دستور پخت ماهی با سبزیجات

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 22 شهریور

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

دستور پخت ماهی با سبزیجات

دستور پخت ماهی با سبزیجات, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه ماهی با سبزیجات تابستانی

ماهی یکی از غذاهای بسیار مفید است که باید در برنامه غذایی گنجانده شود. پروتئین و کلسیم بالایی دارد و با خوردنش مطمئن خواهید بود که به این زودی ها گرسنه نخواهید شد.

 

اما امروز در کنار ماهی سبزیجات نیز داریم، تابستان با سرعت هرچه تمام تر رو به پایان می رود و باید از فرصت باقی مانده استفاده کنیم تا نهایت بهره از سبزیجات این فصل از سال را ببریم. سبزیجات علاوه بر مواد مغذی فراوانی که در خود دارند سرشار از فیبر هم هستند.

 

فیبر به کند شدن انتقال قند به جریان خون کمک می کند بنابراین به صورت ناگهانی شاهد افزایش و کاهش قند خون نخواهید بود. چنین غذاهایی مخصوصا برای افرادی که دیابت و مشکلات متابولیک دارند مناسب است.

 

مواد لازم برای ماهی با سبزیجات :

 ذرت بدون پوست۴ عدد
 اسپری پختیا مقداری روغن
 گوجه فرنگی گیلاسیسه فنجان
 روغن کانولا دو قاشق غذاخوری
موسیر، پوست کنده و از وسط دو نیم شده۱۱۳ گرم
نمکیک قاشق چایخوری
فلفل سیاهسه چهارم قاشق چایخوری
فیله هالیبوت، بدون پوستچهار عدد
سرکه بالزامیکدو قاشق چایخوری
ریحان تازه خرد شده (اختیاری)دو قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماهی با سبزیجات تابستانی :

گریل را تا دمای متوسط گرم کنید ( ۳۵۰ تا ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۶ تا ۲۰۴ درجه سانتی گراد )

 

ذرت ها را با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کنید. یک فنجان گوجه فرنگی، یک قاشق غذاخوری روغن و موسیرها را در یک کاسه قرار دهید. محتویات کاسه را هم بزنید تا همه مواد آغشته شوند. مخلوط گوجه فرنگی را داخل سبز گریل قرار دهید. ذرت را داخل گریل قرار دهید.

 

به مدت ۶ دقیقه یا تا زمانی که خوب پخت، اجازه دهید بپزد. مرتب ذرت ها را بچرخانید. میکس گوجه فرنگی را داخل گریل بگذارید. به مدت چهار دقیقه یا تا زمانی که پوست گوجه ها قهوه ای روشن شد بپزید. دانه های ذرت را از آن جدا کنید و چوب ذرت را دور بیندازید. موسیرها را خوب خرد کنید و کنار بگذارید.

 

گوجه های گریل شده، یک قاشق غذاخوری روغن باقی مانده، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل را داخل مخلوط کن قرار دهید و تا زمانی که خوب نرم شوند مخلوطشان کنید.

 

فیله ها را با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کنید، یک دوم قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل رویشان بریزید. فیله ها را به گریل اضافه کنید. به مدت ۳ دقیقه یا هرچقدر دوست داشتید بپزد هر طرف را بپزید. سپس از گریل بیرون بیاورید و گرم نگهشان دارید.

 

دو فنجان گوجه فرنگی باقی مانده را از وسط دو نیم کنید. ذرت، موسیر، گوجه فرنگی های تازه، دو قاشق غذاخوری پوره میکس گوجه فرنگی، یک چهارم قاشق چایخوری نمک باقی مانده و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل باقی مانده را داخل یک کاسه قرار دهید. چهار بشقاب بیاورید و در هرکدام از آنها یک فنجان میکس ذرت قرار دهید. روی هر کدام یک فیله، یک قاشق غذاخوری پوره میکس گوجه فرنگی و یک دوم قاشق چایخوری سرکه بالزامیک قرار دهید. اگر دوست داشتید روی آن ریحان بگذارید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي