۱۰ نکته زیبایی برای خانم ها

تاريخ : 13 آذر

۱۰ نکته زیبایی برای خانم ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱-صورت خود را به طور منظم بشویید

به گزارش بروزترین ها صورت خود را حداقل دوبار در روز( نه بیشترازسه بار) با یک پاک کننده مناسب پوستتان بشویید. پاک کننده پوستتان را بسته به نوع پوستی که دارید( خشک، چرب، معمولی یا ترکیبی) انتخاب کنید. همچنین از پاک کننده دارای آلوئه ورا استفاده کنید. مراقب باشید که شستشو به اندازه باشد نه بیشتر. همچنین هیچ وقت صورت خود را با آب خیلی داغ یا خیلی سرد نشویید این کار باعث آسیب مویرگ ها می شوند.

۲-لایه برداری منظم

لایه برداری باعث می شود که سلول های مرده و گرد و خاک روی پوست از بین برود.

۳-مرطوب کننده

یکی ازاساسی ترین نکات زیبایی برای هر کسی بدون توجه به نوع پوست، مرطوب بودن آن است.  برای حفظ رطوبت پوست به طور روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید، این کار بسیار مهم و تاثیر گذاراست. حتی در زمستان باید مراقبت بیشتری از پوستتان انجام دهید زیرا در سرما پوست بیشتر در معرض خشکی قرار دارد.

۴-ضد آفتاب را فراموش نکنید

کرم های ضد آفتاب جزو ضروری ترین محصولات مراقبت از پوست است. چین و چروک اولین نشانه های پیری است که علت بروزآن قرار گرفتن در معرض آفتاب است.  پس شروع  استفاده از ضدآفتاب از سالهای اولیه زندگی یک مساله  ضروری است. ضدآفتاب را حتی درزمستان و روزهای ابری هم فراموش نکنید.

۵-از لب هایتان محافظت کنید

خشکی و ترک خوردگی لب ممکن است برایتان کابوس باشد. لب های خشک و ترک خورده، بسیار آسیب پذیر شده و اصلا خوب به نظر نمی رسند. باید از برق لب یا ژلهای مخصوص برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.

۶-بخور بگیرید

بخور گرفتن به صاف شدن پوستتان کمک می کند. در زمستان که پوست بیشتر در معرض خشکی است بخور گرفتن یک امر ضروی است.

۷-خواب کافی داشته باشید

اگر از خواب خوب محروم باشید پوست شما زرد و کسل و خسته خواهد بود. هفت یا هشت ساعت خواب منظم برای پوست بسیار مفید خواهد بود.

۸-زیاد آب بنوشید

آب یکی از ضروری ترین مسائل برای سلامتی و پاکسازی کلی بدن است. توصیه می شود برای سلامت پوست حداقل هفت تا هشت لیوان آب در روز بنوشید.

۹-رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی شما نیز روی پوستتان تاثیر می گذارد، به خصوص ویتامین هایی که مصرف می کنید. باید غذاهای غنی از ویتامین مثل جو، آوکادو، میوه ها و سبزیجات را بخورید. عدم استفاده از مواد غذایی چرب باعث متوقف شدن رشد جوش ها می شود.

۱۰-به طور منظم ورزش کنید

ورزش باعث می شود که شما عرق کنید، این مساله به خودی خود باعث پاکسازی پوست، دفع مواد زائد و ورود اکسیژن تازه به پوست می شود.

منبع:بروزترینها

 

گردآوری: گروه سبک زندگی گهر

By: hesam

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي