گفتگو با هومن برق نورد به بهانه سریال پادری

در ادامه متن گفتگو با هومن برق نورد به بهانه سریال پادری را می خوانید

گفتگو با هومن برق نورد به بهانه سریال پادری

«نمی‌خواهم بگویم بازیگر نقش اصلی این سریال هستم، اما «پادری» بدون حضور من و دوستانی نظیر بهنام تشکر، سیما تیرانداز و نگار عابدی سریال دیگری می‌شد.»

هومن برق‌نورد بازیگر نقش «فیروز» در سریال «پادری» با اشاره به میزان موفقیت «پادری» به نسبت «دودکش» گفت: معتقدم باید مدتی از پخش سریال بگذرد، تا بتوان از میزان استقبال مخاطب مطلع شد و باید مخاطبان سریال را تماشا کنند و بعد نظر قطعی دهند.

وی ادامه داد:‌ به هر حال مردم در ماه رمضان بیشتر از سایر زمان‌های سال و مناسبت‌ها پای تلویزیون می‌نشینند و سریال‌ها را دنبال می‌کنند و مناسبت رمضان از بهترین مناسبت‌هایی است که مخاطبان سریال‌ها را می‌بینند.

این بازیگر درباره عدم حضور برزو نیک‌نژاد (نویسنده) در سری جدید از این سریال گفت: عدم حضور نیک‌نژاد و حضور کوروش نریمانی در «پادری» به عنوان نویسنده در روند سریال آنهم به صورت منفی تاثیر گذار نیست، چراکه کاراکترها تغییری نکرده است. شخصیت «فیروز» که من ایفایش می‌کنم دقیقا همان عکس‌العمل‌هایی را دارد که در «دودکش» داشت و رفتارهایش تغییری نکرده،بلکه فقط قصه‌هایمان دستخوش تغییراتی شده است.

بازیگر سریال «ساختمان پزشکان» با اشاره به استفاده از تکه کلام‌ها در این سریال نیز بیان داشت: بیشتر تکه کلام‌هایمان در «پادری» همان تکه کلام‌های «دودکش» است، با این تغییر که تعدادی تکه کلام نیز به شخصیت‌ها اضافه کردیم که در متن نیامده بود و خودمان به نویسنده و کارگردان پیشنهاد دادیم.

برق‌نورد افزود: در بازیگری و حضور در آثار مختلف، برخی اوقات کارگردان به بازیگرش اعتماد دارد و دستش را برای بداهه پردازی باز می‌گذارد. برای ما در «پادری» هم همینطور بود. در «دودکش» آنقدر متن‌مان کامل بود که احتیاجی به بداهه پردازی نداشتیم، اما در «پادری» با توجه به اینکه نویسنده تغییر کرده بود، آقای لطیفی به ما اجازه می‌داد تا در تمرین و دورخوانی‌ها نکاتی را در قالب بداهه و تکه کلام‌ پیشنهاد دهیم و اگر موافقت می‌شد می‌توانستیم از آنها استفاده کنیم.

وی درباره قصه «پادری» نیز گفت: قصه ما چالشی است و در آن خانواده‌ها به دردسر می‌افتند، بر همین اساس هیچگاه «دودکش» را سریال طنز نمی‌دانم. معتقدم «دزد و پلیس» و «ساختمان پزشکان» در دسته بندی سریال‌های طنز قرار دارند. در «دودکش» موقعیت‌های طنز وجود دارد که اگر یک صدم از این دردسرها و به عبارتی بدبختی‌ها در زندگی روزمره‌ برای هر یک از ما اتفاق بیفتد، به سرعت کم می‌آوریم و می‌بُریم. اما در هر صورت به هر طریقی که بخواهیم نشان دهیم، تلاش برای نجات از گرفتاری‌ها خنده‌دار خواهد شد.

برق‌نورد ضمن اشاره به حضور در «پادری» گفت:‌ نمی‌خواهم بگویم بازیگر نقش اصلی این سریال هستم، اما «پادری» بدون حضور من و دوستانی نظیر بهنام تشکر، سیما تیرانداز و نگار عابدی سریال دیگری می‌شد. در کنار این موضوع حضور محمدحسین لطیفی به عنوان کارگردان و محمود رضوی تهیه کننده یکی از دلایل حضورم در این سریال بود.

این بازیگر که بعد از حضور در «دودکش» از حقوق عقب افتاده‌اش گله‌مند است، گفت: قطعا اگر تهیه کننده «دودکش»، سریال «پادری» را نیز تهیه می‌کرد، در این سریال بازی نمی‌کردم، چراکه هنوز با من و امیرحسین رستمی تسویه نکردند.

وی ادامه داد: جالب است بدانید بعد از بازی در «دودکش» که این همه ضرر کردیم و هیچ فردی از ما حمایت نکرد، دیگر تلویزیون نگاه نمی‌کنم و فقط سریال‌هایی که خودم و دوستانم در آنها بازی کردیم را می‌بینیم. همیشه تلویزیون از ما طلبکار است و می‌گوید من تو را برق‌نورد کردم! باور کنید من همیشه از این بابت قدردان تلویزیون بوده و هستم، اما می‌گویم من هم چند سال است که برای شما کار می‌کنم و نمی‌شود که تا آخر عمرم بدهکار شما باشم!

بازیگر سریال «زمانه» در ادامه صحبت‌هایش بیان داشت:‌ همان زمان که در سریال «دوردست‌ها» بازی می‌کردم، چند پیشنهاد سینمایی خوب داشتم که اغلبشان جایزه گرفتند، اما به خاطر حضورم در سریال تلویزیونی آن پیشنهادها را قبول نکردم و در نهایت اگر ببینم اوضاع به همین روال است شاید دیگر در تلویزیون بازی نکنم.

این بازیگر با اشاره به خاطره‌ای در مواجهه با مردم در خیابان‌ها گفت: روزی در خیابان راه می‌رفتم که آقایی به من گفت: مادرم از گردن به پایین فلج است و فقط زمانیکه تو را می‌بیند می‌خندد. من نیز به خودم گفتم هیچ اشکالی ندارد و همه سختی‌ها را به خاطر لبخند آن یک نفر تحمل می‌کنم! همچنین زمانیکه استقبال و برخورد گرم و صمیمی فردی در اوج گرمای تیر و مرداد و حین کار کردن با قیر  مرا به وجد می‌آورد واقعا دلگرم می‌شوم. بهتر است بگویم اگر تا الان در تلویزیون مانده‌ام به خاطر همین‌ها است. در هر حال ارادتمند تلویزیون هستم که این موقعیت را در اختیارم قرار داده است، اما من هم به اندازه کافی برای این رسانه زحمت کشیده‌ام.

برخی اوقات کارگردان به بازیگرش اعتماد دارد و دستش را باز می‌گذارد. در دودکش 1 آنقدر متن کامل بود که احتیاجی به بداهه پردازی نبود و همه چیز سر جایش بود اما در پادری با توجه به تغییر نوینسده خود لطیفی اجازه می دهد تا در تمرین ها یکسری چیزها را ضیدا کنیم و اگر دوست داشته باشند اکی می دهند.

بازیگر سریال «دزد و پلیس» افزود: همیشه در انتخاب کارهایم، متن و نقشی که پیشنهاد می‌شود، برایم مهم است و همان لحظه ابتدایی که متن را می‌خوانم باید بتوانم با نقش ارتباط خوبی برقرار کنم که بتوانم به خوبی ایفایش کنم.

سریال «پادری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما بروی آنتن می‌رود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه