گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

شرایط این روزهای بازار کشور ما آن‌قدر نوسان دارد که نمی‌توان بر روی هیچ چیزی به طور قطع و به خصوص دراز مدت حساب باز کرد. حال ما قصد داریم از این به بعد به شما پیشنهاد خرید چند گوشی تلفن همراه که نسبت به قیمتشان ارزش دارند (با توجه به لیست قیمت) را بدهیم و چند مدلی که زیادی گران هستند را هم معرفی کنیم تا فعلا از آن‌ها دوری کنید! البته به خاطر نوسانات زیاد، ممکن است جابه‌جایی‌هایی در این لیست و با گذشت زمان رخ دهد.

تحلیل روز: در طول این یک ماه گذشته، دوباره نوسانات به سراغ بازار آمد اما این بار به صورت کاهشی بود تا بسیاری از مدل‌ها شاهد افت قیمت باشند. البته چند روزی است که دوباره ثبات بر بازار حاکم شده و به همین دلیل آسان‌تر می‌توان گوشی مد نظر خود را پیدا کرد.

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

LG Optimus L3

شاید زمانی بود که پولدارها و یا کسانی که حاضر بودند هزینه زیادی صرف خرید گوشی خودشان بکنند، صاحب یک گوشی هوشمند می‌شدند. اما این روزها به قدری تنوع در این رده محصولات زیاد شده که با قیمت یک گوشی معمولی فیچر فون هم می‌شود صاحب یک مدل هوشمند شد.

گوشی L3 ال‌جی در این رده از محصولات قرار می‌گیرد که با دارا بودن قیمت حدود 280 هزار تومان، یک انتخاب عالی در بین ارزان‌های بازار است. این دستگاه با استفاده از یک نمایشگر 3.2 اینچی، دوربین 3.15 مگاپیکسلی و باتری 1500 میلی‌آمپری، جوابگوی حداقل نیازهای یک کاربر است.

گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

Sony Xperia SP

این گوشی از سری اکسپریای سونی، از آن مدلی‌هایی است که افت قیمتی خیلی خوبی را تجربه کرد و از قیمت حدودی 1.700.000 تومان در روزهای نخستین، حالا به حول و حوش قیمتی 900 هزار تومان رسیده تا تبدیل به گزینه نخست علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند باشد. این محصول سونی با بهره ‌گیری از یک نمایشگر 4.6 اینچی، طراحی خاص با نوار شیشه‌ای، باتری پر توان و از همه مهم‌تر، یک سخت افزار بسیار قوی با هسته‌های Krait و فرکانس 1.7 گیگاهرتزی، می‌تواند دل هر عاشقی را ببرد!

گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

Huawei Y300

هواوی هم از آن دست سازندگانی است که رفتار عجیب و غریبی در بازار ما از خود نشان می‌دهد. ناگهان می‌بینیم یک گوشی با مشخصات خوب و قیمت عالی وارد بازار کرد، اما خیلی زود قیمتش سر ناسازگاری گذاشته و هرچه طرفدارانش بیشتر می‌شوند، قیمت آن هم بالاتر می‌رود (تجربه G600).
ظاهرا گوشی هوشمند Y300 در مرحله خوب هواوی قرار دارد و با مشخصاتی چون نمایشگر ۴ اینچ و پردازنده دو هسته‌ای، دور و بر 450 هزار تومان قیمت گذاری شده تا از این نظر، یکی از خوب‌های بازار و شاید هم بهترین در این رنج باشد. فقط تا هواوی نظرش را تغییر نداده، خیلی زود برای خرید آن اقدام کنید!

گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

HTC 8x

قرار نیست فقط گوشی اندرویدی معرفی کنیم، آن هم زمانی که گوشی‌های ویندوز فونی علاوه بر پیشرفت مناسب در ساختار پلتفرم، قیمت‌های بسیار خوبی هم پیدا کرده‌اند. نمونه بارز این مساله، همین گوشی 8X اچ‌تی‌سی است که کمتر از 800 هزار تومان قیمت داشته اما در عوض از یک نمایشگر بسیار با کیفیت اچ‌دی، سخت‌افزار با هسته‌های Krait و دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. رنگ‌بندی هم یکی از اصول اولیه گوشی‌های ویندوز فون است، پس اگر به سیستم عامل مایکروسافت علاقه دارید، 8X یک انتخاب مناسب برای شماست.

گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

Samsung Galaxy Note 3

گلکسی نوت ۳ که آن را می‌توان آخرین پرچمدار معرفی شده از سوی سامسونگ دانست، یک فبلت با قابلیت‌ها و امکانات خوب است، اما مبلغی در حدود 2.400.000 تومان، خیلی بیشتر از قیمت اصلی آن بوده و اگر این گوشی را بخرید، احتمالا در عرض مدت کوتاهی زانوی غم به بغل می‌گیرید که چرا کمی صبر نکردید تا قیمت آن معقولانه شود!

گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

Sony Xperia Acro S

بالا بودن قیمت در برخی از مدل‌ها، با مقایسه آن با گوشی‌های هم رده به خوبی مشخص می‌شود. حال وقتی این رقیب از خود سازنده مادر یعنی سونی باشد، دیگر هیچ بهانه‌ای را برای گران فروشی نمی‌توان پیدا کرد! یک مقایسه ساده آکرو اسبا اکسپریا وی، نشان می‌دهد خرید آکرو اس تا چه میزان اشتباه مهلکی است! جایی که اکسپریا وی ضمن رعایت قابلیت مهمی چون ضد آب بودن، نمایشگر بهتر و سخت‌افزار قوی‌تری دارد و در عین حال قیمتش نیز کمتر است! پس چرا بایستی نزدیک به 1.000.000 تومان بابت مدلی پرداخت کرد که مدل‌های قوی‌تر از آن، قیمت کمتری دارند؟!

گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

HTC One Dual Sim

در خوب بودن اچ‌تی‌سی وان هیچ شک و تردیدی وجود ندارد  اما وقتی که نسخه تک سیم کارته این گوشی در حدود 1.700.000 تومان قیمت دارد، چه دلیلی وجود دارد که برای گوشی کاملا مشابه آن، صرف توانایی پشتیبانی از دو سیم کارت، بیش‌تر از ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرد؟! شما با این مبلغ اضافه می‌توانید یک گوشی اندرویدی دیگر داشته باشید و چنین اختلاف قیمتی اصلا منطقی نیست.

گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

Apple iPhone 5c

قبل از معرفی رسمی آی‌فون 5c در بازار، بسیاری گمان می‌کرد که حرف c ابتدای کلمه cheap به معنای ارزان است. هیبت این گوشی و ساختار پلاستیکی آن، چنین چیزی را هم در ذهن هر کسی متبادر می‌کرد. اما وقتی سری به بازار بزنید و ببینید این گوشی نه تنها ارزان نیست، بلکه از اکثر پرچمدارهای سایر کمپانی‌ها نیز گران‌تر است، متوجه تناقض شدید در قیمت بالای آن خواهید شد. جالب اینجاست که قیمت نزدیک به ۲ میلیون تومانی این گوشی، مشابه با آی‌فون 5 است، مدلی که ساختار و ظاهر شکیل‌تری داشته و هیچ کمبودی در مقابل 5c ندارد (اگرچه آن مدل هم خیلی گران است!).

گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

 

منبع: ای تی رسان

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه