راهنمای برگزاری مجالس و تشریفات عروسی

دسته بندي : دنیای مد
تاريخ : 8 آبان

بسیاری از زوج های جوان برای برگزرای مراسم عروسی شان دچار ابهام هستند. در ادامه راهنمای برگزاری مجالس و تشریفات عروسی را منتشر می کنیم.

راهنمای برگزاری مجالس و تشریفات عروسی, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱- سابقه کار خدمات عروسی

زمانی که برای برگزاری جشن از خدمات عروسی استفاده کرده و به یکی از تشریفات سر زده اید، باید درباره مواردی از قبیل تجربه و سوابق فعالیت خدمات عروسی دلخواه خود تحقیقات لازم را انجام دهید. بی گدار به آب نزنید و با دیدن اولین خدمات عروسی، فورا قرارداد منعقد نکنید. بهتر است ابتدا در مورد رضایت مشتریان قبلی و همچنین تعداد جشن های برگزاری شده در این مکان تحقیقات لازم را انجام دهید. در صورتی که اطمینان لازم را کسب کردید، می توانید با خیال آسوده برگزاری جشن خود را بر عهده این خدمات عروسی قرار دهید.

۲- داشتن خدمات جانبی در تشریفات عروسی

تشریفات عروسی که برای برگزاری جشن انتخاب می شود باید تمامی خدمات جانبی مجلس عروسی را نیز بر عهده بگیرد. عروس و داماد فرصت کافی برای برخی کارها از قبیل گرفتن نوبت آرایشگاه، سفارش غذا، سفره عقد، دسته گل، دعوت از خواننده و … را ندارند. بنابراین زمانی که تشریفات عروسی تمامی این کارها را بر عهده بگیرد، برگزاری عروسی با آرامش انجام می شود.

۳- در نظر داشتن بودجه و هزینه عروسی

یک نکته مهم در زمان برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی، در نظر داشتن میزان هزینه ها و مقایسه آن با بودجه عروس و داماد می باشد. در واقع با مشخص شدن میزان توانایی مالی می توان تالار، هزینه های پذیرایی و سایر هزینه های مورد نیاز را نیز تعیین کرد.

۴- رزرو تالار و سالن عروسی قبل از هر کاری

با توجه به پر شدن زمان برگزاری جنش عروسی، بهتر است قبل از هر کاری، ابتدا تالار یا باغ عروسی را مشخص کرده و آن را رزرو کنید. با تعیین تاریخ دقیق عروسی این کار بهتر انجام می شود و می توانید یک تالا را متناسب با تعداد مهمانهای خود در نظر بگیرید. بهتر است تاریخ عروسی را در روزهای تعطیل قرار دهید تا مهمانان فرصت کافی برای حضور در جشن شما را داشته باشند.

۵- تهیه شام مفصل

در تشریفات عروسی شام باید به طور مفصل تهیه شود. بهتر است از چندین نوع غذا استفاده کرده و به همراه آن با استفاده از انواع آبمیوه و دسر، از مهمانان خود پذیرایی کنید. سایز میزها باید به اندازه تعداد غذاهای چیده شود. در صورتی که غذاهای سفارش داده شده زیاد اما میزهای مهمانان کوچک است، بهتر است تعداد صندلی ها را کمتر کنید. در این صورت افراد کمتری بر روی میز نشسته و پذیرایی می شوند.

۶- مزون لباس عروس

انتخاب لباس عروس متناسب با شان و منزلت جشن، اهمیت زیادی دارد. بهتر است در زمان انتخاب لباس عروس دقت کافی را داشته باشید که با قامت و اندام شما متناسب باشد. سادگی در لباس عروس اهمیت زیادی دارد. برخی از عروس خانم ها تمایل دارند که لباس عروس آنها خیره کننده باشد. به همین دلیل مدلهایی که با انواع ملیله و مروارید تزئین شده را انتخاب می کنند. به هر حال این به سیلقه شما بستگی دارد.

۷- دسته گل عروس و داماد

برگزاری تشریفات عروسی بدون دسته گل عروس و داماد جذابیتی ندارد. در واقع زمانی که عروس و داماد وارد صحن سالن می شوند، در کنار اینکه لباس آنها چشم نواز است و می تواند توجه مهمانان را به خود جلب کند، دسته گل نیز تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن آنها دارد. عموما دسته گل ها با گل های رز قرمز انتخاب می شوند.

۸- فیلمبرداری در جشن عروسی

عکاسی و فیلمبرداری در جشن عروسی نیز از دیگر برنامه های تشریفات است که باید به صورت حرفه ای انجام شود. استفاده از فیلمبردارهای حرفه ای که به کار خود تسلط کافی دارند، می تواند تاثیر زیادی بر نحوه ضبط فیلم عروسی داشته باشد. در پایان نیز می توان فیلم را توسط میکسرهای حرفه ای ویرایش کرد.

۹- تزئین ماشین عروس

برخی از خدمات عروسی خود برای ماشین عروس اقدام کرده و تزئین آن را نیز بر عهده می گیرد. اما انتخاب نوع ماشین، نحوه تزئین آن و همچنین هزینه های مختلفی که برای هر خودرو وجود دارد، بر عهده عروس و داماد است که با همکاری هم و متناسب با بودجه خود می توانند یکی از خودروهای تشریفات عروسی را انتخاب کرده و نحوه تزئین آن برای شب عروسی را سفارش دهند.

۱۰- معرفی و مشاوره برای انتخاب قنادی

وجود شیرینی در شب عروسی بر روی میز مهمانان و همچنین کیک عروسی از دیگر آپشن های تشریفات عروسی می باشد. اگر چه در بسیاری از خدمات مجالس عروسی، شیرینی فروشی به صورت مجزا وجود ندارد، اما در این زمینه افرادی خبره و آگاه هستند که می توانند عروس و داماد را برای انتخاب یک قنادی ممتاز راهنمایی کنند.

۱۱- وجود پرسنل آموزش دیده

در یک خدمات عروسی مجرب، وجود پرسنل آموزش دیده ضرورت دارد. قبل از اینکه قرارداد خود را تشریفات عروسی منعقد کنید، بهتر است در مورد نحوه برخورد کارکنان و پرسنل سالن با مهمانان اطلاعات کافی را حاصل کرده و سپس برای عقد قرارداد تصمیم بگیرید.

۱۲- شرایط انعقاد قرارداد با تشریفات عروسی

زمان انعقاد قرارداد با تشریفات عروسی با شرایط زیر توجه داشته باشید:

– نحوه پرداخت هزینه های جشن که می تواند به صورت اقساطی، بیعانه و یا ساعتی محاسبه شود.

– تعداد مهمانانی که از طرف عروس و داماد دعوت می شوند و همچنین ساعات برگزاری جشن باید به طور دقیق مشخص شود.

– نام خدمات دهنده با ذکر و خدمات مورد نظر او نیز شرح داده شوند.

– هزینه های کلی برگزاری جشن توسط تشریفات عروسی باید مشخص شود.

– تاریخ برگزاری جشن عروسی به همراه اطلاعات هویتی و نحوه تماس باید مشخص شود.

– امضای مشتری و مدیریت خدمات مجالس عروسی بر روی قرارداد ضرورت دارد.

– در صورت تغییر شرایط و یا فسخ عروسی، باید تمامی آن به صورت دقیق بیان شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي