ژاله فرامرزیان دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره بحث شهردار تهران شدن محسن هاشمی‌رفسنجانی، اظهار داشت: کاندیداهایی که با لیست امید آمدند نباید انصراف دهند و از شورا خروج نکنند، به دلیل اینکه به‌ هر حال انسان‌های ارزشمندی بودند که می‌خواستند در لیست قرار بگیرند، اما از بین آنها این بزرگواران انتخاب شدند و متعهد به حضور و ادامه فعالیت در طول ۴ سال هستند.

وی افزود: محور ما برنامه‌ای است که شورای عالی برای مدیریت شهر دارد و تغییراتی که شهروندان باید آن را به‌ صورت محسوس ببینند. قطعاً مسئله انتخاب شهردار از اختیارات شورای شهر است.

فرامرزیان با اشاره به اینکه یکشنبه قبل انتخابات، جلسه‌ای با ۱۵۳ نفری که به مرحله نهایی رسیده بودند، داشتیم، گفت: در آن جلسه همه این موارد را به اطلاع اعضاء رساندیم و گفتیم کسی که تمایل دارد در شورا باشد، حتماً باید پایبند بماند و اگر انتخاب شدند برای شهرداری و وزارت انصراف ندهند و این ترکیب باید ترکیبی هماهنگ  با برنامه منسجم و مناسب برای شهر تهران باشد. ما این مسئله را اتمام حجت کردیم و در میثاق‌نامه یکی از عناوینش همین بود که در شورا بمانند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره ادامه فعالیت این شورا بعد انتخابات، گفت: شورای عالی مجدداً جلسه خواهد گذاشت. جبهه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به ثبت رسید و مورد تایید قرار گرفت. این جریان یک جریان فکری است که خلق‌کننده یک اقدام است و حتماً باید در برابر اقدامی که انجام داده، پیگیر باشد و تعاملات لازم برای تحقق برنامه‌ها را داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی علت عدم حضور «مهرعلیزاده» را در لیست، شهردار شدن وی می‌دانند، گفت: خیر؛ اصلا این مسئله نبود. در یک پروسه دموکراتیک آقای مهرعلیزاده جزو ۴۲ نفر نهایی بود، اما در رای‌گیری نهایی انتخاب نشد. ما فعلاً وارد مصداق برای شهردار نمی‌شویم، اما مسلماً لیست امید باید سازوکار اجرایی‌ برای برنامه ارائه شده توسط شورای عالی را فراهم کند تا مدیریت شهری مطلوب را برای شهروندان محقق شود.