ترین های جام جهانی در یک هشتم نهایی

ترین های جام جهانی در یک هشتم نهایی

مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 برزیل با مشخص شدن 8 تیم به پایان رسید که در زیر به مرور آمار و ارقام این مرحله می‌پردازیم:

در مرحله یک هشتم نهایی جام بیستم 18 گل به ثبت رسید و 19 پنالتی اعلام شد که 13 تای آن از خط دروازه عبور کرد.

11گل این مرحله در طول 90 دقیقه و 7 گل در وقت اضافی به ثمر رسید.

ترین های جام جهانی در یک هشتم نهایی

در مجموع 5 بازی از 8 بازی مرحله یک هشتم به وقت اضافه کشیده شد که 3 بار نتیجه مسابقه در دقیقه 120 و 2 بار هم پنالتی‌ها برنده را مشخص کرد.

در 2 مسابقه‌ای که ضربات پنالتی تعیین کننده برنده میدان بود برزیل و شیلی با گل کردن 5 ضربه از 10 پنالتی و کاستاریکا و یونان با به ثمر رساندن 8 ضربه گل از 9 پنالتی نتیجه دیدارهای خود را مشخص کردند که این آمار بیانگر موفقیت 70 درصدی پنالتی‌ها بوده است.

در میان دروازه‌بان‌های حاضر در مرحله یک هشتم جام جهانی 2014 برزیل “جولیو سزار” با مهار 1+2 پنالتی که یکی از آن‌ها را “گونزالو فارا” بازیکن شیلی به تیر دروازه کوبید به عنوان موفق‌ترین دروازه‌بان در ضیافت پنالتی‌ها لقب گرفت و “تیم‌ هاوارد” دروازه‌بان تیم ملی آمریکا با وجود شکست تیمش برابر بلژیک با مهار کردن 16 ضربات مهاجمان تیم حریف توانست رکورد بیشترین مهار توپ در یک بازی در ادوار مختلف جام جهانی را به خود اختصاص دهد.

در این مرحله مصاف آلمان و الجزایر به عنوان بهترین بازی این مرحله معرفی شد که بعد از 120 دقیقه بازی نفس‌گیر به پیروزی آلمان منجر شد و لقب بدترین بازی مرحله یک هشتم را می‌توان به دیدار یونان و کاستاریکا اختصاص داد که تیم کاستاریکا با وجود اخراج بازیکن خود و 10 نفره بودن و ارائه بازی ضعیف تیم یونان را از پیش رو برداشت.

کلمبیا بهترین تیم این مرحله از رقابت‌های جام جهانی بود که با قدرت اروگوئه بدون “سوارز” را حذف کرد.

هلند نیز با به ثمر رساندن گل در دقیقه 88 و پنالتی دقیقه 93 بازی یک بر صفر باخته در برابر مکزیک را به سود خود خاتمه داد تا خوش‌شانس‌ترین تیم لقب گیرد.

در مرحله یک هشتم “جیمز رودریگز” کلمبیایی با به ثمر رساندن 2 گل و 5 گله شدن، به تنهایی به صدر جدول گلزنان جام جهانی 2014 برزیل رسید.

 

منبع: jamnews.ir

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند