دانستنی های جالب از جام جهانی 2014

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 20 خرداد

دانستنی های جالب از جام جهانی ۲۰۱۴

۱ – جام جهانی ۲۰۱۴ بیستمین جام جهانی فوتبال در جهان است. این مسابقات قرار است از ۱۲ ژوئن تا ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۴ ( از ۲۳ خردادماه به مدت یک ماه ) در برزیل برگزار شود. نخستین بار برزیل در سال ۱۹۵۰ میزبان این مسابقات بود و این دومین مرتبه است که میزبانی آن را به عهده دارد.

۲ – در این جام برای نخستین بار از از فناوری خط دروازه (گل – لاین) استفاده خواهد شد. فنآوری خط دروازه شیوه ای برای تعیین عبور کامل توپ از خط به کمک دستگاه های الکترونیکی است که به داوران برای اطمینان از گل شدن توپ کمک می کند.

۳ – اسپانیا پس از پیروزی یک بر صفر برابر هلند در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ و کسب نخستین عنوان قهرمانی جام جهانی، در این دوره مدافع عنوان قهرمانی است .

دانستنی های جالب از جام جهانی 2014, پورتال خبری فرهنگی گهر

۴ – مجموع جایزه نقدی که توسط فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برای مسابقات پیشنهاد شده ۵۷۶ میلیون دلار امریکا است. این رقم ۳۷ درصد بیشتر از میزان اختصاص داده شده برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰است.

۵ – توپ رسمی جام جهانی ۲۰۱۴ آدیداس ˈبرازوکا ˈ نامیده می شود. اسمی که بر اساس رای گیری عمومی از یک میلیون نفر از هواداران فوتبال برزیل انتخاب شد.

۶ – مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ گران ترین مسابقات در تاریخ این بازی هاست.

۷ – آرم رسمی این مسابقات با عنوان الهام توسط آژانس برزیلی« آفریقا » خلق شده است. طرح این آرم بر اساس تصویری از سه دست پیروز است که جام جهانی را با هم بالا برده اند و رنگ زرد و سبز آن به معنای استقبال گرم برزیل از جهانیان در کشورشان است.

۸ – آرمادیلو  حیوانی که برای دفاع در مقابل شکارچیان خودش را به شکل یک توپ گرد در می آورد، از سوی فیفا به عنوان نماد رسمی این مسابقات انتخاب شد.

۹ – فیفا و شرکت موسیقی سونی در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۴ اعلام کردند که آهنگ رسمی مسابقات با عنوان ˈما یکی هستیم ˈ توسط سه خواننده و به سه زبان اجرا خواهد شد.

۱۰ – برخی از حامیان مالی اصلی جام جهانی ۲۰۱۴ ، شرکت های آدیداس، کوکا کولا، شرکت هواپیمایی امارات، سونی ، بودوایزر، مک دونالد، ویزا و جانسون اند جانسون هستند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي