افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی

افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی

افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی
افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی

بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز(سه‌شنبه) به دلیل انتظار آمار اقتصادی مثبت از سوی آمریکا افزایش یافت.

به گزارش رویترز، بهای نفت سبک آمریکا امروز با یک دلار افزایش 56 دلار و 85 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت برنت دریای شمال نیز با 19 سنت افزایش به 60 دلار و 30 سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران می‌گویند انتظار آمار اقتصادی مثبت از سوی آمریکا باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور طی گزارشی اعلام کرد: تمرکز بازار امروز روی سفارشات کالاهای با دوام در آمریکا و آمار تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است. سفارش کالاهای بادوام بیانگر وضعیت مناسب بخش تولید و افزایش مصرف نفت در بخش صنعت است.

در این گزارش آمده است: با توجه به ارتقای اقتصاد آمریکا ما انتظار داریم که قیمت نفت مناسب شود.

افزایش بهای نفت در شرایطی است که روز گذشته بازار شرایط ناپایداری را تجربه کرد و نفت برنت ابتدا به دلیل عملکرد مطلوب بازارهای بین‌المللی به 63 دلار در هر بشکه رسید و سپس به دلیل سخنان وزیر نفت عربستان مبنی بر عدم کاهش تولید این کشور به 60 دلار در هر بشکه بازگشت.

بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد: با توجه به افزایش شدید ذخایر نفت جهان، نفت برنت در شش ماه آینده ممکن است به کمتر از 60 دلار در هر بشکه و نفت آمریکا به 50 دلار در هر بشکه برسد.

در این گزارش آمده است هرچه کاهش قیمت نفت سریع‌تر باشد، ضربه بیشتری به صنعت نفت جهان وارد می‌شود. وضعیت نفت ممکن است پایان سال 2015 بهبود پیدا کند.

در شرایطی که بی‌میلی اوپک به کاهش تولید باعث تنزل قیمت‌ها شده است بهای نفت ممکن است به دلیل کاهش فعالیت نفتی در آمریکا قدری افزایش پیدا کند.

با توجه به قیمت‌های کنونی نفت بسیاری از حفاری‌ها در آمریکا توجیه اقتصادی خود را از دست داده است.

موسسه استاندارد چارتر در گزارشی اعلام کرد: حفاری‌های نفتی در آمریکا کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. ما انتظار داریم این کاهش در سه ماهه اول سال آینده ادامه پیدا کند مگر اینکه یک افزایش قابل توجه در قیمت‌ها رخ دهد

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه