گیاه خواری و درمان انواع سرطان های رایج

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 26 مهر

گیاه خواری و درمان انواع سرطان های رایج

در سال ۱۹۹۷، انستیتو تحقیقات سرطان آمریکا یک گزارش بین‌المللی با عنوان: «غذا، تغذیه و پیشگیری از سرطان: یک چشم‌اندازه جهانی» منتشر کرد. این گزارش نتایج بیش از ۴۵۰۰ پژوهش انجام گرفته را تحلیل کرده بود. در این مطالعه، ۱۲۰ محقق و ویراستار علمی از سازمان‌های مختلف مانند سازمان بهداشت جهانی، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان و انستیتو ملی سرطان آمریکا حضور داشتند. این مطالعه، مورد توجه و تقدیر بسیاری از دانشمندان از سراسر جهان قرار گرفته و به ایجاد سنگ‌بنایی برای تحقیقات و آموزش در زمینه پیشگیری از سرطان، کمک کرده‌ است.

در این گزارش آمده که ۶۰ تا ۷۰ درصد همه سرطان‌ها با فعال نگاه داشتن بدن و سیگار نکشیدن و مهم‌تر از همه، پیروی از اولین توصیه تغذیه‌ای این گزارش قابل پیشگیری هستند: «رژیم غذایی عمدتا گیاهی سرشار از سبزیجات و میوه‌جات متنوع و با کمترین میزان غذاهای نشاسته ای فرآوری شده استفاده کنید.»

گیاه خواری و درمان انواع سرطان های رایج, پورتال خبری فرهنگی گهر

در این تحقیق یک گروه ۱۵ نفره از محققان طراز اول دنیا در حوزه تغذیه و سرطان بیش از ۲۰۰ پژوهش کنترل شده موردی درباره ارتباط میان میوه، سبزی و سرطان را مورد بررسی قرار دادند. ۷۸ درصد از این پژوهش ها نشانگر آن بود که مصرف میوه و سبزی مانند یک محافظ در برابر یک یا چند سرطان عمل می‌کند. تنها در ۲۲ درصد مطالعات، ارتباطی مشاهده نشد. هیچ یک از پژوهش ها، افزایش احتمال ابتلا به سرطان در پی مصرف میوه و سبزی را نشان ندادند.

گزارش صندوق جهانی تحقیقات سرطان و انستیتو تحقیقات سرطان آمریکا درباره ارتباط میان رژیم‌های گیاهخواری و سرطان، اینگونه سرراست نتیجه‌گیری می کند: رژیم‌های گیاهخواری، احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهند.

تی کالین کمپل، مشاور ارشد علمی سابق انستیتو تحقیقات سرطان آمریکا نظرات شفافی مورد ارتباط تغذیه با بیماری دارد. او می‌گوید:« بیشتر سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر بیماری‌های تخریب‌کننده بدن، با بهره از رژیم گیاهخواری، به سادگی قابل پیشگیری هستند.»

سرطان پستان

وقوع موارد سرطان پستان در آمریکا رشد مداوم خود را از اویل دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد و هم‌اکنون به بالاترین میزان در طول تاریخ بشر رسیده است. حدود ۵۰ هزار زن آمریکایی در سال به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. در چنین شرایط اسفباری، توجه بسیاری روی جنبه‌های ژنتیک این بیماری متمرکز شده اما ژن BRCA-1 که عامل استعداد ابتلا این بیماری به شمار می‌آید حداکثر عامل تنها ۵ درصد از موارد این سرطان است.

انجام حرکات ورزشی در کاهش احتمال بروز سرطان پستان بسیار مهم است. در واقع زنانی که در هفته ۴ ساعت ورزش (پیاده‌روی) می‌کنند احتمال ابتلای خود به این سرطان را ۳۳ درصد کاهش می‌دهند. و زنانی که بیشتر از ۴ ساعت ورزش می‌کنند بیشتر احتمال ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهند. [۲۹]

اما معلوم شده رژیم غذایی از ورزش هم مهم‌تر است…

میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در آمریکا: ۲۲.۴ در هر ۱۰۰ هزار نفر

میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در ژاپن: ۶.۳ در هر ۱۰۰ هزار نفر

میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در چین: ۴.۶ در هر ۱۰۰ هزار نفر

علت تفاوت میان ارقام: مردم در چین و ژاپن نسبت به مردم آمریکا، میوه و سبزی بیشتری می‌خورند و در عوض محصولات حیوانی کمتری مصرف می‌کنند. آنها همچنین وزن پایین‌تری دارند، الکل کمتری می‌نوشند و بیشتر ورزش می‌کنند.
————–
میزان ابتلا به سرطان سینه در میان زنان ایتالیایی که مقدار زیادی محصولات حیوانی می‌خورند نسبت به زنانی که محصولات حیوانی نمی‌خورند ۳ برابر بیشتر است.

میزان ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اروگوئه‌ای که اغلب گوشت می‌خورند در مقایسه با زنانی که به ندرت گوشت می‌خورند و یا اصلا نمی‌خورند، ۴.۲ برابر بیشتر است.

میزان ابتلا به سرطان سینه در میان زنان مرفه ژاپنی که هر روز گوشت می‌خورند در مقایسه با زنان فقیرتر این کشور که به ندرت گوشت می‌خورند و یا اصلا نمی‌خورند، ۸.۵ برابر بیشتر است.
————–
احتمال بروز سرطان سینه در زنان بزرگسالی که ۲۰ کیلو اضافه وزن دارند: دو برابر

————–
زنان آمریکایی که می‌دانند در صورت تغییر رژیم غذایی خود می‌توانند خطر ابتلایشان به سرطان پستان را کاهش بدهند: ۲۳ درصد.

زنان آمریکایی که فاقد تحصیلات دبیرستانی هستند و می‌دانند با یک رژیم غذایی مناسب می‌توان از بروز سرطان سینه پیشگیری کرد: ۳ درصد.

زنان آمریکایی که معتقدند انجام ماموگرافی باعث پیشگیری از سرطان پستان می‌شود: ۳۷ درصد.

************

سرطان ریه

سرطان ریه رایج‌ترین علت مرگ و میر ناشی سرطان در سراسر جهان است

تلفات سالانه ناشی از سرطان ریه در آمریکا: ۱۵۰ هزار نفر

تاثیر سیگار در وقوع سرطان ریه: بسیار زیاد تا جایی که حتی افرادی در معرض دود سیگار قرار دارند نیز احتمال بیشتری برای ابتلا خواهند شد.

تاثیر مصرف مداوم سبزیجات سبز، نارنجی و زرد رنگ بر ریسک بروز سرطان ریه: کاهش ۲۰ تا ۶۰ درصدی.

بهترین سبزی با بیشترین اثر محافظتی: هویج.

تاثیر مصرف مقادیر زیاد سیب، موز و انگور در پیشگیری از سرطان ریه: کاهش ۴۰ درصد ابتلا.

نرخ ابتلا به سرطان ریه در میان مردان گیاهخوار بریتانیایی در مقایسه با متوسط جمعیت این کشور: ۲۷ درصد.

میزان ابتلا به سرطان در زنان گیاهخوار بریتانایی در مقایسه با متوسط جمعیت: ۳۷ درصد

میزان ابتلا به سرطان ریه در مردان گیاهخوار آلمانی در مقایس با جمعیت عمومی: ۸ درصد.

سرطان پروستات

سرطان پروستات رایج‌ترین سرطان در میان مردان آمریکایی است

خطر ابتلا به سرطان در میان مردانی که مقادیر زیادی محصولات لبنی استفاده می‌کنند: ۷۰ درصد افزایش

خطر ابتلا به سرطان در میان مردانی که هر روز شیر سویا می‌نوشند: ۷۰ درصد کاهش.

خطر ابتلا به پروستات برای مردانی که سطح بتا کاروتن در خون آنها پایین است: ۴۵ درصد افزایش

بهترین منابع بتا کاروتن: هویج، سیب‌زمینی شیرین،‌ سیب‌زمینی هندی

خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که رژیم غذایی آنها مملو از مواد غذایی سرشار از لیکوپن است: ۴۵ درصد کاهش.

بهترین منبع لیکوپن: گوجه فرنگی

میزان بتاکاروتن و لیکوپن موجود در گوشت، محصولات لبنی و تخم‌مرغ: صفر

خطر ابتلا به سرطان در مردانی که سبزیجات خانواده کلم ( بروکلی، کلم بروکسل، کلم، گل‌کلم، کلم پیچ، کلم فرنگی و شلغم) استفاده می‌کنند: ۴۱ درصد کاهش.

مردان آمریکایی که از ارتباط میان محصولات حیوانی و سرطان پروستات آگاه هستند: ۲ درصد.

سرطان روده

سرطان روده
تلفات سالانه ناشی از سرطان روده در آمریکا: ۵۵ هزار نفر

احتمال ابتلا به سرطان روده در زنانی که هر روز گوشت قرمز مخورند در مقایسه با زنانی که کمتر از یک بار در ماه گوشت قرمز مخورند: ۲۵۰ درصد بیشتر

احتمال ابتلا به سرطان روده در افرادی که گوشت ماکیان را یک بار در هفته مخورند در مقایسه با کسانی که اصلا نمخورند: ۵۵ درصد بیشتر.

احتمال ابتلا به سرطان روده در افرادی که گوشت ماکیان را ۴ بار در هفته مخورند در مقایسه با افرادی که اصلا نمخورند: ۲۰۰ تا ۳۰۰ برابر بیشتر

احتمال ابتلا به سرطان روده در افرادی که لوبیا، نخود و یا عدس حداقل دو بار در هفته مخورند در مقایسه با افردی که اصلا نمخورند: ۵۰ درصد کمتر

تاثیر رژیم غذایی مملو از ویتامین بی و اسید فولیک بر احتمال ابتلا به سرطان روده: ۷۵ درصد کمتر

منابع اصلی اسید فولیک: سبزیجات برگ‌دار با رنگ سبز تیره، لوبیا و نخود
————————-
نسبت نرخ ابتلا به سرطان روده در سفیدپوستان آفریقای جنوبی در مقایسه با سیاهپوستان آفریقای جنوبی: ۱۷ به ۱

علت این تفاوت فاحش به نقل از مجله گوارش آمریکا: سیاهپوستان آفریقای جنوبی به دلیل مصرف نکردن چربی و پروتئین حیوانی و تفاوتی که این عامل در تخمیر باکتریایی ایجاد می کند در برابر سرطان روده تقریبا مصون هستند.

آمریکایهایی که آگاهی دارند خوردن گوشت کمتر باعث کاهش ابتلا به سرطان روده مشود: ۲ درصد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي