید.

حداقل روزی دو لیتر آب بنوشید

آب بهترین نوشیدنی برای بدن شما است. بیشتر از نیمی از بدن ما از آب است. توصیه شده که حتی اگر احساس تشنگی نمی کنید، آب بنوشید. خصوصا در صورتی که قصد شما کم کردن وزن باشد. نوشیدن آب منجر به فریب خوردن مغز شما می شود. چون به هنگام آب خوردن مغز شما گرسنگی را از تشنگی تشخیص نمی دهد و تصور می کند که باید علائم مربوط به سیر شدن را برای بدن ارسال کند. به این ترتیب علاوه بر اینکه نیاز بدن به آب را مرتفع کرده اید باعث می شوید که کمتر گرسنه شوید.

قدم سوم برای کاهش وزن : انتخاب برنامه ورزشی مناسب

تا حد امکان یک برنامه ورزشی سبک اما به صورت روزانه برای خود تدارک ببینید

چنین برنامه ای را حتی روزی ۱۰ دقیقه پیاده روی می تواند تامین کند. اما مطمئن باشید مشخص کردن ساعتی خاص و انجام روتین آن علاوه بر تاثیر بر روی وزن شما، منجر به افزایش انگیزه و همچنین سلامتی و شادابی شما می شود.

تا جایی که می توانید پیاده روی کنید

دورترین محل را برای پارک ماشین انتخاب کنید، پله ها را به آسانسور ترجیح دهید و تا جایی که می توانید از پاهای خود کار بکشید. باورتان نمی شود که راه رفتن تا چه حد کالری سوز است. پس انجامش دهید.

از فعالیت های جدید ورزشی تا حد ممکن پرهیز نکنید

در کنار ورزش و نرمش روزانه و پیاده روی، تا جایی که در توان خود می بینید فعالیت های جدید انجام دهید. تنیس، شنا، ورزش های رزمی، هاکی، بسکتبال، فوتبال و هر آنچه فکر می کنید فعالیت بدنی مناسبی برای شما است انجام دهید. هر چه ورزشی که بیشتر به آن علاقه دارید انجام دهید، علاوه بر شادابی و طراوت بیشتر، به کاهش وزن خود سرعت بیشتری می بخشید.

(V 580 , 1 today)
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
X بستن تبليغات
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي