گفتگویی خواندنی با مهسا کرامتی/عکس

تاريخ : 24 اردیبهشت

عرش نیوز :مهسا کرامتي، بازيگر جواني است که از چند سال پيش در کنار بازي، مسئوليت انتخاب بازيگران را هم به عهده گرفته است. وي همسر راما قويدل است و در کارهايي که همسرش مي‌ سازد به عنوان بازيگر نيز حضور دارد.

او مي ‌گويد در زندگي مشترک‌ شان همسرش بيشتر از او گذشت دارد و هميشه براي انتخاب‌هاي او احترام زيادي قائل است. آنچه در پي مي خوانيد ماحصل گفتگوی روزنامه رسالت با اين بازيگر سينما و تلويزيون است.

 

مهسا کرامتي با اينکه مي توانست به کار سينمايي ادامه دهد ولي در سريال تلويزيوني ظاهر شد و مي شود. چرا؟

به دليل يکسري مسائل شخصي. البته من در خيلي از کارها به يکسري نشانه ها توجه مي کنم که ممکن است بعضي از اين نشانه ها اشتباه باشد.

 

شما فکر مي کنيد مسيرتان در تلويزيون درست است؟

بازيگري اي که من مي پسندم همان اجراي نقش هاي مختلف است. يعني بتوانم در نقش هاي مختلف، آدم هاي ديگري بشوم، همه سعي ام نيز همين است و دوست دارم تفاوت نقش هايم را ببينم. فکرمي کنم مسيرم تا الآن درست بوده.

 

معيار اصلي مهسا کرامتي در انتخاب نقش چيست؟

متن خوب. چون معتقدم اغلب کارگردان هاي خوب ما،متن هاي خوب را انتخاب مي کنند.

 

گفتگویی خواندنی با مهسا کرامتی/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

نظرتان در مورد افزايش دستمزد بازيگران که اين روزها به موضوع داغي هم تبديل شده چيست؟

موافقم. وقتي در اين روزگار همه چيز تجارت شده، به نظرم اگر به سينما هم به ديد تجارت نگاه شود مشکلي پيش نمي آيد. البته تعداد بازيگران که دستمزدهاي بالا مي گيرند خيلي کم است و به نظرم هم اين حق را بايد به آنها داد که دستمزد بالا بخواهند. چرا که باعث مي شوند مردم به سينما علاقه مند شوند.

 

درخواستي از مسئولين هنري داريد؟

درخواست که زياد است اما فکر نمي کنم براي کسي مهم باشد که هنرمندان چه درخواستي دارند.

 

دوست داريد چه ژانري را تجربه کنيد؟

طنز را خيلي دوست دارم و دوست دارم آن را تجربه کنم.

 

تعريف شما از ماندگاري چيست؟

ماندگاري چيزي است که زمان ندارد و مختص زمان و يا مکان، يا کشور و ملت خاصي نيست و در واقع زبان انسانيت است و جاودانگي هميشگي دارد.

 

سوپر استار از ديد مهسا کرامتي کيست و آيا او هم دغدغه سوپر استار شدن را دارد؟

در يک مقطع خاص علاقه شديد مردم به يک انسان، آن انسان را تبديل به سوپر استار مي کند که اين لقب بيشتر براي هنرمندان استفاده مي شود و معمولاً تاريخ نشان داده است که يک طلوع دارد و يک غروب.

و در مورد خودم هم بايد بگويم که من سعي مي کنم بعد از اين همه سال بازيگري، بيشتر کار خوب انجام دهم و خيلي دغدغه ستاره شدن ندارم و فکر مي کنم اکثر بازيگران هم سن و سال من هم اين گونه باشند.

 

وقتي اولين بار تصوير خودتان را از تلويزيون ديديد چه حس و حالي داشتيد؟

از خودم خوشم نيامد، چون خودم براي خودم غريب به نظر مي آمدم.

 

در حال حاضر به فيلمنامه اي که نظرتان را جلب کند برنخورده ايد؟

به هر حال اخيراً هم کارهاي زيادي به من پيشنهاد شده ولي مي دانيد که هرچه سن آدم بالاتر مي رود، تجربه اش هم بيشتر مي شود. بالأخره توقع مردم از من چيز ديگري است. الآن همه مراقبند ببينند کي با کي کار مي کند و اين وسط تنها چيزي که قرباني مي شود هنر است

شايد بازيگري باشم که خيلي چيزها را به نقش در آورم. من بازيگر بايد تجربه کنم، بايد ببينم چه قدر زندگي کرده ام، خودم هم دوست دارم کار خوب و لذت بخش انجام دهم که هم خودم راضي باشم و هم مخاطب.

 

گفتگویی خواندنی با مهسا کرامتی/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

حالا با اين شرايطي که بر جامعه حاکم است و مسلماً سينما هم از آن تأثير مي گيرد چه چشم اندازي براي سينما متصور هستيد؟

من آدم اميدواري هستم. خيلي از شرايط موجود تعجب نمي کنم. آرزو مي کنم هر چه زودتر تکليف روشن شود. مردم دارند سخت زندگي مي کنند. من فکر مي کنم در اين بحران هايي که تا به الآن پيش آمده و اتفاقاتي که افتاده بخش فرهنگي ما هوشمندانه تر عمل مي کند ولي اين طور نشد.

اگر بخواهم صادقانه حرف بزنم بايد بگويم همديگر را دوست نداريم، همه انرژي هايمان را گذاشته ايم براي اينکه همديگر را تخطئه کنيم، در صورتي که مي شود يک مقدار با مناعت طبع رفتار کرد.

 

از اينجايي که هستيد باز هم مي خواهيد جلوتر برويد؟

به نظر من همه انسان ها پيشرفت را دوست دارند و هميشه سعي مي کنند از آنجايي که هستند جلوتر بروند. من هم پيشرفت را دوست دارم و آرزويم طي کردن پله هاي ترقي است و اميدوارم به خواسته ام برسم.

 

بازيگرهاي مورد علاقه تان؟

خيلي به سينما نمي روم ولي با توجه به کارهايي که ديده ام بازي آقاي آتيلا پسياني را مي پسندم. ضمن اينکه من بازي حميد فرخ نژاد را خيلي دوست دارم. چون بازيگري را هنوز نديدم که بتواند به اندازه آقاي فرخ نژاد جلوي دوربين بازي نکند. جلوي دوربين بازي نکردن خيلي سخت است.

بازي خوب آقاي پرستويي که اصلاً جاي بحث ندارد. به نظر من آقاي پرستويي کمدين بي نظيري هستند. حتي ديوانه وار کارهايش رامي بينم. در بين خانم ها هم بازي ليلا حاتمي در سالاد فصل و ارتفاع پست را ديدم و بازي فاطمه معتمد آريا را.

 

کوتاهي و بلندي نقش چه قدر برايتان مهم است؟

به نظر من مهم است، وقتي که نقشت کم است بايد در تايم کوتاه، خودت را نشان بدهي. وقتي نقش کوتاه باشد، براي اينکه ديده شود، فشار بيشتري روي بازيگر هست. در يک تايم کوتاه، ديگر فرصت خراب کردن نداريم ولي اگر شما در يک قسمت ۶،۷ سکانس داري، اگر ۳ تاي آن طوري که مي خواهي نشود، حد اقل دو تاي آن بالأخره خوب مي شود.

اصولاً هر کسي نقش کوتاه ولي اصيل و ناب را دوست دارد. يعني کوتاه باشد ولي موقعيت قشنگي داشته باشد. به نظر من خوب است تماشاچي گاهي اوقات دلش براي آدم تنگ بشود.

 

آدم انتقادپذيري هستيد؟

بله. حتماً.

 

مي گويند انسان بايد بيشتر محبوب باشد تا مشهور. نظر شما چيست؟

کساني که با تلويزيون و سينما کار مي کنند و به قولي مشهور شده اند، از مشهور شدن راضي هستند. همه مي گويند شهرت خوب است و در بعضي جاها هم عالي است ولي همه کساني که براي مردم شناخته شده هستند مي گويند انسان بايد محبوب باشد و من هم اين حرف را تأييد مي کنم. چون محبوبيت خيلي جاها به درد مي خورد.

 

به نظر شما اساساً يک هنرمند چه نقشي در جامعه دارد؟

هنرمندان براي اين در دنيا قرار گرفته اند که زندگي را براي بقيه آدمها آسان تر و قابل تحمل تر و زيباتر کنند.

 

چه موقع بيشترين فشار کاري به شما وارد مي شود؟

حتماً بعد از عيد. چون کارهايم زياد مي شود و بايد بروم سراغ تک تک کارهايم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي