معرفی 11 ماده چربی سوز

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 21 مارس

برای شما در بخش سلامت در این مقاله معرفی ۱۱ ماده چربی سوز را در نظر گرفته ایم، با سایت گهر همراه باشید.

.

معرفی 11 ماده چربی سوز, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

.

گریپ فوروت

.

ویتامین C به سوخت و ساز کامل چربی کمک می کند. بنابراین غذاهایی که حاوی آن هستند انتخاب مناسبی برای چربی سوزی هستند.

یک نصفه گریپ فوروت برای صبحانه یا نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی علاوه بر چربی سوزی اشتهای شما را هم کم کرده و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

فلفل سیاه

.

پیپرین، ماده مهم موجود در فلفل سیاه، باعث کاهش تشکیل سلول های چربی می شود و هم چنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این خبر خوبی برای کسانیسیت که عاشق خوردن غذاهای تند و دنبال راهی برای لاغری هستند.

دارچین

.

دارچین سطح قند خون را پایین می آورد و به سرکوب هیولای اشتها کمک می کند . شما می توانید دارچین را به چای، قهوه و ماست ساده اضافه کرده و میل نمایید. اما حتما سعی کنید دارچین مرغوبی تهیه کنید، بعضی از آن ها حاوی ماده ای هستند که اثرات مضر روی کبد دارد.

تخم مرغ

.

زیبایی تخم مرغ در این است که کالری پایین ولی ۷ گرم پروتئین دارد. مطالعات نشان داده خوردن تخم مرغ در صبحانه باعث کاهش میزان کالری که شما می خواهید در ادامه روز بخورید می شود. اما زرده تخم مرغ کلسترول بالایی دارد بنابراین تخم مرغ را در حد اعتدال مصرف کنید.

سیب ( و البته به طور کلی میوه)

.

میوه ها دوستانی هستند که در کاهش وزن به کممک شما می آیند. آنها مزایای بی شماری دارند. زیبایی میوه در این اس که قند بدن و نیاز شما به شیرینی را تاکین می کنند اما نه آن قندی که به بدن مثل قند و شکر صدمه می زند. (قند دلیل تجمع چربیست) سیب وقتی با پوست خورده شود میزان مناسبی از فیبر و آب به بدن می رساند و به شما احساس سیری می دهد.

چای سبز

.

مواد موجود در چای سبز، متابولیسم بدن را افزایش می دهند. بهتر است چای سبز را داغ مصرف کنید تا فوایدش افزایش یابد. اضافه کردن لیمو و عسل به آن علاوه بر خوشمزه شدن برای سلامتی هم بسیار مفید است.

زغال اخته

.

مصرف زغال اخته در کیک و کلوچه ها روش اشتباهی است. نه تنها زغال اخته فیبر نامحلول و آنتی اکسیدان بالایی دارد، بسیار خوشمزه هم هست. یک نصفه فنجان از آن تنها ۴۰ کالری انرژی دارد. آن را روی سالاد و غذاهای مخلوط استفاده کنید.

بادام

.

اگرچه به طور کلی آجیل ها چربی سوز هستند، اما بادام بهترین آن هاست. آن ها مجموعه ای از پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند. یک وعده بادام (حدود ۲۳تا) به شما کاملا احساس سیری می دهد. بهترین چیز در مورد بادام این است که قابل حمل است و می توانید همیشه همراه خود داشته باشید.

فلفل قرمز

.

کپسایسین موجود در فلفل قرمز در سرکوب اشتها به کمک شما می آید.

قهوه

.

قهوه (به طور کلی کافئین)، محبوب ترین نوشیدنی جهان، به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. البته اگر بدون مواد چاق کننده نظیر شکر و خامه مصرف شود! همچنین درنظر داشته باشید که مصرف بیش از حد کافئین برای بدن مضر است، پس مصرف خود را به ۱ تا ۳ فنجان در روز محدود کنید.

سبزیجات

.

اگر قصد دارید بدون مصرف سبزی وزن خود را کم کنید در اشتباهید. سبزیجات پک کاملی از فیبر و مواد غذایی مفید هستند. مصرف ۲ تا ۳ فنجان سبزی در هر روز پیشنهاد می شود. اگر به تنهایی نمی توانید آن ها را مصرف کنید سبزیجات را با مواد غذایی مفید و مورد علاقه خود مخلوط کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي