درد دل بیماران مبتلا به ایدز در اینستاگرام امیرحسین آرمان

تاريخ : 4 شهریور

بیماران مبتلا به ایدز در اینستاگرام امیرحسین آرمان با او درددل کردند. در ادامه صحبت های آن ها را می خوانید

درد دل بیماران مبتلا به ایدز در اینستاگرام امیرحسین آرمان, پورتال خبری فرهنگی گهر

مجموعه تلویزیونی «پریا» با داستانی درباره بیماران ایدزی هرشب از شبکه سه سیما روی آنتن می رود و دشواری‌ها و گرفتاری‌های این بیماران و البته اطرافیانشان را به نمایش می‌گذارد.

امیر حسین آرمان بازیگر نقش “کیوان ” درمجموعه تلویزیونی پریا قسمتی از صحبت های بیماران مبتلا به ایدز را در قالب پستی در اینستاگرامش منتشر کرد و نکاتی درباره این بیماری عنوان و در معرض دید کاربران قرار داد.

آرمان نوشت:
۱- خانم دكتر محترمى در برنامه ديشب خندوانه در واكنش به صحبت هاى هفته گذشته من در مورد ايجاد يك مركز درمانى مختص به بيماران +Hiv انجام شده بود ضمن توضيح جامعى راجع به اين بيمارى و روش هاى انتقال اين ويروس گفتند: در هيچ جاى دنيا اين كار اتفاق نيفتاده كه مركزى مختص به اين عزيزان ساخته بشود. ولی متاسفانه به اين نكته اشاره نكردند كه اگر شخصى به عنوان يك مبتلا به +hiv به يك مركز درمانى مثلا دندانپزشكى مراجعه كند و معترف به بيمارى بشود، هيچگونه خدماتى به او ارائه نخواهد شد.(قطعاً نه در تمامى مراكز درمانى)
اينها صحبت هاى من نيست، درد دلهاى تعداد زيادى از مبتلايان است كه در طول تصويربردارى سریال پريا و همين طور زمان پخش اين مجموعه با ما در ميان گذاشته شده و اين يكى از دهها برخورد منفى جامعه با آنهاست.
۲- من در همان برنامه راجع به اجبارى نبودن آزمايش hiv قبل از ازدواج صحبت كردم و پيشنهاد كردم تا اين آزمايش مانند باقى آزمايش هاى قبل از ازدواج اجبارى شود و در ادامه گفتم همانطور كه يك نوزاد نبايد با تالاسمى و بيماری هاى ديگر به دنيا بيايد با +hiv هم نبايد به دنيا بيايد كه اين بخش از صحبت ها هم حذف شد.
من معتقدم اگر بنا به آگاه سازيست بهتر است به جاى شعار دادن عمل كنيم.
با احترام به همه كسانى كه دغدغه اين كار را دارند.
“روز پزشك هم به تمام پزشكان متعهد و شريف تبريك مي گم.
گفتنی است؛ این سریال ابعاد تازه و شاید درک نشده‌ای از بیماری ایدز را به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل است که «شهرام» با بازی عمار تفتی به‌عنوان یک بیمار مبتلا به ایدز، نه موجودی گناه‌آلود است و نه حس شرم را بیدار می‌کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي