Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي

نوعی رژیم غذایی بی نظیر برای خانم های ۳۰ تا ۴۰ سال

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۸ بهمن
بازديد : 700

نوعی رژیم غذایی بی نظیر برای خانم های ۳۰ تا ۴۰ سال

115 نوعی رژیم غذایی بی نظیر برای خانم های 30 تا 40 سال

نوعی رژیم غذایی بی نظیر برای خانم های ۳۰تا ۴۰ سال

 

دکتر نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت:در افراد چاق، رفتارها و عادات ناصحیح غذایی بسیار مورد توجه است که منجر به چاقی می‌شود.به طور مثال افراد برای کاهش وزن،وعده‌های غذایی خود یا یک نوع ماده غذایی را از رژیم خود حذف می‌کنند.این شیوه‌ها خوب بالتبع علمی نبوده و حتی اگر در ابتدای امر، کاهش وزنی رخ دهد، شیوه‌ای نیست که افراد را به مدت طولانی در وزن متناسب خود نگه دارد.

وی افزود: از این رو باید در رفتار فرد تغییرات مثبتی ایجاد شود.در یک رژیم غذایی مناسب یکی از فاکتورهای کمک‌کننده در کاهش وزن افراد،تغییر شیوه ناصحیح زندگی آنها است. این تغییر شیوه زندگی نیاز به یک کار تیمی دارد که نفر اول این تیم نیز خود فرد می‌باشد.

دهقان تصریح کرد :ارائه یک رژیم غذایی متناسب برای هر فرد، با توجه به جنسیت، سن، وزن، استخوان بندی، سابقه  رژیم غذایی و هم چنین انواع بیماری های همراه مانند چربی و فشارخون بالا تعیین می گردد؛ ولی به صورت کلی می توان جهت خانمی در دهه سوم زندگی خود با BMI بین ۲۵ تا ۲۹ رژیمی با موارد خوراکی زیر را بیان کرد. ( BMI: حاصل تقسیم وزن فرد “بر حسب کیلو گرم” بر مجذور قد او “بر حسب متر” می باشد)

بخوانید :   کاهش وزن با بذر کتان چگونه ممکن است؟

صبحانه: یک تکه نان ۳۰ گرمی یا حدود یک کف دست نان بدون در نظر گرفتن انگشتان. نان سنگک انتخاب خوبی است. اگر نان لواش بود می‌توانید ۸ کف دست بدون انگشتان از آن را بخورید + یک لیوان عدسی تهیه شده با پیازداغ خیلی کم روغن + چای با یک خرما

میان‌وعده ساعت ۱۰: یک لیوان شیرهویج تهیه شده از نصف لیوان شیر و نصف لیوان آب هویج بدون شکر

ناهار: ۸ تا ۱۰ قاشق غذاخوری سرصاف پلو که بدون روغن دم شده و خودتان به اندازه‌ی یک قاشق مربا‌خوری روی آن روغن مایع ریخته اید + سه چهارم سینه مرغ پخته یا یک ران کامل کوچک + یک کاسه ماست کم‌چرب + یک کاسه‌ی بزرگ سالاد بدون سس با آبلیمو یا سرکه همراه با یک قاشق مربا‌خوری روغن زیتون

عصرانه ساعت ۴: دو عدد میوه‌ی متوسط مانند گلابی یا هلو یا یک برش هندوانه و یا یک عدد پرتقال + ۱ عدد بیسکویت

شام: یک تکه نان ۳۰ گرمی یا حدود یک کف دست نان بدون در نظر گرفتن انگشتان. برای انتخاب نان بهتر است از نان های سبوس دار مانند سنگک استفاده نمایید.+ به اندازه‌ی نصف لیوان کشک بادمجانی که با روغن خیلی کم تهیه شده + یک پیش‌دستی سبزی خوردن + یک لیوان دوغ

بخوانید :   بهترین نوشیدنی ها در ماه مبارک رمضان

قبل خواب: یک لیوان شیر + یک قاشق چای‌خوری عسل

و در آخر به ذکر نکات کلیدی در نگه داشتن وزن متناسب شما اشاره می کنیم که شامل:
▪ سعی کنید صبحانه تان بیشتر حاوی غلاتی مانند جو دو سر و جو و سبوس باشد.
▪ نان های حاوی غلات با سبوس کامل را مصرف نمایید.
▪ میزان سیب زمینی مصرفی تان را کاهش دهید
▪ مصرف میوه جات و سبزیجات را در رژیم غذایی تان افزایش دهید.
▪ مقادیر زیادی از سالاد سبزیجات را در رژیم غذایی تان قرار دهید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي